tilbage

Land Rover Forum  

Index
159742: Range rover diffs. (25-07-2018 10:17:56)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 57.98.79.81)
Hej I forum.

Er der forskel på range rover diffs fra foraksel til bagaksel?

Eller kan man godt skifte en bagaksel diff ud med en foraksel diff fra en anden RRC uden problemer... Selvfølgelig vil jeg lige afmontere beslaget til styretøjs støddæmperen..

Jeg er ved at renovere en RRC Bag aksel og har monteret et andet diff uden slør og nu virker det som om den korte stikaksel ikke kan nå ind I splines I diff. Det er en 10 splinet diff. Jeg har prøvet at stikke den lange stikaksel ind og fandt diff.

Kan det være fordi at der ikke er olie I diff samt at det har lagt uden olie flere år (mange).?

Claus
Index
159743: sv: Range rover diffs. (25-07-2018 10:45:11) (svar på 159742)
Peter Vinter #6416, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.107.175.45)
Hej Claus,

Hvis vi taler om Range Rover Classic, så kan differentialerne frit byttes om mellem for- og bagaksel. Jeg bestilte engang nye til begge aksler (avs, dyrt!), og det var samme reservedelsnummer.

Det er vist også et gammel nødløsning at bytte om på for- og bagdiff hvis et af dem hyler fra kron- og spidshjul, da de så skifter omløbsretning.

Det med at du ikke kan få den ene stikaksel i indgreb: Med mindre notgangen i planethjulet var pilrusten, så tror jeg ikke det har noget med manglende oile at gøre. Men min erfaring er at det godt kan være lidt drilsk at ramme leje og planethjul med stikakselen, dog mest med den lange aksel. Prøv at lyse ind i akselrøret og check, at planethjulet og dets noter ligger 'symmetrisk' inde bag lejet.

Mvh. Peter