55035:
sv: sv: sv: sv: sv: Galvanisering af torpedo? (03-12-2007 08:01:29) (svar på
55031)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.171.120)
Hvis jeg lurer lidt over denne karrosseridels indretning, funktion og livsvilkår, kan jeg ikke andet end komme frem til at den er dødsdømt på forhånd, i hvert fald i vores klima.
Det er en lukket kasse, ihvert fald opad. Den nedre del sidder og får varmepåvirkning af motoren. Den varme luft, der vil være inde i hulrummet, vil iflg. naturlovene stige op mod den øverste del, som afkøles grundigt af fartvinden.
Det vil resultere i at der dannes kondens i toppen af torpedeoen og den må og skal ruste af denne jævnlige fugtpåvirkning, en fugt som ikke kan slippe ud. Hvor er det lige at torpedoerne som hovedregel er mest rustne? :-)
Hvis man vil sikre sig mod rust, er der kun en farbar vej, og det er varmgalvanisering, som kan komme ind i konstruktionens hulrum.
Alternativt kan man rustbeskytte med div. opreklamerede produkter, men det vil dog kun være 2. klasses beskyttelse.
En rigtig god ting vil være at sørge for en god udluftningsmulighed, men hvordan?
mvh
Knud