tilbage

Land Rover Forum  

Index
111294: Serie I'er fra gule til hvide plader (25-05-2011 13:57:55)
Finn Herreborg #6314, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.203.215.254)
Jeg har en Serie I'er fra 1958 som er indregistreret på gule plader er der nogle der vil give et bud på hvad det vil koste at få den indregistreret på hvide plader istedet for. Er der evt. nogle der har udført den omregistrering som kan hjælpe.
Hvad med vægtafgift ?? og forsikring ?? bliver der nogle ændringer der ??

Venligst

Finn Herreborg #6314
Index
111295: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (25-05-2011 15:09:36) (svar på 111294)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej

Har gjort det med en IIa 1965

Når det er en veteran bliver den beregnet som var den en importeret veteran. Dvs 40% af nyprisen i dette tilfælde 1958. Evt allerede betalt afgift i 1958 er tabt (men den udgift må jo også være afskrevet nu:) )
Er det en benziner kommer der en benzinafgift oven i.
Vægtafgiften bliver en 1/4 af en tilsvarende personbil alt efter brændstof. Forsikringen afhænger af hvor du er kunde, men er du veteranforsikret for et fast beløb stiger den næppe.

Et slag på tasken er at det kommer til at koste dig en 10-15 tusinde plus syn og plader

Held og lykke

Mvh Niels
Index
111299: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (25-05-2011 21:02:38) (svar på 111294)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.41.0)
Hej Finn

Niels har ret med de 40%, betalte ud fra det ca.4000 for en S1 1950.

Verner 4586
Index
111302: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (25-05-2011 22:01:55) (svar på 111299)
Finn Herreborg #6314, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.203.215.205)
Hej Niels Erik og Verner,

Tak for svarene, er det så bare at udfylde SKAT's formular : Afgiftsberigtigelse af køretøj og sende den ind og vente på "dommen" fra skat eller skal man ud og fremvise køretøjet så de ved selvsyn kan se at den ikke er monteret med Læder indtræk, El-ruder, Klima osv.

Venligst
Index
111303: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (25-05-2011 22:56:08) (svar på 111302)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.178.11)
Der er da masser af KLIMA i en s1'er.... Eller er det det man kalder klassisk atmosfære hvis man feks er ejendomsmægler?

Henrik Klinge med 110" med airkondition om vinteren og varmeapperat om sommeren. Skal en tur ud og køre med østjyderne på lørdag...
Index
111304: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (26-05-2011 07:16:19) (svar på 111302)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Jeg sendte et par billede med, men det var nær gået galt. De mente den ikke stod original, da den manglede paneler under dørene og farven var forkert!! Så måtte jeg jo lære dem at alle Land Rovers er originale og selv i 1965 kunne man finde på at pille panelerne af og male bilen i sit firmas farve. Den åd de. Men ellers tror jeg de er meget Straight forward hos Skat. De finder en nypris i deres database, og beregner 40% ud fra det. Det eneste aber dabei er at der er kommet en benzinafgift, så hvis din bil er en benziner skal du nok regne med en 6000,- ekstra i "importafgift"

Mvh niels
Index
111305: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (26-05-2011 07:47:59) (svar på 111304)
Finn Herreborg #6314, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.203.215.254)
Super, jeg lader være med at sende billeder med.... min er med diesel motor så benzin afgiften bliver ikke et problem.
Jeg prøver at sende blanketten til skat så må vi jo se hvad de vil have for "ulejligheden"...
Index
111306: sv: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (26-05-2011 08:19:25) (svar på 111305)
Poul Nissen #7082, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 193.3.142.121)
Hej.
Og når du nu er i gang, kunne det jo være du skulle overveje at få de gamle sorte nummerplader på.
Læs evt. mere her:
http://www.motorhistorisk.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50
/Poul
Index
111323: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (27-05-2011 08:44:17) (svar på 111294)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.1)
Den ska da ikke på hvide plader, den skal på sorte.
Index
111326: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (27-05-2011 10:54:06) (svar på 111294)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej
Jeg kom af med 11 tusinde for en IIA import fra 71, så det skulle du da ikke gerne komme over, selv om beregningsmetoden er en lidt anden når det er veteran, men de tager det med original stand ret alvorligt, det har jo selvfølgelig noget med 1/4 vægtafgift og 8 år mellem syn at gøre.

