tilbage

Land Rover Forum  

Index
131648: Land Rover følger strømmen med el-drevet 110" (03-03-2013 09:56:26)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.173.35)
Apropos den officielle melding i seneste nummer af ”Oasen“ om, at DC100-konceptbilen IKKE er afløseren for den nuværende Defender.
Det er det el-drevne Defender-koncept heller ikke, men spændende alligevel. Den el-drevne 110" er en af verdensnyhederne ved denne uges åbning af det internationale motorshow i Genève.
Dét kan du læse mere om på: www.altomvarebiler.dk
God søndag
Morten #6034
Index
131649: sv: Land Rover følger strømmen med el-drevet 110" (03-03-2013 10:12:01) (svar på 131648)
Alexandar Thomsen #8982, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.176.244)
De må nu gerne læsse en af hos mig.
Selvom rækkeviden ikke er helt så lang.
Index
131674: sv: sv: Land Rover følger strømmen med el-drevet 110" (03-03-2013 19:54:00) (svar på 131649)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Fint Alexandar - så slipper jeg for den :-).

Efter min ringe mening kan el-drift måske gå an som hybrid i kombination med (bio)diesel-, (bio)ethanol- eller benzinmotor, men fri mig for såkaldt "ren" batteri-drift. Det skuffer mig helt vildt, at Land Rover på sin hjemmeside hopper med på "zero emmision"-løgnen:

http://newsroom.jaguarlandrover.com/en-in/land-rover/#!/news/2013/02/lr_def_electric_vehicle_280213/

Det må være i strid med god markedsføringsskik at kalde noget som helst køretøj "zero emmision" al den stund, at al transport belaster miljøet i mere eller mindre grad. Forestiller man sig, at omtalte batteri-elektriske Defender blev sat i drift i Danmark, vil den køre på 60 % kul al den stund, at kun 40 % af strømmen i stikkontakten kommer fra såkaldt vedvarende energi. Men det lyder selvfølgelig ikke så sexet at kalde en batteri-bil for "low emmision near the vehicle but 60 % coal-emmision somewhere else" ....

Mvh
Mikael - som går ind vejledning - ikke vildledning omkring miljøbelastningen ved transport
Index
131679: sv: sv: sv: Land Rover følger strømmen med el-drevet 110" (03-03-2013 21:58:43) (svar på 131674)
Jacques Devantier #8208, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.191.237.186)
Ja det er jo som man ser på... Hvis du ser på energinet dk så laver vi faktisk en hel del strøm om natten via vores vindmøller, bare synd vi ikke bruger det på at lade elbiler eller lign. i stedet for at give det nærmest gratis væk til vores naboer.

Hvis nu du kunne vælge at lade din bil om natten når vindmøllerne producerer for meget strøm, men til en rigtig god kwh. pris så ville det straks være meget sjovere.

Jeg siger ikke at det ikke er rigtig det du siger men du kan vende og dreje det som du vil, den danske stat har ingen interesse i miljø så længe der ikke kan sættes afgifter på det..... De tjener kassen på at du tanker din bil og det sætter i min verden kæmpe præg på manglende udvikingen af "grøn" energi.

Lidt Lir.

https://www.youtube.com/watch?v=lSV_46y6ufs

Index
131681: sv: sv: sv: Land Rover følger strømmen med el-drevet 110" (03-03-2013 22:12:32) (svar på 131674)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Der er jeg nu ikke helt enig. Der er vel zero-emission fra køretøjet. At man så lader den op med strøm fra kulkraftværker osv det er vel ikke Land Rovers skyld? For øvrigt er der så vidt jeg kan se tale om udviklingsmodeller, der skal lære Land Rover hvordan man forbedre el-biler. Forøvrigt synes jeg det er fantastisk at man kan få den til at køre i 8 timer ved lav fart. Det er jo oplagt for div naturparker og store fuglereservater hvor biologer osv ligger og rasler rundt i en Land Rover. Det ville ikke alene være en fantasisk signal-værdi, det ville rent faktisk også være brugbart.

Og det er rigtigt at det er ikke videre miljø-venligt at bygge el-biler, der skal brydes sjældne råstoffer på fjerne dele af kloden og det skal transporteres osv. Men et eller andet må man jo gøre. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er alternative energi-kilder til kul og olie en nødvendig udvikling. Og el-biler er en skridt i den rigtige retning. Renere el er så en anden udfordring der også forskes i. Men Land Rover er med helt fremme i udviklingen af morgendagens biler. Oven i købet med en kummefryser af en Defender, der efter sigende blev uddateret i det forrige århundrede. Det synes jeg nu er lidt fedt.

Mvh Niels