tilbage

Land Rover Forum  

Index
140457: Det er sgu for groft! (14-02-2014 16:52:20)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.41.102)
Vel nok det mest platte piratkopi længe set. www.mikeno.de Men altid noget
man har erkendt Defenderen er værd at kopiere, når denne nu har Ikon-status.
Index
140460: sv: Det er sgu for groft! (14-02-2014 19:25:32) (svar på 140457)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hmm syntes nu på ingen måder det er nogen "plat piratkopi" Den har stort set intet tilfælles med Defenderen i sin mekaniske opbygning med uafhængig affjedring osv. Og rammen er lavet på en helt anden måde. Så det eneste de har tilfælles er måske lidt i udseendet, men så er en G-wagon og de fleste japanske 4x4 også bare en "plat piratkopi" af Defender. Ja rent faktisk er Land rover en "plat piratkopi" af en Jeep! Når man vælger at bakke ud af et niche marked som LR tilsyneladende vælger at gøre, må man jo forvente der er andre der springer til, og det er jo egentlig kun godt for de kunder der stadig er der til produktet
Index
140464: sv: sv: Det er sgu for groft! (14-02-2014 20:06:50) (svar på 140460)
Anette Christiansen #8362, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.105.148)
Sidespejlenede ligner på en prik!
Index
140465: sv: sv: sv: Det er sgu for groft! (14-02-2014 20:17:53) (svar på 140464)
peter bull (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.98.75.162)
Hvad er ralkoden for BW2060. Er det den samme brugt af CF og G4?

Venligst Peter
Index
140468: sv: sv: Det er sgu for groft! (14-02-2014 20:54:32) (svar på 140460)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Grunden til Land Rover indstiller Defender-produktionen er betinget af EUs sikkerhedskrav, som den nuværende konstruktion ikke kan imødekomme uden væsentlige ændringer.

Jeg nævner blot kollisionssikkerhed.

Vi ved ikke, hvad LR pusler med, men vi må nok se i øjnene, at vort bilbeskatningssystem er dræbende for 4x4 køretøjer.

Ville Skatteministeriet fysisk ligge på Hjerl Hede, ville de konstruktive embedsmænd nok få et andet syn på biler.

Jeg synes, den viste bil godt kunne bære den grønne oval!
Index
140469: sv: sv: sv: Det er sgu for groft! (14-02-2014 21:16:42) (svar på 140468)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
De kunne starte med at bygge en ægte bil i stedet for alle de der computermodeller.. Så var der noget at forholde sig til. Lige nu ligner det bare noget fra et pc spil..
Index
140470: sv: sv: sv: sv: Det er sgu for groft! (14-02-2014 21:26:53) (svar på 140469)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Måske endda med Flintstone-drev, Ole?

Bilproducenterne skal kunne dokumentere et utal af krav, som myndighederne vil have opfyldt.

Det kan ikke lade sig gøre uden brug af computerne.

Før skulle man nærmest rulle en ny bustype rundt, før den blev EU R69 godkendt. I dag skal der blot foreligge computersimulation og den giver langt flere oplysninger end den gamle 'vælteplatform'.
Index
140473: sv: sv: sv: sv: sv: Det er sgu for groft! (15-02-2014 08:02:00) (svar på 140470)
Michael Andersen #9162, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.104.63.198)
Der kommer nok ikke så mange på vejen i Danmark,med en estimeret fabrikspris på 260K,så læg diverse afgifter oven i!
Index
140475: sv: Det er sgu for groft! (15-02-2014 09:06:31) (svar på 140457)
Michael Christian Møllgaard #6242, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.89.157)
Det er da en laber vogn. Flot koncept, lækker hjemmeside.
Tyske ingeniører (hvis de da er det) plejer at konstruere noget, der virker. Men hvad er det med powertrain her? 14 kardanled (eller 12 + 2 CV'er) - det kommer nok til at sige klonk, når det bliver slidt. Med uafhængig hjulaffjedring sidder differentialehusene vel fast i rammen, så hvad skal kardanleddene på den langsgående drivaksel? Regner man med, den kommer til at bugte sig som en slange?
Index
140479: sv: sv: Det er sgu for groft! (15-02-2014 10:51:43) (svar på 140475)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Ved nu ikke, synes den er temmelig grim. Ligner noget plastic-legetøj

Næ icon4x4 ser ud til have fat i hvad replica er. Måske de for øjnene op for the Best 4x4 by far

http://www.icon4x4.com

Mvh Niels
Index
140480: sv: sv: sv: Det er sgu for groft! (15-02-2014 12:11:51) (svar på 140479)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Måske ligner den et stykke plastic legetøj fordi det er det den er tættest på med de der computergenerede billeder??
Nej byg lortet for real, SÅ skal vi sku gerne kommentere :-)
Index
140507: sv: sv: sv: sv: Det er sgu for groft! (16-02-2014 00:38:16) (svar på 140480)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.246.19)
Designerne har sikkert også haft "The one, that never was" koncept-bilen
DC100 inden for synsvidde. Ligner klon mellem DC100 og Defender.
Index
140525: sv: Det er sgu for groft! (16-02-2014 18:08:07) (svar på 140457)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.113.183.146)
Tjaee.

Jeg vil nok vente med at udtale mig negativt om dette produkt indtil jeg har set hvad Land Rover har tænkt sig at udskifte Defenderen med.
Jeg synes det her virker som et rigtig fornuftigt bud på en kapabel terrænbil - 163 HK, uafhængig affjedring, spær, egenvægt på 1300 kg, 6 gear, ESP, 12km/l.

Jeg savner: Automatgear og noget info omkring sikkerhed.

Hvis Land Rover lykkes med at lave noget der kan det samme som denne her, OG ligne en Land Rover - så tror jeg de er godt med på vognen.

Og hvis de så også kan sælge den 35000 € så køber jeg nok også en ny defender:-)

MVH Jakob