tilbage

Land Rover Forum  

Index
113070: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 12:31:00)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.70.104)
endnu engang har min uvidenhed omkring motorere sat mig i problemer..


Når jeg har kørt i lidt tid så begyder temperaturen at stige. den stopper så lige på kanten til det røde, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt, da Blæseren kører som den skal


Håber i kan hjælpe
Index
113072: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 12:34:17) (svar på 113070)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.246)
muligvis din termostat der ikke åbner. Den er nem at skifte og koster ikke meget.

Index
113073: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 13:07:33) (svar på 113072)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.70.104)
fedt :)

Så mangler jeg bare at finde ud af hvilken er merzedes motor jeg har i
Index
113087: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 18:25:14) (svar på 113073)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.18)
Det ligner en OM 616 - OM står for Ottomotor - af den tidlige slags og det tyder på, at det kan være termostaten, hvis væskestanden ellers er kontrolleret og fundet ok.
Index
113074: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 13:57:50) (svar på 113070)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.49.85)
Dersom du kører med uoriganal motor kan du ikke være sikker på at den originale temp måler virker som den skal. Det skal ihvertfald være den originale føler der er flyttet over. Det er nok svært at vide, så det bedste må være lige at måle den præcise temp med et thermometer.
Index
113075: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 14:03:48) (svar på 113074)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.70.104)
den har virket fint. det var først i går at foregårs den beyndte at være for varm
Index
113076: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 14:43:14) (svar på 113075)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.57.236.232)
Muligvis lidt naivt spørgsmål men har du tjekket kølervæske..??

Tilstoppet køler .??( luft gennemstrømning )
Index
113077: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 15:10:17) (svar på 113076)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.246)
Det ligner en 240D du har i. det er en 2,4l D en meget sløv motor, men det er kvalitet.!! Det er de samme der ligger i mange af forsvarets gamle GDére. Det kan også være en 300D som er det samme bare en 3,0L D model.
Index
113118: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (05-08-2011 23:34:04) (svar på 113077)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.254.46)
Vi er jo ude i gætteri og indtil andet er bevist går jeg ud fra der er tale om en seriebil II ell. III, derfor gætter jeg på det er voltageregulatoren der er def. den der regulerer spændingen til brændstof- og temperaturmåler, således disse ikke påvirkes af spændingsudslag; sidder på bagsiden af instrumentet. Dog er jeg sikker på afbillede motor ikke er en
3liters, da denne er 5cylindret.
Index
113124: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (06-08-2011 11:41:08) (svar på 113118)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
hej hvis det er spændingsregulatoren skal brændstof måleren også vise forkert da de 2 måler sidder parallelt over regulatoren,
venligst Kim Ell
Index
113125: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (06-08-2011 11:53:59) (svar på 113124)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.140.35)
Helt enig Kim; her skal man passe på ikke komme ud i ønsketænkning mht. tankens indhold, set i lyset af dagens brændstofpriser.
Index
113131: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (06-08-2011 13:58:02) (svar på 113125)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.70.104)
hmm men nu er jeg kommet der til at jeg også er skide træt af ikke og vide hva motor der er lagt i da det er en Merzedes et eller andet.. er der evt nogle der har en pris ide på en 200TDI eller sådan noget i den stil
Index
113135: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (06-08-2011 19:32:27) (svar på 113131)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 2.108.251.248)
Ind til Mercedes, så er den motortype klaret på 2 sec. 200Tdi imellem 12 og 20.000 + ilægning + afgift til staten.
Check lige den temperatur inden panikken breder sig og det hele bliver splittet i atomer!
Index
113136: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (06-08-2011 19:40:10) (svar på 113131)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.18)
Bilen er nok så gammel, at der næppe pålignes en afgift for effektforøgelse, men der skal helt klart ansøges hos SKAT, hvis en komplet 200 tdi bliver lagt i. Desuden skal forsikringen underrettes og bilen synes. Du bør derfor lige overveje, hvor mange penge du vil investere i bilen og hvor lang tid du vil beholde den. Investeringen får du nok ikke hjem igen, hvis du sælger den inden for en tre-fire år... Men det er een af de smukkeste typer, LR har bygget. Og relativ billig i drift! Den perfekte rejsevogn for dem, der har tid til at rejse!
Index
113141: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (06-08-2011 22:30:18) (svar på 113131)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.226.145)
På venstre side af Mercedes motorblok, når man kikker ned i motorrum, lige under forkant af udstødningsmanifold og bagved termostathus, er der en udstøbt klods, der står typenr. af motor. Alternativt, på højre side af blok; bagerst, udfor
hvor speederforb. har fat i indsprøjtningspumpe, sidder der en plade, hvor motortype står. Her vil du sansynligvis tyde det er en 616-910 2.4liters. 65/72HK. De som har haft noget sådant, siger denne motor ikke er særlig velegnet til LR.
LRParts har tidligere solgt brugte 200TDI, som de importerer
England, dog skal man ikke bruge den vedlagte KMgaranti som andet end godnat og toiletlæsning. LRParts yder dog fin service og back-up. Bedst er en 200TDI fra Defender.
Index
113157: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (07-08-2011 19:14:08) (svar på 113141)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.228.76)
En serie 2 eller 3 fortjener vel, en orginal motor 2.25 liter. En 200 tdi, er på kant med loven, og gør jo også, nærmest bilen usælgelig. Det har du vel prøvet. Lad os nu passe, på de gamle biler!!!! Hilsen Morten.
Index
113158: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (07-08-2011 19:47:45) (svar på 113157)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hmmm....at en seriebil bliver usælgelig med en 200TDi er vist lidt af en tilsnigelse. Jeg var forbi en SIII Truck-cap med 200TDi der var solgt på 1½ dag og køberen blev endda kontaktet af en anden forsmået køber, der tilbød en overpris. Han fik ikke Pick-up'en men blev hjulpet til at købe en anden seriebil med 200TDi, som han købte på stedet. Begge biler var behørigt synet og afgiftberigtiget.

Så at at en seriebil med 200TDi ikke kan sælges, den holder ikke helt.

Om man så synes det er en passende motor til en seriebil er så en anden sag.

Ærbødigst.

Mvh Niels
Index
113160: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Temp måler ligge i top af " N " scalaen (07-08-2011 20:44:16) (svar på 113158)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.228.76)
Jeg syntes ikke en 200tdi, er passende, til en serie bil. ( min mening!!). Men er vel også, lidt på kant med loven. Jeg kunne ihvertfald, ikke få et klart, svar omkring en bil, jeg så på. Udover, at synsmanden, nok ikke så det, og hvad så, med forsikring ?? Hilsen Morten.