tilbage

Land Rover Forum  

Index
158193: Der er brug for dig og din Land Rover (05-11-2017 18:03:56)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Kære Land Rover venner
Der er brug for jeres lidt overskudsagtige udtryk - jeres Land Rover. ;-)
Henrik fra Ungdommen Røde Kors holder ungdomslejr den 17-19. november i Bisserup på sydkysten af Sjælland og der vil han mægtigt gerne have nogle Land Rovere til at kigge forbi om lørdagen mellem ca. kl 14-16, det vil bringe kæmpe smil på læberne på ungerne og give dem nogle timer, hvor der er nogle helt vildt fremmede mennesker der der giver udtryk for, at de godt gider dem.
Om din bil er ny eller gammel, om det er en månemudderfræser, eller en gammel veteranbil er fuldstændigt ligegyldigt, bare der kommer nogen.
Jeg samler sammen hvem der kommer og så aftaler vi et fælles mødested i nærheden Bisserup og kører fælles derud.
Tilmelding/mere info hos Kenneth på mail: landrover109stw@gmail.com eller tlf/sms: 40 38 16 57.
Se Henriks ønske her:
>>>>
Hej med jer
Vi holder weekendlejr for udsatte børn i alderen 7-13 år, her den 17-19 november som vi (de ca. 25 frivillige) brugte aftenen forleden på at planlægge. Sagen er, at vi nettop besluttede at holde et juletema med udklædning, julemand, luciaoptog, sneboldkamp med avispapirkugler, gaveindpakning af børn osv. og det bliver så hyggeligt.
Men sejt er det sgu ikke.
Og så var det jeg kom til at tænke på, at der dårligt er noget som kan sprede mere drengeglæde som et par rigtigt fede Land Rovere og måske en muligheden for at komme ud og køre en tur, kigge under motorhjælmen, bruge et spil osv.
Jeg vil derfor høre om I mon kunne mønstre et par fede biler til en hurtig køretur med børnene.
Vi holder til på Bisserup Lejren som ikke ligger så langt fra Næstved.
Vi vil selvsagt ikke have børnene ud i noget terrænkørsel, men en kort hyggetur i karavane evt. i skoven kunne vær fedt.
Om de børn vi har med:
vi har 42 børn med, som er jævnt fordelt i aldersgruppen og som er af blandede køn. Det er børn sm har været med på en af de 3 sommerlejre her i sommer, hvor sommerens ferielejr var det eneste de skulle i sommerferien.
Vi ser mange forskellige årsager til, at børnene kan være udsatte. For mange handler det om økonomisk udsathed, idet børenes forældre f.eks. er på kontanthjælp, førtidspension, eller andre ydelser.
For nogle børn handler det desværre også om svigtet omsorg, i det mor eller far måske drikker, skælder voldsomt ud eller lignende. For andre, er de simpelthen for udadreagerende eller "vanskelige" til at de kan komme på koloni med skolen eller den lokale spejderforening.
De har kort sagt allesammen et rigtigt stort behov for at der er nogen der gider dem og som har lyst til at give dem noget.
Jeg forstår det er med kort varsel, men da vi kun ønsker nogle få timer om eftermiddagen lørdag den 18. november håber jeg at et eller andet kan lade sig gøre.
Med krydsede fingre og de bedste hilsner.
Henrik Cornelius Nielsen
Ungdommens Røde Kors
Tlf; 2092 7175
2002 Defender Double Cap, diagnosticeret med fatal rust i undervognen og generelt godt slidt :)
#9585 Reg,Øsj.
<<<<
Index
158218: sv: Der er brug for dig og din Land Rover (12-11-2017 22:24:20) (svar på 158193)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Jeg er utrolig glad for at der pt. er 15 tilmeldte køretøjer, der vil bruge nogle timer af deres liv på at køre udsatte børn på lørdag den 18. november, vi kan sagtens være flere biler, der er 42 unger og mange af bilerne kun kan have én eller 2 med, så kom frisk med og se store colgatesmil på de glade unger. :-) Der er lavet en lille rundtur på 10-11 km og vi fået lov til at køre gennem skoven lige ved lejren.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
158246: sv: sv: Der er brug for dig og din Land Rover (17-11-2017 14:51:05) (svar på 158218)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det er helt fantastisk - der er tilmeldt 18 køretøjer til kørsel med udsatte børn i morgen lørdag, det varmer hjertet, at der er så mange der vil bruge lidt tid på sagen. Vi kan sagtens være flere biler, der er nemlig også mange frivillige ledere med på lejren og de vil også gerne have en oplevelse sammen med ungerne, så hvis du lige har nogle ledige timer i morgen eftermiddag, så er der fint plads til flere Land Rovere. :-)
Index
158247: sv: sv: sv: Der er brug for dig og din Land Rover (18-11-2017 20:48:33) (svar på 158246)
Christian Roved #2056, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.186.122.162)
Øvøvøv
Ser først opslaget nu. Vi ville ellers meget gerne have støttet det fine arrangement.