tilbage

Land Rover Forum  

Index
141558: Indretning af turbil. (25-03-2014 22:47:43)
Martin Schade Kissow #9089, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.25.59)
Jeg ved godt at dette emne har været oppe før, men vi var ude og teste vores nyindkøbte tagtelt i weekenden og konen er hooked! Så nu leger vi med tanken om at tage en tur til Sverige i sommerferien - og jeg leger med tanken om at indrette Disco'en til det. Hundeburet kommer til at fylde det der svarer til bagsædet på tværs af bilen, så vi har det "almindelige" bagagerum at arbejde med. Jeg er stærkt inspireret af de australske opbygninger med skuffer i bunden og køletaske og kasser ovenpå - og måske en hylde øverst til bløde tasker osv.
Er der nogen her inde der har erfaringer med opbygninger som også kan tages ud igen?
Alle foreslag og idéer er velkomne.

På forhånd tak.
Index
141559: sv: Indretning af turbil. (26-03-2014 08:21:10) (svar på 141558)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.221)
Har du kigget i "Greenlane og Rejse Forum" her på siden, på forsiden i venstre spalte. ;)

Der har div. indretninger været oppe og vende flere gange.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
141588: sv: sv: Indretning af turbil. (27-03-2014 12:48:41) (svar på 141568)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.37.69)
Vil man ikke ofre de store penge på indretning til at begynde med, men vente at se, om det nu også var sagen med bilcamping, kan man starte med transparante plastikkasser i passende størrelser med ditto låg, så man kan se hvad de indeholder uden at lukke op. Køb nogle i god kvalitet, der ikke sprækker ved mindste påvirkning. Skal naturligvis være fastspændt under kørslen. Sidst, men ikke mindst- orden, overblik og ryddelighed er alfa og omega ved indretning og bilcamping; det er jo ikke just Herning Kongrescenter man har til rådighed. Mvh. og god tur, 2749, der er storforbruger af supermarkedernes cafeteriaer ved bilrejser i Sverige; sparer plads og tid og så er svenskerne nu meget hyggelige alligevel.
Index
141601: sv: sv: sv: Indretning af turbil. (27-03-2014 20:57:09) (svar på 141588)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.198.123.82)
Tilløk med det nye telt
Tips: vi har go fornøjelse af det lille køkken jeg byggede for nogle år siden. Go arbejdshøjde når det står bagi defenderen og ikke større end det kan tages ud og stå på en kasse på jorden
Foroven kan trangliaen stå(solidt) en låge kan åbnes og bruges som køkkenbord. Øvrige skuffer til bestik og de basale overlevelsesremedier: proptrækker, pulverkaf og chokoladekiks

Håber jeg kan ligge et på fotos op !!!!

Mht ombygninger min erfaring, at det hele ikke nødvendigvis skal være bygget fra den første dag: jo flere ture, jo mere en fornemmelse af hvad der passer liiiiige til jeres behov

Go tur

£%#@""<%##} ka ik få det s..... FOTO på højkant
Index
141603: sv: sv: sv: sv: Indretning af turbil. (27-03-2014 21:01:57) (svar på 141601)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.198.123.82)
Hov !
Når jeg trykker på mit FOTO så vupti retter det sig op ??
Index
141638: sv: sv: sv: Indretning af turbil. (29-03-2014 13:27:51) (svar på 141588)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 92.220.1.50)
Husk at indrette med en del extra 12v udtag, helst nato stik, og ikke cigarette tænder.Også et par udenfor bilen er helt super. Så er det noget nemmere med køleskab, lejr lys og lign, under vildmarks forhold. Det andet "Must", er et bagtelt, eller lignende, så man har læ og tørvejr til madlavning og ophold. Den vist model kan udvides, så man kan have en del grej, og opholds plads i mindre godt vejr! Oftest er dette "indbygget" i et tagtelt system som din.
Enhver fornuftige og gennemtænkt opbevarings system vil fungere, ligesom det du har tænkt, og de exempler fra andre. Det vigtigt er at tage nogen week-end ture, gerne i elendig vejr, indøve brugen af systemet, og find frem til de små justeringer som kan gøre en stor forskel i praksis.
Index
141800: sv: Indretning af turbil. (05-04-2014 22:42:39) (svar på 141558)
Dennis Bager (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.99.176)
Først og fremmest skal i huske at begrænse jeres bagagemængde.
Dernæst skal i tage nogle prøveture, gerne i dårligt vejr, for fungerer det i dårligt vejr, så fungerer det.

En markise på siden af bilen er rigtig god. Den giver skygge i sol og den giver tørvejr i regnvejr. Brug gerne lidt ekstra penge på en "kassemodel". Fiama og Omnistore er gode.

Kasser; Alukasser er fede og seje (og dyre). Til gengæld kommer der hverken støv ind og de holder også til at stå på.

Et simpelt hyldesystem kan fint klare det. Og i kan bygge det lige efter jeres ønsker. En hylde på bagdøren er ofte meget eftertragtet bl.a. til madlavning.

Værktøj pakkes i en lille taske, så fylder det minimalt. Og pakkes langt væk i bilen.

Overvej evt. et indbygget vandsystem til drikkevand og brugsvand. Samt en mulighed for vandrensning så i kan lave jeres eget drikkevand. Drypfilter kan anbefales. Det kommer man hurtigt til at sætte pris på.

Køkken; her kan man bruge Tangia eller lignende. Men et benzinkomfur fra Coleman er fantastisk. Vi har et ca. 30cm højt bord vi stiller den på, så kan man lave mad overalt i verden. Lidt ligesom dette http://biltema.dk/da/Fritid/Friluftsliv/Bo-og-sove/Minibord-37507/

Her er et link til rigtig rigtig mange forskellige ekspeditionskøretøjer.
Men pas på når du åbner det, for man bliver let grebet af rejsefeberen :=)
http://home.hccnet.nl/helmie.paulissen/gasten_2009_jul_dec/gasten_2009_jul_dec.html

I kan også kigge lidt på vores indretning m.m.
http://www.dennisbager.dk/Mary/udstyr.htm
Index
141838: sv: Indretning af turbil. (08-04-2014 19:20:54) (svar på 141558)
Martin Schade Kissow #9089, reg. sjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.154.25.59)
Tak for alle svarene. De links er godt nok farlige...... :-)