tilbage

Land Rover Forum  

Index
159163: vægt afgift (21-04-2018 15:42:38)
Ole Reinholdt #8955, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.32.58)
nu har vi da snart ikke råd til af have vores biler
defender 110 1994 diesel vægt afgift 7100.- med det hele

så kan man spare 1800 hvis man kan få bakset et godkendt filter på men findes det

Mvh ole
Index
159164: sv: vægt afgift (21-04-2018 16:38:04) (svar på 159163)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det er knap 20,- kr om dagen, hvor tit køber du en kaffe til 20,- kr?

Og så vil jeg væde med at du smiler mere når du kører i din bil, end når du drikker kaffe. ;-)

Men det er som når konen har været ude at powershoppe, så siger hun; "det er jo en prioritering" jo skat det er rigtigt, siger jeg så og kører en tur i min bil...................og smiler over hele femøren.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
159166: sv: sv: vægt afgift (21-04-2018 17:53:33) (svar på 159164)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Det interessante her er vel ikke så meget prisen på kaffe, som om man kan få eftermonteret et partikkefilter, og derved undgå afgift for manglende partikkefilter? (jeg går ud fra at det er det der menes) Det er jo egentlig er spændende spørgsmål.

Mvh Niels
Index
159167: sv: sv: sv: vægt afgift (21-04-2018 18:05:10) (svar på 159166)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Man kan sagtens få eftermonteret et partikelfilter, det koster 20-25.000,- og så slipper du for 1.000,- kr pr. år i afgift.....

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
159168: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (21-04-2018 21:21:22) (svar på 159167)
Ole Reinholdt #8955, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.32.58)
jeg fandt dette men ved ikke om det kan nedsætte afgiften


https://www.dajolka.net/dpf/om-eftermontering-af-dpf?tm=

men det kan de være man skal se på det

Mvh ole
Index
159170: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (21-04-2018 22:51:36) (svar på 159168)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.195.22)
Læs lige denne sætning: Efter registreringssyn bliver ændringerne automatisk registreret hos SKAT, og partikeludledningsafgiften på 1000kr/år bortfalder(for personbiler, samt for varevogne under 3500kg registreret 1. gang 18/3 2009 eller senere)...
Index
159171: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (22-04-2018 09:10:35) (svar på 159170)
Jens Modin #1833, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 2.128.162.61)
110 v8- 810.00 pr. år så kommer smilet helt op til ørene.
undskyld kunne ik ladeværer
Index
159183: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (23-04-2018 12:41:52) (svar på 159171)
Ole Reinholdt #8955, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.110.206.2)
det kunne da være man bare skulle smide en v8 i til de få km den køre det er vel 2000 km per år
mvh ole
Index
159189: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (23-04-2018 14:30:11) (svar på 159183)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.129.243)
Mmjaaae, så enkelt er det nu ikke- at få truck-cappen ned på 810Kr. årligt; Jens tænker på bus-registreret Land Rover med benzinmotor.
Meeeen når vi andre til næste år drager mod Omaha Beach i Normandiet, for at fejre Overlords 75årsdag, skal Jens lige have
hvid, blå, gul og grøn tilladelse og installeret fartskriver; om han så når frem inden den store hviletid på 45 timer skal effektueres, kan man kun håbe.
Index
159201: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (24-04-2018 18:40:14) (svar på 159189)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.18.147)
---men ellers ser "Dajolka-løsningen" spiselig ud, rent prismæssig, med en rimelig "amortisering" vil dog lige stikke hovedet ind hos den lokale synsfætter for en verificering, lovmæssigt; ingen tvivl om nettet strammes omkring dieselbiler. Der er ingen Land Rovers nævnt på vognlisten, men mon ikke der kan skaffes eller tilpasses. Ved at i Tyskland fåes partikelfilter til eftermontering og godkendelse for Disco II Td5s vedkommende.. med statsstøtte naturligvis; i Tyskland vejer en renere luft og borgernes helbred tungere end som i DK- at lukke huller i finansloven.
Index
159202: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (24-04-2018 20:01:01) (svar på 159189)
Johnny Abrahamsen #852, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.33.127.228)
Ifølge trafikstyrelsen`s hjemme side er der ikke nogen krav om beviser ved ikke erhvervsmæssig og privat kørsel ,heller ikke i udlandet. For 10 år siden skulle man have EU blå chauffør bevis ,efter det nye har jeg ikke fornyet mit ( hvert 5 år )som kun var taget til LR bussen.Fart skriver er heller ikke på krævet har skrevet til tyske myndigheder og de kræver det ikke
Index
159203: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (24-04-2018 20:28:57) (svar på 159202)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.195.22)
Krav om fartskriver i busser til privat personbefordring er nationalt anliggende.
Index
159212: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: vægt afgift (25-04-2018 14:20:14) (svar på 159189)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 185.56.166.254)
Helt så galt er det nu ikke for Jens, hvis han vil med på den store tur til Normandiet og soppe lidt på Omaha Beach...
I følge EU forordning (EØF50) transportkonventionen, kan han frit køre i sin bus over landegrænserne, hvis han opfylder de danske betingelser og haft det rigtige kørekort siden en gang i 90érne ( kan ikke lige huske året).

I øvrigt er det vel snart på tide at få indført forbud mod dieselbiler under 3500 kg. Det kan kun gå for langsomt at få disse luksus-markredskaber væk fra vejene...... :-) :-)