30214:
sv: RR med Patrol 3,3 TD. (21-12-2005 09:00:27) (svar på
30202)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 86.52.168.233)
Hej Helge.
Jeg ved at det ikke er så næmt med Nissan motoren, da den for det første er lidt for lang til at være i hullet. Der skal tages lidt af den foreste tværvange, og køleren skal flyttes. Der ud over er den også forba..... tung, så et par nye fjedre er også et must. Du vinder en anelse på musklerne, og økonomien er ca den samme, og det er støjen vist også.
Jeg har lige købt en RR 91 fra tyskland. Den er der lagt en Daihatsu Rocky 2.8 td motor i. Den har visse fordele. Den passer i størelsen, den er lettere end VM'eren, og ikke mindst, den er billig! Du får næmt en for 5000,- HVIS du kan klare dig med 91 hk, da det er hvad de gamle motore yder. Jeg vil anbefale en nyere (ca. 97 og frem !?) da de er oppe på 101 hk (VM 2.4' har ca. 108). men de er også lidt dyere, men stadig til at skaffe. Milner i UK laver et konverterings kit til dem. (deres hjemmeside virker vist ikke for tiden).
Der ud over er der et utal af andre muligheder, alt efter hvad du vil ofre af penge og tid. Både Fiat Ducato og Ivecos 2.8 tdi er gode motore, der passer i størelse, vægt og heste. Du skal bare være opmærksom på at mange motore vil komme til at mangle smøring hvis du bruger dem ude i modernatur, da det ikke er sikkert at motoren kan nå olien hvis du holder på f.eks en stejl stining.
Held og lykke, og god arbejdslyst....og glædelig jul!
Hilsen Niels Lauritsen.