Mvh Per
Index
111327: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (27-05-2011 13:56:34) (svar på 111326)
Jan Højmark #8402, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.55.129)
1/4 vægtafgift har ikke noget med veteran syn at gøre, det sker helt automatisk når bilen bliver 35 år gammel, veteran synet eller ej

Index
111397: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 11:24:51) (svar på 111327)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Nej det det har du ret i, det kommer af sig selv i forbindelse med det syn hvor den har rundet 35 år, hvor synsmanden så skal krydse ja til at den står 100% origenal, ellers ingen "rabat" på vægtafg. og vil samtidig spare på forikringen, skal den veteran registreres.
Index
111398: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 12:53:28) (svar på 111397)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Da jeg skulle have veteranregistreret min trailer (også første civile registrering), havde Skat ikke sat den til 1/4 vægt afgift, og så ringede jeg bare til dem og sagde at det da vist var en fejl, hviket de gav mig ret i. Det blev ændret udelukkende ud fra datoen for første registrering.
Det skal siges at en Dan/Vestas trailer med Defenderlad nok ikke kan siges at stå original.

MVH Jakob E S
Index
111401: sv: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 13:23:19) (svar på 111398)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Jacob,

Jamen der sker og kan ske meget der ikke er efter bogen, det udløses af synsmandens flueben i der til værende rubrik.

Sakset fra Skat _ Veteranbiler: Når der er forløbet 35 år fra en bils 1. registrering, skal der fra den følgende afgifts­periode kun betales afgift med 1/4 af sædvanlig afgift. Det er en betingelse, at bilen fremtræder som ved 1. registrering.
Altså som den så ud for 35 år siden, uden ombygninger.

Den slags fejl sker desværre kun når man kan spare 3/4 af 280,- kr. og ikke 3/4 af 9000,-kr ;-)

Jeg Har også fået synet en Ford A fra 27, der under krigen havde fået savet "hytten" midt over, for så at få et hestevognslad monteret, til det sagde synsmanden at det var en sjov historie og det var jo sket for 60 år siden så det ville han godt kalde den i original stand,

Mvh Per
Index
111402: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 13:37:37) (svar på 111401)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg kom også til at tænke på at en trailer jo ikke skal til periodisk syn, så det kan jo hænge sammen med det.

Desuden er det kun hele 3/4 af 100kr jeg sparer:-)
Men Skat får så meget i forvejen, og jeg kan da godt finde på noget at bruge 75kr. på:-)

MVH Jakob E S
Index
111403: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 13:56:32) (svar på 111401)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ak ja. Da jeg havde fået min SIIA synet og godkendt på hvide plader fik jeg en reg.attest der sagde "Art: varevogn" og "Anvendelse: Godstransport" selvom anmeldelsen klart sagde: "Art: Personvogn" og "Anvendelse: Godstransport". Samtidig opkrævede Skat kun vægtafgift af en varevogn. Det kunne jo ikke gå. Men det tog så over seks uger inden fejlen blev rettet, for Skat i Odense og Fstyr kastede aben frem og tilbage i diskussionen om hvis fejl det var og hvem der skulle rette fejlen. Herfra ved jeg at motorkontoret i Odense kun har en (sagde een!) mobiltelefon til at besvare udefrakommende opkald. (En medarbejder hos Fstyr talte over sig!) Men jeg nåede da at blive helt fortrolige med Skat i Odense og fik så galt kontorchefens direkte nummer.
Men langt om længe fik jeg den rigtige reg.attest. I mellemtiden havde Skat fået den ide at det var en diesel, med en betragtelig forøgelse i vægtafgift til følge. Så måtte jeg jo fortælle dem at den, stadig, var en benziner. Så kom der en ny opkrævning på næsten det samme beløb, for nu havde de glemt at det var en veteran. Tredje gang var lykkens gang og jeg fik den rigtige opkrævning på en benzin-veteran.
I kan tro at jeg holdt godt fast i min kopi at "Registreringsanmeldelsen" med de godkendte stempler undervejs. :)

Hels og lykke med projektet.

Mvh Niels
Index
111404: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 13:58:24) (svar på 111403)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Og så fik jeg ikke tjekket efter. Anmeldelsen sagde naturligvis "Art: Personvogn." "Art: Personbefordring"

:)
Index
111405: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie I´er fra gule til hvide plader (01-06-2011 15:21:42) (svar på 111403)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ja hvorfor gøre det på den lette måde, hvis man med ganske få midler kan gøre det meget mere besværligt:-)

MVH Jakob E S