tilbage

Land Rover Forum  

Index
157309: 200-TDI - low power (23-06-2017 20:01:03)
Andreas Kaup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.188.132)
Hej

Har en Serie-LR med 200TDI, og efter et par måneders stilstand over vinteren var der problemer da den igen kom på vejen.

Motoren får ikke nok diesel - ser det ud til.
Den mangler kræfter, og hakker lidt i det medmindre pedalen kommer i kælderen.
Der er ingen "spor af sort røg" ud af udstødningen, og det er som om den er begrænset i RPM. (4. gear - ca 65km/h - i overdrive maks 85 km/t)

Det åbentlyse er forsøgt - tror jeg:
Fuelfilter skiftet - det var rent.
Fødepumpe skiftet.
Si i tank kontrolleret og fundet ok - eller dvs. der var ingen sugesi.
Boost-pin tjekket - fungerer som den skal - ser det ud til.
Dyserens i tanken.
Aktuator/wastegate kan bevæge sig.

Jeg har kørt små 1000 km motorvej med de symptomer, og i dag vendte den kort (1-2 km) tilbage til fordums saft og kraft - og kunne sende en let røg ud af udstødningen ved acceleration - men glæder var kort - desværre :(

Min næste tanke går på at en knækket not på krumtappen har forskudt timingen lidt - det er i hvert fald en klassisk fejl.
Ellers er jeg ved at løbe tør for oplagte idéer - ud over blot at køre den til et dieselværksted, der sikkert vil sprænge feriebudgettet ;)
Nogle idéer?
Index
157310: sv: 200-TDI - low power (23-06-2017 21:19:13) (svar på 157309)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.200.247)
Tøm og rens tanken, det kan være rustflager, der suges til sugerøret.
Index
157317: sv: sv: 200-TDI - low power (24-06-2017 08:53:54) (svar på 157310)
Andreas Kaup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.188.132)
Tank ser ren ud og jeg har "blæst tilbage" gennem slangen.
Index
157318: sv: sv: sv: 200-TDI - low power (24-06-2017 09:42:59) (svar på 157317)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Det er ikke krumtapnoten, når den kan køre normalt ind i mellem.
Jeg er mere til boostslangen/systemet, er der gennemgang i den?
Og hvad med magnetventilen på pumpen, åbner den helt?

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
157323: sv: sv: sv: sv: 200-TDI - low power (24-06-2017 22:33:28) (svar på 157318)
Andreas Kaup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.188.132)
Jeg har kun oplevet at den genfandt fordums "power" én enkelt gang siden jeg fik gearkassen i - det var i går. Jeg gætter på at den kører max 60% af normal kraft.

Magnetventilen var jeg ved at demontere, men måtte opgive da jeg ikke kunne komme ordentligt til.
Måske jeg skulle prøve igen med lidt større tålmodighed - brugte ellers en lille times tid på at forsøge at skrue den ud - og ikke mindst skrue den i igen.
Sidder er en O-ring eller kobberskive der tætner?

Slangen til boost ser fin ud - jeg tjekker gennemgang senere.
Turboen giver et fint lufttryk på slangestudsen.
Jeg må have googlet om der er en måde at teste "boost-funktionen" i pumpen - uden at demontere den.
Jeg kan se den lille pin, samt aktivere den ved at give gas, og skubbe den ind med en lille skruetrækker.
Index
157330: sv: sv: sv: sv: sv: 200-TDI - low power (25-06-2017 22:37:03) (svar på 157323)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.130.24.205)
Nu har jeg absolut ingen forstand på diesel, men det er vel ikke noget så banalt som en klud der stopper i luftfilteret? Spørg mig ikke om hvorfor jeg kommer i tanke om det...
Index
157336: sv: 200-TDI - low power (27-06-2017 20:16:22) (svar på 157309)
Peter Høj Brandelev #8263, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.110.205.80)
Hvad med den guide pin, som pumpens boost pin går ind og aktiverer?
Jeg har selv prøvet at den sad fast, på min 300tdi.
Med venlig hilsen Peter.
Index
157337: sv: sv: 200-TDI - low power (28-06-2017 11:45:21) (svar på 157336)
Andreas Kaup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.27.17.109)
Boost-pin fungerer umiddelbart som den skal - mener jeg. Den kører frem når speeder trædes ned, og kan sættes tilbage med en lille skruetrækker.
Uden membran og konisk aksel kommer den helt ud hvis motoren startes og så ryger den sort når speederen trædes ned.
Dvs jeg mistænker membranen selv om den ser hel og fin ud.
I weekenden oplevede jeg et par gange at den var normal - over en km eller 2! Det er fremskridt ifh et par måneder hvor den har været konstant død.
Index
158063: sv: sv: sv: 200-TDI - low power (20-10-2017 07:23:17) (svar på 157337)
Andreas Kaup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.188.243)
Og til info - indsprøjtningspumpen var defekt - bilen kører igen.
Tak for indspark.