tilbage

Land Rover Forum  

115404: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 14:05:53)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.216.213)
Sådan en Land Rover kan man forlange en gnaven, grå gammel mand skal køre i! www.landrover.com/de/de/lr/defender-concept/photo-and-video/
2749 der nu har søgt krisehjælp.
115407: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 15:15:24) (svar på 115404)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Verner.

Jeg tror ikke de forlanger at man skal køre i den.
Det bliver vist helt op til en selv...

-og hvis ikke man udvikler sig - Ja, så må det stoppe. Det sætter lovgivningen helt automatisk en stopper for.

MVH Jakob E S
115409: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 15:46:42) (svar på 115407)
Jens Bollerup #5492, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.107.157)
Så ubetinget en harmonisk skønhed, slår nyere RR.
115411: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 16:18:20) (svar på 115407)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.214.50)
Jo Jakob, i min optik ligner det mere en indvikling end en udvikling;
kan dog hilse velkomment at eks. den nye RR Evoque har slanket sig med op mod 1 ton i forh. til tidligere modeller, hvilket gør den betydelig mere terrænfæhig; kommer sikkert også at gælde for ovennævnte nipsgenstand.
115474: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (15-10-2011 19:52:39) (svar på 115407)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.53.251.146)
Det er da den første Landrover man kan kalde flot.
MVH
Hans
115410: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 16:06:15) (svar på 115404)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Det bliver værre og værre. Må indrømme at jeg bliver mere og mere glad for min IIa, for det der?? Det er da ikke en rigtig Land Rover. Ligner snarere et eller andet fra den nye "Transformer" film.

Det kan godt være det er tiden, men som en ældre herre fik det flabede spørgsmål "Hva'e ka' du ikke følge med tiden Bessefar" hvortil han svarede "Jo, men tiden er s'gunte det værd!"

Hold du hellere fast i din 110" Verner, den bliver snart ligeså sjælden som fortidige dyder som alm. høflighed og den slags. :)

Mvh Niels
115416: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 18:07:40) (svar på 115410)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.174.191)
Glæder mig også til at, få min serie 2a, med ny renoveret, motor igang, igen. Imens kører vi i, den gamle "Defender" Vil ikke køre i sådan, et moderne uhyre. De bedste hilsener Morten.
115415: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 17:17:07) (svar på 115404)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Hvis den ellers kan køre terræn som nuværrende Defendere, kan få lygte gitter og snorkel, samt jeg kan få den i Olivengrøn eller Bronzegreen, så er jeg "game" :D

Higgings, der dog nok vil beholde 101" til at hente brænde.
115417: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 18:12:07) (svar på 115415)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.75.48)
Den er ca. lige så flot som en Fiat Multipla fra 1998...
115421: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 18:42:49) (svar på 115417)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Nu er DC100 jo en konceptbil, så den færdige bil kommer ikke til at se sådan ud - næsten, men det er nok den vej det kører.

Der er utroligt mange forhold der skal tages hensyn til når man skal lave en helt ny model, indvendig sikkerhed, udvendig sikkerhed (fodgængere), lav luftmodstand ifht. forurening osv.

Der er derfor alle nyere biler ligner hinanden og kun skiller sig ud på detaljerne, den nye baby Range Rover ligner da de fleste Koreabiler i samme biltype.

Os med de "klassiske" modeller vil på sigt opleve en seriøs prisforhøjelse på de "ægte" Land Rovere, prøv bare at se priserne på en renoveret seriebil: +60.000,- kr - det bliver kun værre.

Vi kan lige så godt vende os til de nye "computerdesignede" plastickasser med 8 års levetid

Mvh
Kenneth Poulsen - der egentlig er helt ligeglad med DC100, bare jeg må beholde min serie III 109" STW.
115427: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 22:19:34) (svar på 115421)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.113.30)
Hold da op for en gang hængen i håndbremsen. Man skulle næsten tro at flere af forfatterne til indlæggene hellere ønskede at Land Rover slukkede og lukkede i stedet for at udvikle bilerne i takt med de krav og love der er hele tiden ændres og skærpes. Jvf blot med tråden om gamle dieselbilers forurening.

