tilbage

Land Rover Forum  

Index
158857: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (11-03-2018 08:57:12)
Dennis Rilorin #9628, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.128.184.72)
For nyligt importerede jeg en 99 TD5 som viste sig at have nogle problemer, da vi tog på skiferie.

Vi havde bilen hos BoxAuto som mente at hele bagtøjet skulle skiftes så jeg besluttede at kigge på det selv. Nu er den så hjemme og jeg har kigget / hevet / ledt efter slør men mangler simpelthen erfaring til at fastslå hvor problemet rigtigt er.

Udover bagtøjet synes jeg at gearkasse / kobling lyder / opfører sig "mærkeligt".

Er der en i Københavns / Ballerup området, der kunne have tid og lyst til at kigge forbi og lytte / give gode råd?

Ring eller skriv på dennis@rilorin.dk eller 5383 6502.

På forhånd tak,

/Dennis
Index
158875: sv: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (12-03-2018 13:21:01) (svar på 158857)
Dennis Rilorin #9628, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 131.165.63.132)
Hej igen

Så har jeg talt lidt med forskellige medlemmer og ville lige rapportere om fremgang / spørge om yderligere ting.

Der er en mislyd når jeg holder i tomgang og koblingen ikke er trykket ned. det lyder sådan lidt skurende og det forsvinder når jeg kobler ud. Jeg har ladet mig fortælle at det givetvis er udrykkerlejet og vil derfor kigge efter om det kan passe.

I den forbindelse vil jeg så skifte koblingen, når der nu er åbent, så mit spørgsmål er så, skal alle 3 dele fra dette kit skiftes:

https://www.lrparts.dk/shop/land-rover-koblings-5440p.html

Udover det har jeg et bonusspørgsmål. Jeg har læst mig frem til at MTF94 er det "bedste" / "mest rigtige" olie til R380 gearkasser. Er det også jeres holdning? Er det det "sikre" valg?

På forhånd tak,
/Dennis
Index
158876: sv: sv: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (12-03-2018 14:02:51) (svar på 158875)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.134.129)
Du skal nok have det koblingskit der hedder GCKTD5 for at blive i LRparts-sproget. Mht. olie i gearkasse, så er det MTF94- (Manual Transmission Fluid) der skal i, efter bogen i altfald; bruger selv Mobil 1 SHC 75/90 fuldsyntetisk gearolie i egen Td5, her kan man køre væsentlig længere mellem olieskift og gearkasse går betydelig mere lydløs, dog med den lille hage at det kan være lidt svært at fange andet gear, når det er frostgrader, men så ryger den blot i 3. indtil der er kørt i et par minutter, så er olien lunet op og ingen problemer.
Index
158883: sv: sv: sv: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (13-03-2018 09:55:17) (svar på 158876)
Dennis Rilorin #9628, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 131.165.63.132)
Tak for hjælpen. Jeg tror jeg tager MTF94 og når der kommer lidt ro på maskineriet, kan jeg overveje at udforske forskellige alternativer :)
Index
158880: sv: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (13-03-2018 06:16:34) (svar på 158857)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.228.174.84)
Vær varsom med “højeste OEM kvalitet” fra LRParts. Desuden er de omkring de dyreste.
Jeg ville købe en original eller anerkendt mærke fra UK.
Index
158881: sv: sv: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (13-03-2018 08:31:08) (svar på 158880)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.121.147)
Her er det sæt Verner henviser til. Det er bare halv pris ift LR Parts priser.
http://www.paddockspares.com/da5550g-valeo-clutch-kit-for-td5-plate-cover-and-release-bearing.html
Index
158884: sv: sv: Hjælp til Salisbury diff gennemgang / general fejlfinding (13-03-2018 09:59:55) (svar på 158880)
Dennis Rilorin #9628, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 131.165.63.132)
Det er også sådan jeg har det, enten heavy duty eller originale koblingsdele. Forhåbentlig skal delene sidde der i mange år / mange kilometer, så må det gerne holde :)