tilbage

Land Rover Forum  

Index
115041: se her (30-09-2011 07:06:25)
Lars Sejerø #8822, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.83.120)
hej har hørt at de 4cyl lr. motor ikke er så stærke.
Har en 300tdi der har kørt 255000 km også det her.
Er det rigti nok eller bare en and ?
Index
115042: sv: se her (30-09-2011 07:20:01) (svar på 115041)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.135.242.88)
Har ikke hørt det skulle være et problem. Jeg haft flere 300 tdi motorer, med op til 350 t.km uden særlige problemer.

Tror det er en and.

Mvh
Stephan
Index
115043: sv: se her (30-09-2011 07:37:22) (svar på 115041)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Har den krumtap været tabt på gulvet?

Mvh Niels
Index
115044: sv: se her (30-09-2011 07:49:38) (svar på 115041)
Lars Sejerø #8822, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.83.120)
Hej igen. har det fra en der er ved at købe en 5td hos GT biller i Kolding. Forhandlere siger at 4cyl er der problemer med. og nej Niels jeg har ikke tapt den.
Index
115045: sv: sv: se her (30-09-2011 07:59:22) (svar på 115044)
Lars Sejerø #8822, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.83.120)
Ps. tak for de pæne svar.(Men vil godt høre mer om det)
Index
115047: sv: sv: sv: se her (30-09-2011 08:10:43) (svar på 115045)
Jan Højmark #8402, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.55.129)
En 300 TDI er nok den mest problemfri motor der på noget tidspunkt er lavet til en Land Rover, de køre normalt 400 - 500.000 km uden større problemer.

Den forhandler der siger der er flere problemer med en 300TDI end med en TD5 aner ikke hvad han taler om, eller også gør han bare alt hvad han kan for at sælge, Men det er jo også det en sælger lever af, så man skal ikke tro på alt hvad de siger.

Index
115049: sv: sv: sv: sv: se her (30-09-2011 08:49:44) (svar på 115047)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.234.185.68)
Min 300TDI har rundet 300.000 uden problemer overhoved.
De mekanikkere jeg har talt med gennem de 15 år jeg har haft den, siger alle, at det er den bedste motor i en LR
Mlrh Jørn
Index
115059: sv: sv: se her (30-09-2011 11:21:57) (svar på 115044)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
min gamle 300 tdi i en disco I havde kun kørt 265.000 da jeg solgte den - og det havde den gjort helt uden nogle problemer. Motormæssigt husker jeg kun at jeg har skiftet vandpumpe og termostat - og en forkammerpakning(og selvfølgelig alm. service med olie/filter/luftfilter). ingen dysser, ingen gløderør eller andet vitalt på motor.

Mit umiddelbare bud vil også være at en 300 Tdi går man ikke galt i byen med.

I øvrigt har jeg handlet biler 2 gange hos GT biler i Kolding (med 10 års mellemrum) - og har kun haft det som en positiv oplevelse.

mvh
Eddie
Index
115050: sv: se her (30-09-2011 09:50:58) (svar på 115041)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Som andre skriver, så gør en 300Tdi absolut ikke sådan der under normale omstændigheder.
Det kan jo være den har kørt uden køling eller olie.

Det er der jo ingen motorer der holder til.

MVH Jakob E S
Index
115053: sv: sv: se her (30-09-2011 10:29:12) (svar på 115050)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
En 300tdi er da nok den mest problemfri motor der nogensinde her ligget under en LR hjælm.

Jeg har haft min gang i autobranchen i 40 år, der er mange slags sælgere, en sælger der kan stå og sige der er problemer med en 300 tdi, ham ville jeg ikke en gang købe en tandbørste af.

Det er helt tydeligt at den IKKE har kørt uden olie, men der kan da have været en støbefejl, alt kan gå istykker, men derfra og til at sige det er en problem motor, det er noget sælger øvleri.

Han har måske hørt at der engang var noget med de 4 cyl, men så skal vi da tilbage til da der var tre hovedlejer ;-)

Jeg ville til enhver til vælge en 300 tdi med Bosch pumpe uden elektronik, frem for stort set alt andet.

Mvh Per
Index
115065: sv: se her (30-09-2011 13:40:13) (svar på 115041)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.95.98)
Hej Lars

Har kun hørt godt om 300 og 200 TDI.

Har selv en TD5 og den første motor gik 100 kkm ( før den stod af ,ikke så dårligt)

Nu er jeg ikke specialist, men på det vedlagte foto kunne det godt ligne et støbefejl.

Der er en meget mørkt plet midt i tværsnittet, det bør der ikke værer .

Hilsen

Torben
Index
115066: sv: sv: se her (30-09-2011 14:05:28) (svar på 115065)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.230.133)
Jeg vil også hælde til fabrikationsfejl eller og i forb. med en eller flere cylindre har taget vand ind. Skal dog sige en krumtap er ikke støbt, men sænksmedet. Enkelte krumtapper, som i 2.25B m. 5hovedlejer, var dog støbte.
At sælger skoser 300TDI og anpriser TD5 som står i vinduet,
skyldes nok den gamle vending "Kun en slet kræmmer laster egne varer"
Index
115067: sv: sv: se her (30-09-2011 15:11:24) (svar på 115065)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Jaaaee havde den mørke plet ikke været der havde den ikke kørt ret langt - det er en smørekanal der bringer olie frem til lejet.

MVH Per