tilbage

Land Rover Forum  

Index
153730: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (19-05-2016 12:19:32)
Jesper Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.228.182.120)
Hej forum
Jeg overvejer at købe en af de nyere Defendere fra 2008. Hvad er folks erfaringer med denne model? Har selv i et par år haft en 90" Defender med en 300TDI, men jeg ønsker nu noget der er lidt mindre "traktor" og er blevet ret lun på modellen med 2,4 motoren og 6 trins gearkasse.
Så hvis I kender noget til modellen så skriv endelig!

Jesper
Index
153731: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (19-05-2016 18:31:21) (svar på 153730)
Steen Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.116.85)
Hej Jesper

Jeg har 2 stk. og jeg skal. nok skrive til dig, når jeg kommer hjem fra ferie ca. 25. maj

MVH
Steen Larsen 0411
Index
153733: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (19-05-2016 21:34:13) (svar på 153731)
Henrik Hartmann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.13.148)
Hej Jesper og andre.
Jeg har lige købt en 110" PU fra 2008. Jeg har tidligere haft en serie3 PU. Den nye kører rigtigt godt og helt tilfældigt har jeg arbejdsmæssigt kørt 300 km hver dag på motorvej. Den er meget behagelig ved 125km/timen og går ca. 9 på literen.
Der er bare det: jeg har virkeligt dummet mig ang. årlig afgift. 23.000 til staten årligt. Jeg googler i øjeblikket svar på om man kan nedveje den til under 3000kg og få reduceret afgift. Det virker som om en 2008 falder imellem to stole og jeg kan ikke finde svar på problemet. Hvis jeg ikke kan få det reduceret afgift køre jeg bilen i havnen, hvem kan betale 23.000 årligt?
Er der nogle som ved noget?
VH Henrik 6491
Index
153739: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (20-05-2016 05:24:01) (svar på 153733)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Mht nedvejning: det kan ikke lade sig gøre pga. bilen kører på en eu-tilladelse med en vægtgrænse på 3.050 DKK - før var vægten på 2.950 -
Men der findes virksomheder, der udfører nedvejning: de burde vide det bedre end jeg.
Importøren har oplyst tidligere, at han ikke kan være behjælpelig.

Index
153750: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (21-05-2016 17:43:09) (svar på 153739)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
Det er korrekt at importøren ikke kan nedveje modellen generelt da man er "hængt" op på EU-godkendelsen som angiver 3050 som totalvægt for en 110" HC PU.

Men det burde stadig være muligt at køre bilen til syn og få den nedvejet, så længe man holder sig indenfor de regler der er for nedvejning. I det her tilfælde er der kun tale om 75 kg, så det burde være muligt. Det går ud over lastevnen, men det er også det hele.

mvh
Ib 0219
Index
153761: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (22-05-2016 01:39:35) (svar på 153750)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Interessant oplysning, Ib!

Betyder det også, at en importeret brugt 110" vil kunne indreg. med en totalvægt på 2.950 kg eller skal den først indvejes som 3.050og efterfølgende nedvejes ?

Har du et bud på det ?
Index
153763: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (22-05-2016 08:53:32) (svar på 153761)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Paul

hvis det af bilens registreringsattest fremgår at totalvægten er kg 2950, er det det der tæller. Men så længe vi har med biler fra EU at gøre følger de typisk EU-godkendelsen og hvorfor skulle de nedveje bilen, det er kun her i landet vi har alle disse voldsomme løbende afgifter.

mvh
Ib 0219

Index
153767: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (22-05-2016 20:53:18) (svar på 153763)
Kenneth Lindenhoff #7934, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 213.83.134.90)
Det kan den! Jeg har netop hentet min 110" fra 09/2008 hjem, og den fik jeg sat til 2950kg totalvægt, der var ingen problemer med registreringssynet, selvom den oprindelige vægt var på 3050kg.