Nej den ligner ikke en Multipla, ligesom Range Rover Evoque ikke ligner en bil fra Korea, synes man det var det måske relevant at opsøge en optiker :-) Evoquen's design har tydelige familieligheder med både Defender og Range Rover - kan være at det er koreanerne der kigger vestpå når de designer ?? Evoquen som konceptbil blev vist for 4 år siden.

Som Kenneth skriver er DC100 en konceptbil og skal vi så ikke bare lade det være ved det, indtil vi ser den rigtige model om 3-4 år. Land Rover har vel for p..... lov til at lege med design og vise i hvilken retning det kan gå uden at alt hvad der vises straks skal nedgøres og gøres til noget negativt.

Måske man engang imellem skulle erindre det gamle ord om at har man ikke noget positivt at sige så bør man tie stille :-)

mvh
Ib 0219
115428: sv: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (13-10-2011 23:20:13) (svar på 115427)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.16)
Enig!! Alle nye modeller er for mit vedkomne særdeles velkomne i familien!!
Dejligt at se alle "Slipsene" nu så småt kører rundt i RR Sport, Disco4, Freelander2, Evoque osv..
"Kummefryser" designet hører fortiden til. Las os passe godt på dem der er og være glad for at de har udviklet sig!
Personligt rækker mine midler desværre ikke til de nye modeller så jeg nøjes med at drømme, imens jeg nyder de gamle!
115433: sv: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 07:53:06) (svar på 115427)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Næ, Ib

Jeg vil nu ha' lov til at sige min mening. Og det er den ikke ligner "rigtig" Land Rover! Det kan godt være den er meget fed, men i sit designudtryk har den sgunte meget at gøre med det klassiske Land Rover look. Heller ikke selvom man parkerer den på en strand, ved siden af "Hue 166"

Det er muligt at det blot er et designstudie, i Gaydon så vi da også Land Rover prototyber der aldrig blev til noget, men hvis det her er retningen Land Rover har tænkt sig at gå med sin Defender, så er der snart ikke mere tilbage af den klassiske Land Rover ånd. Så kan salgsafdelingen sige hvad de vil. Og er det her fremtiden, så er Land Rover definitivt en serie luksus SUV'ere for de rige. Men selvfølgelig, det er det der giver smør på brødet. Bevares. Det er så bare ikke nogen biler der har noget med mig at gøre.

Men det er så min mening, og den vil jeg ha lov ha' og gi' udtryk for som entusiast i min klub af entusiaster. :)

Mvh Niels
115435: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 08:34:56) (svar på 115433)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Ja-ja, Niels - vi kan ikke være enige om alting :-)

Jeg synes, du er en smule uretfærdig. Eller i anerkendelse af, at smag skal have lov til at forblive en subjektiv størrelse, vil jeg i hvert fald sige, at jeg er uenig med dig. Jeg synes absolut, at det ligner en rigtig Land Rover. En Land Rover anno 2012-13-14-15 og forhåbentlig rigtig mange år fremover. Både koncept og design bliver nødvendigvis nødt til at udvikle sig, så der stadig er [mange] købere til bilerne. Ellers kan Land Rover jo lige så godt - som Ib Hammer skriver - lukke og slukke. Og hvem ønsker det? Jeg ved, at det gør du heller ikke :-)

Nostalgi er helt ok. De gamle biler, vi alle har i vores egne respektive udgaver, ér naturligvis de kønneste, de mest rå, rustikke, historie- og sagnomspundne og alt muligt meget mere. Det er selv Ib Hammer givetvis enig i, er jeg sikker på. Men vi kan jo ikke blive hængende der. Krav af alle mulige slags forhindrer os i at blive hængende der. Og måske er efterspørgslen under alle omstændigheder heller ikke til det. Så selv om vi er en bil-entusiast-klub, så lad os da i stedet hellere glæde os over, at mærket stadig skiller sig ud, end straks at hagle den nye stil ned. Før det skiller sig da så-gu (undskyld) ud stadigvæk. De billeder dér ligner i mine øjne på ingen måde noget, vi har set før (bortset fra i andre nyere LR). De ligner en Land Rover. En Land Rover anno idag :-)

Personligt vil jeg kun glæde mig til at se mere. Can't wait.... og når tiden kommer, hvor de ruller på vejene, vil jeg misunde dem, der tog springet. Springet videre ud i verden ... doing something important ... in a Land Rover ;-)

Tak afslutningsvis til Philip for et rigtig godt indlæg af d.d. kl. 00.26.

