53638:
sv: Køb af Land-Rover (07-11-2007 11:26:12) (svar på
53636)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 80.208.168.225)
Hej Lars.
Hvis du vælger en 300 tdi motor variant, så er 10 km/l realistisk, afhængigt af biltype.
300 tdi motoren er kanon, og har ingen elektronisk styring (bortset fra egr i nogle tilfælde)
Defender ruster, i mine øjne, ikke ret meget, og slet ikke nær så slemt som mange normale biler, da der trods alt jo kun er rammen og torpedoen der er udsat. Dog skal du være opmærksom på alu tærring på nogle biler hvor jern og alu ikke er afskærmet fra hinanden.
En Defender er let at reparere, overordnet set, der er dog ting hvor du skal alliere dig med nogen der har prøvet det før, men et medlemskab af klubben klarer dette problem.
Reservedele er ikke dyre, men det er vel en personlig opfattelse.
Om hvorvidt en freelander er en ægte lr er faktisk noget du selv skal finde ud af. Den er jo designet med et andet udgangspunkt end en defender. Defenderen er jo i visse henseender håbløst designet, og gammeldags, og alligevel opfylder den alle mine behov, er for mig let at reparere, holder til utroligt meget og en fantastisk taknemmelig bil.. men måske er jeg bare heldig.
Jeg tror du kommer til at købe en rangerover classic eller disco, hvis du for 150000 kr vil have en hvid plade lr, eller en freelander.
En ting jeg tror du vil savne, er at freelanderen ikke har reduktionsgear modsat resten af lr modellerne. For mig er det en del af at være en rigtigt 4x4.
Komforten er ikke det bedste i defenderen, men den er fin til undertegnede.
Vær dog opmærksom på, at der er mange rrc eller disco til salg, som er slem rustne.
I den sidste ende må du ud og prøve nogle stykker, og se hvad der falder i din smag, jeg faldt for defenderen, og kommer ikke videre, for den er for mig hvad der er en ægte lr, kompromisløs, håbløst gammeldag men alligevel den bedste i min verden for den klare alt hvad jeg byder den.
Hilsen
Stephan