tilbage

Land Rover Forum  

Index
153195: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 14:51:41)
Mads Dalby (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.80.2.155)
Kære forum
Er der nogle som kan hjælpe mig...
Er det muligt at om registrere en Defender 110" TD5 van med 3 for sæder fra år 1999, til en bus (fører+9)
bilen er på gule plader og der er betalt moms af den.
Og i så fald hva vil det koste i afgift (60%)
Mvh
Mads Dalby
26223543
Index
153196: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 15:03:27) (svar på 153195)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Det skulle ikke være noget problem. Du skal så til registreringssyn efter ombygning. Spørg Skat om afgift og køb evt et bindende svar.
Index
153197: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 15:47:49) (svar på 153195)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Det kan lade sig gøre, som Ole skriver.
Der skal ikke være s-seler i en bus bag.
Sætter du seler i, kan bilsyn kræve dokumentation for fastgørelsespunkterne stabilitet.
Afgiften lander på ca. 35.000 DKK - skudt fra hoften!
Mangler du gode Defender sæder, skulle Team Bertelsen i Sjelle være leveringsdygtig i brugte.
Index
153198: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 18:35:09) (svar på 153197)
Mads Dalby (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.80.2.155)
Hej Paul
Tak for svaret, er der noget som type godkendelser/ egenvægt som man skal være opmærksom på eller nogle andre gode råd...?
Og ved du om det er alderen og/eller KM som afgiften blive beregnet ud fra
Mvh
Mads Dalby
26223543
Index
153199: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 19:45:09) (svar på 153198)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Det bedste, du kan gøre, er, at du henvender dig til det synssted, der skal godkende bilen. De ved, hvad de skal bruge af dokumentation. De ved også noget omkring det afgiftsmæssige. Bilen skal fremstå ren, men ikke overgejlet. Hvor meget SKAT tager hensyn til årg. og km-stand til nu om stunder, har jeg ikke lige nogen føling med, fordi de ændrer praksis ofte.
Er du medlem af FDM, kan du bruge een af deres synssteder.
Index
153200: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 22:41:34) (svar på 153195)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 37.96.165.184)
Er det en 5 dørs? Ellers bliver det nok op ad bakke..
Index
153201: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (23-03-2016 22:58:17) (svar på 153200)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Hvorfor er det op ad bakke, hvis de kun er en tre-dørs, Ole?

En 110" kan nemt indreg. som bus med udelukkende langsgående siddebænke siden der ikke er krav om s-sele.

Det er set før med 109" !

Af sikkerhedsmæssige hensyn ikke noget, jeg vil være varm fortaler for, men der har været flere andre minibusser, hvor løsningen blev valgt...
Index
153203: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 07:35:21) (svar på 153201)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Paul

Tja - bl.a. kravet om nødudgang/gange

mvh Ib 0219
Index
153207: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 11:29:09) (svar på 153203)
Lynge Tømmerholt #9336, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.189.5)
Hvornår er det lovpligtigt at have nødudgang? Jeg har hørt at det er fra 17 sæder, og derover!!
Index
153208: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 11:52:37) (svar på 153207)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Find alle ændringerne her. Der er foeskelligt ift årgang.
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/4D25F6D3BB6E4990A27B708D7F58BC96.ashx
Index
153210: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 21:57:16) (svar på 153208)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.248.221)
Min bagdør i bussen er nødudgang, den opfylder kravene ifht. teksten. Min loftslem opfylder ikke kravene, da den ikke kan smadres med hammer, eller er bred nok, eller ikke kan sikres ved udstødning sådan at andre trafikanter ikke rammes af den.

Index
153211: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 22:07:31) (svar på 153210)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
De tagluger der af importøren blev monteret og godkendt som nødudgang i 110" 5-dørs kan løftes af i den ene bøjle, og der var ikke noget krav om glashammer. Der har ikke af importøren været godkendt en 3-dørs Land Rover som minibus.

Senere blev de bageste sidedøre samt bagdør godkendt som nødudgange, men så skulle ryglæn på 2. sæderække kunne lægges ned via en udløser monteret så de kunne nås fra de bageste sæder. Samtidig skulle alle 3 døre mærkes med Nødudgang skilte.

mvh Ib 0219
Index
153212: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 22:30:58) (svar på 153211)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.248.221)
Jeg har nødudgangshammer + pulverslukker.
Der er kun sikkerhedsseler på forsæderne, og bagdøren er markeret som nødudgang.

Sælger fortalte at han blev dumpet til syn da han havde sikkerhedseler på 2. sæderække, men afmonterede dem i synshallen, og så var det fint.

Hvor mange andre krav er der til en LR bus?


Index
153213: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (24-03-2016 23:59:54) (svar på 153212)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Ikke rigtig nogle for en 109'er og vist heller ikke for boingy pre 86 😎 Andet end sædeantal..
Index
153235: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110" van til bus fra `99 (26-03-2016 17:15:52) (svar på 153211)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Kystdirektoratet havde mindst een 109" HT 6-cyl med omtalte sædekonfiguration, men den var indregistreret som redningsbil. Den var rød med limestone HT.
Så den sidst for mange år siden hos 'Ole' i Middelfart, der handlede med militært overskuds bl.a.
Der var et klubmedlem, der viste interesse for bilen, der havde luftkompressoranlæg og kraftudtag. Det sidste for at drive en to-akslet trailer.