tilbage

Land Rover Forum  

Index
158517: Range Rover (03-01-2018 14:28:37)
Jens Peter Olesn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.29.41)
Vi overvejer at anskaffe en RR sport på hvide plader, og jeg vil blive glad om nogle kloge hoveder, kan give et par råd om hvilke/hvilken motor, man skal se nøjere efter, eller evt. undgå - Jeg har ladet mig fortælle, at der er nogle af motorudgaverne der kan give lidt kvaler.
På forhånd tak
Mvh Jens Peter Olesen
PS. Jeg er medlem med kan ikke lige finde medlemsnummer mm.
Index
158518: sv: Range Rover (03-01-2018 15:36:20) (svar på 158517)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.16.176)
Der er mere sild i sildesalat, end der er sport i en RR Sport; køb en RR L322 som Td6. Har du frekventeret klubbens Facebook-sider?
Index
158519: sv: Range Rover (03-01-2018 19:57:53) (svar på 158517)
Jens Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.221.218)
Hvis det er lyden du går efter så er V8 4,6 L benzin nok at fortrække....
Har kun en lille udgave i dag, men du er velkommen til at kigge forbi på solskinsøen og sparke dæk...
vh Jens Kjøller
Index
158520: sv: Range Rover (03-01-2018 20:52:09) (svar på 158517)
kim sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 178.157.249.42)

Prøv at se denne side, der er mere om Range Rover Sport end du kan læse på en aften http://www.rrsport.co.uk/forum/

Index
158521: sv: Range Rover (04-01-2018 09:00:01) (svar på 158517)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Har du en ide om hvilke årgange du vil lede efter? og er det både Range Rover og Range Rover Sport du er interesseret i?

Tænker at en L322 med en TD6 (BMW diesel motor) vil opleves som noget af en sløv slæde - hvor motoren altid skal knokle.
Index
158523: sv: sv: Range Rover (04-01-2018 13:53:44) (svar på 158521)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.185.137.234)
Nu blev der jo spurgt om en RR Sport og det er altså hverken en L322 eller en P38, og derfor heller ikke noget med en 4,6'er.

Det er derimod TDV6 i forskellige størrelser eller TDV8, hvis det skal være diesel, og Jaguars 4,2 V8 med eller uden kompressor, hvis det skal være benzin.

TDV6 findes i 2,7, lig den der ligger i Disco 3, som primært har problemer med oliepumpen frem til 2008. Man bør derfor tjekke at oliepumpe er skiftet til ny type. Hvis akslen knækker medfører det totalt motorhavari. De nyere Sport'ere, som kører med 3,0 maskiner har ikke problemet og heller ikke det sidste 2,7'ere, hvor pumpen bliver ændret til ny type. Jeg ved ikke fra hvilket stelnummer. Jeg kender ikke til generelle problemer med 3,6 TDV8, ud over at de som alt andet selvfølgelig kan gå i stykker.

4,2 SC benziner har jeg erfaret kan være svær at skaffe visse dele til, i hvert fald i en Jaguar, men det er nok det samme. Som andre har skrevet, hvis man går efter lyden, så har en 4,2 SC en suveræn V8-lyd, og passer godt til bilen. men det koster at køre V8 benzin.

Mvh
Lars Ellegaard, 3926 N.sj, med Disco 3 2,7 TDV6
Index
158524: sv: sv: sv: Range Rover (04-01-2018 16:13:07) (svar på 158523)
Jens Peter Olesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.29.41)
Det jeg/vi kikker på, er en RR fra ca. 06 og frem, men stadig i en betalbar udgave. Det er mere komforten end motorlyden. Vi har en P38 van fra 00, som er meget behagelig at køre i, men vil gerne have en på hvide plader. Og der ønsker vi komforten, der er i RR. Om det skal være en Sport eller L322 (ny for mig) er nok ikke afgørende.
Jeg mener bare at have hørt at der er nogle af motor varianterne der ofte gav større problemer, end andre.
Index
158529: sv: sv: sv: sv: Range Rover (05-01-2018 11:05:11) (svar på 158524)
Christian Frederiksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.135.62.162)
Hej Jens.
Der især to motorer i RR sport. 3,8 og 2,7 diesel. De lidt nyere kommer i 3,0 model.

3,8 har jo mere kraft end 2,7, men 2,7 er lidt mere stille i det. 2,7 motoren er mere sløv end 3,8 i forhold til, at bilen jo er noget tung...men hvis du motoroptimere/tuner 2,7 motoren, er den sgu rap nok.. kører selv disco 3 med 2,7 tunet motor og den løber fremragende. Ved 140-150 på motorvejen sejler man bare afsted helt roligt og stille, og kører ca 9-10 literen. Hurtig i optrækket er den også.
2,7 motor SKAL være med den nye pumpe, se andre indlæg.
Generelt er RR sport med 2,7 motor også lidt billigere i anskaffelse end 3,8, synes jeg, at det ser ud som.
En motoroptimering hos LR værksted koster ca 8-10 tusser..
en sidste ting... køb dig en minicomputer hos paddock. Den koster ca 1300kr, det er 1/3 af hvad den koster hos LR værksteder her. Med den lille kodelæser kan du, eller en mekanikkerven udlæse en masse info og selv rette en hel del af det småelektronik ballade, som de biler tit laver.

Held og lykke med købet...og kig dig godt for.

Index
158530: sv: sv: sv: sv: sv: Range Rover (05-01-2018 18:09:39) (svar på 158529)
Jens Peter Olesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.29.41)
Mange tak for de mange go'e svar, nu har vi da noget baggrund, når vi kikker rundt.
Index
158542: sv: sv: sv: Range Rover (07-01-2018 21:02:29) (svar på 158523)
Jacob (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.164.217.246)
Lars du har fuldstændig ret. Jeg har lige købt en Disco 3 Tdv6 fra 2008 den kunne godt have haft den nye oliepumpe, men havde det ikke. ( det har den så nu ) de sidste 2008 er formentlig med den nye version for i 2009 var den helt sikkert med den nye. Som jeg læser de engelske facebook sider, så bøvler folk også med den 3,0 Tdv6 motor i form af haveri, typisk årsag kender jeg ikke, da det jo ikke er så aktuelt for mig. Sdv6 ser ikke ud til at være berørt.
Tdv8 har vist nogle turbo isues, men hvor omfattende det er aner jeg ikke. Men mener bare mekanikkerne brokker sig over pladsmangel i RR sport.
Sørg for at få en velpasset bil, stumperne er ikke vanvittigt dyre, motor og gearkasser er nok det jeg frygter mest, men når det så er sagt så er det en lækker bil. Vi valgte D3 fordi den var lidt billigere i anskaffelse, og fordi den ikke havde kørt ret langt. Men RR sport er da en fed bil.