Blot min fem-øre...

Mvh Søren R.
90" 50th V8
A3 SB 1,8
115436: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 08:50:37) (svar på 115435)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
To små rettelser / præciseringer til ovenstående.

Hvor jeg skriver: "Før det skiller sig da...", skulle der naturligvis have stået: "FOR det skiller sig da...".

Og hvor jeg skriver: "De billeder dér ligner i mine øjne på ingen måde noget, vi har set før...", skulle der have stået: "De billeder dér ligner i mine øjne på ingen måde noget, vi har set ANDRE STEDER".

Mvh Søren R.
90" 50th V8
A3 SB 1,8
115434: sv: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 08:20:19) (svar på 115427)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Ib -og andre der har, eller haft, lidt at gøre med Land Rover.

Formålet med at Land Rover offentliggører konceptbiler, er vel at få nogle reaktioner, eller hvad?
Der kom jo rigtig god feed back på Range Stormeren i sin tid, og derfor lignede Range Rover Sport vel også denne en del (selvom den ikke fås uden 5 døre). Det lærte man af da Evoque kom for nyligt.

Jeg kan sagtens se en masse Land Rover elementer i desigenet på DC100, men jeg synes bare at fronten mangler noget Defender (uden nødvendigvis at skulle være firkantet). Det er en skam at der sidder en Freelander front på Defenderens afløser.

Jeg vil da gerne have sådan en DC100 - eller endnu hellere en DC120 eller hvor lang man kommer til at kunne få den (for ellers er den da for lille:-))

MVH Jakob E S
115431: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 00:26:18) (svar på 115404)
Philip Volmer Hansen #8150, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 188.182.250.218)
Hej Verner,

Jeg synes som en del af de andre indlæg, også at det ligner et fint køretøj.

Spørgsmålet er selvfølgelig hvad medlemmer af denne klub skal have en glæde ved, til fælles:
- Et specifikt mærke.
- Biler som på tidspunktet for fabrikationen var noget af det mest
terrængående man kunne finde.
- Køretøjer som er de mest terrængående.
- En hybrid af ovenstående, som der samtidigt er et marked for i
forhold til lovgivning og signalværdi.

eller en femte mulighed som er en kombi af ovenstående kobineret med:

- ekstraudstyr som gør køretøjet ekstra terrængående, men som samtidigt
ikke gør at køretøjet ikke ligner noget som er for langt fra
udgangspunktet.

For 50 år siden var der mange flere dårlige veje, man kunne ikke lave elektroniske diff.spær, luftbælge og meget andet. Og i dag er det mere quads, omgearede traktorer eller bæltekøretøjer af en eller anden slags som tager prisen i en eller anden vagt defineret konkurrence.

Så jeg synes bare at vi skal glæde os over hvis "vores" mærke til hver en tid kan lave den indregisterbare personbil, der både kan være den mest terrængående, leve op til lovgivning om deformerbare zoner, udledning af skadelige stoffer og meget andet, kombineret med gode terrænegenskaber.

Om yderligere 50 år håber jeg at "rammen" og karossen af alu. frem for jern og et stort udbud af ekstraudstyr og måske muligheden for uafhængige el-motorer på hvert hjul gør at DC100, eller hvad den nu kommer til at hedde i produktion, gør at vi stadig kan glædes over en anakronisme.
Selvom den nyeste robot TGX-456 kan løbe op af bjerge og over moser dobbelt så stærkt som vores opdaterede anakronismer.