Jeg er ubetinget tilfreds med den "nye" version fra 2008, men én enkelt lille detalje irriterer mig altså grænseløst - rattet sidder en anelse til venstre for midten af førersædet. Ikke meget, måske kun 2-3 cm, men nok til at jeg har opdaget det og bliver irriteret.





Index
153768: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (22-05-2016 22:00:55) (svar på 153767)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.249.101)
Hvor stor en afgiftsnedsættelse får man ved at nedveje med 75 kg?
Index
153769: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (23-05-2016 06:41:51) (svar på 153768)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Klip fra Nysynetdk:

Ønskes varevognen anvendt privat, skal der betales et tillæg på 5.920 kr årligt, oveni nedenstående tal. Anvendes den delvis privat er tillægget det halve, altså 2.960 kr. Dette gælder for varevogne med en totalvægt på op til 3.000kg. Fra 3.001-3.500kg er den årlige sats ved privat brug, 17.590kr og ved delvist privat brug det halve, 8795kr..


Ovenstående gælder for køretøjer indreg. efter 18.marts 2009...

Læs resten på nysynet.dk


Men bortset fra det, er afgiften helt urealistisk høj og skal finansere de urealistisk lavbeskattede Up'er, Cito osv.
Index
153770: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (23-05-2016 07:38:47) (svar på 153769)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.23)
Sq da godt regeringen har afskaffet afgift fritagelse på el-biler.
Index
153773: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (23-05-2016 17:27:11) (svar på 153770)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.146.51)
Der synes at være lidt divergens om mulighed for nedvejning; iflg. div. nedvejningspushere som eks nedvejning.dk og quickimport.dk slutter muligheden herfor ved årsskiftet 2007-8, incl. de velkendte overgangsordninger, iflg. FDM er det muligt indtil marts 2009 hvor varebiler skal betale vejafgift efter forbrug og således ikke kan nedvejes med henblik på afgiftssænkning. Men se meget mere på www.nysynet.dk og klik på "vægtafgift" midt på siden; bemærk, det fremgår på siden der betales vægtafgift af egenvægt for varebilers vedkommende; det er ikke rigtigt, af varebiler betales der vægtafgift af totalvægt.
For registreringsafgift på personbiler er der en bundgrænse "friværdi" på omkring 85000Kr. det er kun hvad bilen koster over denne, der svares reg. afgift af, derfor er der nogle blikpotter der er billige.
Index
153787: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (24-05-2016 08:01:35) (svar på 153773)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
Der er ikke noget der hedder "friværdi" på personbiler !!!

Der er et skalaknæk på ca. 85.000,- hvilket vil sige at man betaler 105% i registreringsafgift af bilens værdi op til de ca. kr. 85.000,- og 150% (tidligere 180%) af beløbet over ca. 85.000,-.

Bilens værdi er indkøbspris, hjemtagelses/transportomkostninger, transportforsikring, klargøring osv. og der skal i udregningen af afgiften kalkuleres med 9% importør/forhandleravance. Ud over dette er der så forskellige fradrag og tillæg som kan ændre på registreringsafgiften, bl.a. hvor langt den pågældende bil kører pr. liter, fradrag eller tillæg for noget udstyr eller mangel på samme og om bilen har 5 stjerner i NCAP crash-test.

Når man udregner en personbils pris skal tungen holdes lige i munden så man får det hele med. Faktisk er det sådan at de fleste politikere og nogle forhandlere ikke er i stand til at udregne en korrekt pris på en bil.

mvh
Ib 0219



Index
153788: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (24-05-2016 11:07:10) (svar på 153787)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.200.71)
Ja, hvorfor gøre en sag enkelt, hvis den kan gøres kompliceret!
Index
153795: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaring med 90" Defender 2,4 fra 2008 søges. (25-05-2016 20:56:12) (svar på 153788)
Henrik Hartmann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.13.148)
Det var mig som startede diskussionen om nedvejning af 110" PU. Vi er vist kommet væk fra det oprindelige indlæg, derfor fortsætter jeg i et nyt indlæg med overskriften: nedvejning 110" PU.
VH Henrik