tilbage

Land Rover Forum  

Index
123673: dagens billede 27-05-2012 (27-05-2012 07:35:39)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.237)
Det ligner da mere en legetøjsbil fotograferet fra oven!

Men pænt farvevalg!
Index
123676: sv: dagens billede 27-05-2012 (27-05-2012 09:14:07) (svar på 123673)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.153.193)
Man skal huske en stor affaldssæk, så man sikrer, at alt det plastik der falder af bilen ikke havner i naturen efter 2 dage i Peru's jungle.
Index
123678: sv: dagens billede 27-05-2012 (27-05-2012 09:26:00) (svar på 123673)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Med risiko for at min 90 ikke vil starte af bare fornærmethed - jeg synes faktisk at DC100 ser lovende ud. Jeg vil glæde mig over en større forrude, bedre sidekomfort, mindre støj, 100 tommer akselafstand, bedre økonomi = miljø og når dagen er omme så er det jo os der bestemmer hvordan den bruges og til hvad. Jeg kan sagtens se en DC100 med bur, spær, trayback, snorkel, 34' dæk osv...

Lidt pinsebrænde herfra ;o)

Lars
Index
123679: sv: sv: dagens billede 27-05-2012 (27-05-2012 10:10:25) (svar på 123678)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Og så er vi jo tidligere blevet enige om at DC100 ikke er Defenderens afløser, DC100 bliver formentlig en helt selvstændig model.

Og så kommer der formentlig en helt ny Defender senere - og den glæder vi os til - jeg gør i hvert tilfælde - hvis den kommer til at ligne en Land Rover.

Mvh
Kenneth Poulsen - som er veteran og kører veteran og derfor godt kan lide klassisk tidsløst design. :)
Index
123684: sv: sv: sv: dagens billede 27-05-2012 (27-05-2012 12:27:40) (svar på 123679)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Jeg er faktisk med Lars her. Jeg synes nu den ser gangske fe' u'

Det eneste jeg ikke er så vild med er fronten. Det ser jo ud som om den har underbid. Men det er jo ikke så tydeligt fra den afbillede vinkel.

En anden interessant detalje er at der faktisk står "Defender Concept" på siden af den. Ikke "Discovery Concept" eller andet. Der bliver sagt og skrevet meget i pressen. Jeg må dog sige at jeg ville ikke blive forbavset hvis det her er afløseren for Defenderen som vi kender den. Det er muligt at den vil blive introduceret i Kina og Indien som "Entry level Land Rover" og den vil da også efter sigende også blive bygget i Indien. Så er det sådan set nok bare et spørgsmål om tid inden den sidste gamle "kumme-fryser" køre ud fra Lode Lane. Miljøkrav, produktionsomkostninger, markedskrav vil nok i sidste ende standse den kommercielle produktion af et køretøj der i manges øjne er en engelsk anakronisme.

Men lad os nu se. Ingen kender dagen før værtshuset lukker!

Mvh Niels
Index
123685: sv: sv: sv: dagens billede 27-05-2012 (27-05-2012 12:29:06) (svar på 123679)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Det er jo herligt når alle enige. Så kan vi sikkert også blive enige om at vi alle kun kan gætte da der jo ikke er nogen serie-producerede DC100 eller Defender Mark II på gaden endnu. Jeg tror selv at en ny Defender Mark II kommer til at ligne en DC100 mere end en Defender som vi kender den i dag ;o)

Mvh, Lars
Index
123696: sv: sv: sv: sv: dagens billede 27-05-2012 (28-05-2012 01:55:57) (svar på 123685)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.217.159)
Glæder mig til at se den med nummerplader! (.0) (Det dyreste tilbehør i DK)
Index
123731: sv: dagens billede 27-05-2012 (29-05-2012 07:52:17) (svar på 123673)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Jeg synes nu også at den ser meget sød ud. Det ligner bare mere en freelander end en Defender. Derfor synes jeg heller ikke de skal kalde den Defender Concept. Og hvorfor skal den være så lille, at man er nødt til at fylde alt ens grej op på taget? Jeg vil gerne se den i en lang version, hvor der reelt er plads til at familien kan tage på tur. På den anden side er det jeg søger vel blot en Disco = længere bil, samme mængde plastic og lir.

MVH Jakob E S