/Philip
115432: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 00:48:51) (svar på 115431)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.75.48)
Jeg sagde ikke at den liger en Fiat - bare at den i mine øjne er ca. lige så "smuk".

Men der er en ting der går fløjten når bilerne bliver for moderne. Og det er muligheden for at man selv kan skrue i dem. Når først det hele er styret af computere og betjent af elmotorer, så er gennemsnitshobbyisten hægtet af og det syntes jeg er en skam.
For mig er der lige så megen glæde ved at skrue i min bil og forstå den, som ved at køre i den.
Det er også en tilfredsstillende fornemmelse at jeg ved med mig selv, at der ikke er een eneste reservedel i min SIII, jeg ikke ville kunne fremstille selv om nødvendigt.

Det forhindre mig da ikke i at tage konens borgergryde med aut. gear til købmanden nogen gange, men hvor er den kedelig at køre i og hvor har den lidt personlighed.
115438: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 09:33:32) (svar på 115432)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Vi kan jo så håbe på de har taget sig sammen og gjordt den mere drift sikker hehe.

Men de 2 store problemer er jeg enig i.
1: Den bliver AL for dyr til os "normale" mennesker.
Da Freelander 1 kom frem, var det en fin pris til en fin bil, Freelander 2 er simpelthen blev ekstrem dyr.
Og det frygter jeg også Def2 gør, især den åbne.
2: Efter som det bliver mere og mere advanceret teknik, bliver service på bilen også voldsom dyr.
Se bare på et service af en Disco,.. puhadada.
Og når man ikke selv kan ret meget på dem, så er man tvunget til værkstedet.
Det ødelægger også dens funktion som bil for bønderne rundt om og for safari og ekspitionsbil rundt om i verden.
Nu risiker man, det bliver bare ENDNU en suv på vejen.
Mange mennesker er ligeglade med om der står Land Rover eller Suksuk foran.

Desigmæssigt syntes jeg dog stadigt den er flot og ville gerne eje en sådanne, men Land Rover har man jo som "rigtig" Land Rover fan ikke købt fordi den var super designmæssig flot, men fordi der er så meget eventyr, historie osv med i købet.

Mvh.
Higgings, der køre til Oksbøl i eftermiddag i 101", så ser I en langsomkørene (ift. resten af den fortravlede verden) stor grøn kasse af en LR med lang kø bagved, så er det nok undertegnet hehe.
115442: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 11:25:55) (svar på 115438)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.20.26.171)
Lige præcis Henrik. Den nye Defender kan være nok så fed, men den historie, den aura af eventyr og "country-lif" der har holdt sig levende siden 1948 med Defenderen vil dø ud og kun være historie hvis dette er fremtiden.Det er muligt at det er en nødvendig udvikling. Det argument bliver fremført igen og igen og det er da sikkert meget muligt. Men en simpel arbedsvogn man uden at tøve kyler lidt tungt værktøj, brændknuder, halmballer får osv ind bag i, og rasler ud over markerne med, det ligner det ikke. Og at lige kunne klare en "Bush-repair" i ødemarken ser heller ikke ud til at blive aktuelt. Derfor, hvis denne prototype afløser den klassiske Land Rover så mister Land Rover ikke bare sin levende historie, men også sin mere brede folkelige appel. Så er det slut med at sige at man i en Land rover "Can work the land, or own the Land!" for så henvender den sig kun til dem der kan "own the land!" kan for øvrigt ikke undlade at bemærke at prototyben er venstrestyret. De forventer måske ikke engang at sælge til briterne?

Heldigvis kan man jo stadig være veteran Land-Rover entusiast. :)

Mvh Niels
115445: sv: sv: sv: sv: sv: Nej-nej-nej, nu må det stoppe! (14-10-2011 13:19:40) (svar på 115442)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ja, de bliver jo nok nødt til at ændre markedføringen fra "at den nuværende Defender har rødder helt tilbage til serie I i 1949" til noget nærmere: "den nuværende Defender har rødder helt tilbage til Discovery 3 :-)"

MVH Jakob E S