124236:
sv: Ny tændingslås eller relæ til forvaming af diesel (19-06-2012 03:19:16) (svar på
124212)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 60.191.78.37)
Hej Jakob
Med et almindeligt forvarmerelæ fra en 200 eller 300 Tdi kan forvarmningen foregå automatisk. Dermed bruger du bare din gamle tændingslås til en benzin, som starter forvarmerelæet. Efter passende tid slår forvarmerelæet fra, og motoren kan startes. Nemt og simpelt, og måden jeg har løst det på (godt nok med en 300Tdi og en V8 tændingslås, men samme problematik).
Hvis du vil køre forvarmen igennem en kontakt, mister du en hel del spænding, da du skal trække ledninger fra motorrummet til kontakten og tilbage igen. Uden at have regnet på det, vil jeg tro, at du mister tæt på 10%, og dermed får en dårligere forvarme. Desuden er det ikke uproblematisk at få en kontakt, som kan holde til strømmen uden at brænde af.