tilbage

Land Rover Forum  

Index
46892: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 01:40:51)
Jakob Borgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 82.143.239.65)
Min 110, '85 skal med mig til syn for første gang i Kbh. Er der nogle, der har gode erfaringer fra en synshal i Kbh-området?

MVH,
Jakob
Index
46893: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 06:16:26) (svar på 46892)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.93.198.3)
Hej Jakob

Jeg har gode erfaringer med glostrup Bilsyn. Du skal ikke bestille tid, men møder bare op. De er meget flinke, også til specialopgaver.
Hilsen

Steen 0411
Index
46894: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 06:54:09) (svar på 46892)
claus Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.69.246)
Min 90" '85 blev synet uden anmærkininger hos Pava Bilsyn i Ballerup.

Super flinke og de er ikke krakilere, men kigger på det der skal kigges på!

Mvh
Claus
Index
46896: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 07:54:39) (svar på 46892)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Pava i Tåstrup kan også anbefales. Ejeren er selv en stor bilentusiast - og de får mange gamle biler ind på liftene. De er meget fornuftige og rimelige i deres syn.

Lars

Index
46899: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 09:51:09) (svar på 46892)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Jakob

Jeg har synet bil hos Citroen/Aplus i Birkerød to gange med min Serie III. Og det var sgu også iorden.
Det er selvfølgelig relevant om du finder en synsmand, der ved hvad han har med at gøre og har lidt respekt for en ældre Solihul´er.
Husk at køre bilen godt varm inden syn - og lad være med at dumpe pga. at lyset står forkert eller lign. Tjek lys og pærer og stelnummer osv..
Alternativt er der jo en del værksteder der for en beskeden hyre kører bilen til syn for dig. De kender måske de rigtige folk de rigtige steder. Held og lykke.
Index
46915: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 19:05:48) (svar på 46899)
Ivan Frits Poulsen #4685, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.72.80.165)
Avedøre.. man møder 10 i 7 om morgenen, det seneste jer er kommet ind er 7.25...
Venlige mennesker, han roste min bil sidst..

Mvh
Ivan

110 bus -87
Index
46916: sv: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 19:09:18) (svar på 46915)
Ivan Frits Poulsen #4685, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.72.80.165)
Og PS

Virker Lysene ..... Ja ..... Godt.

Det er da tillid..

Og ja.. de virkede rent faktisk..

mvh
Ivan
Index
46917: sv: sv: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 21:19:23) (svar på 46916)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hmmm.

Er en god erfaring fra en synshal at:

- at bilen er et sminket lig, synsmanden er blevet bestukket - det er jo set på TV....

- at bil går glat igennem - med diverse fejl og mangler, som synsmanden IKKE ser og derfor godkender bilen.

- at bilen har enkelte "ubetydelige fejl, som synsmanden nævner som servicemeddelelser i synsrapporten, således at kunden kan få bilen betinget godkendt og efterfølgende få udbedret eventuelle fejl UDEN omsyn.

- at bilen er iorden og den synes uden anmærkninger.

Ja, jeg ville jo nok foretrække den sidste - selvóm det næsten lyder "kedeligt iforhold til de øvrige muligheder...

HUSK, at en bil med permanent 4x4 IKKE må komme i 2-hjuls bremsefelt... det kan give sjove (og dyre)lyde....
Index
46919: sv: sv: sv: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 21:45:24) (svar på 46917)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Hej Alexander,

Mit ovenstående indlæg er ikke skrevet som anbefaling af en svindler der kan bestikkes, eller at de overser ting og sager.

Jeg føler blot at man får en rimelig og ordentlig behandling. Jeg er typen, der ikke mener at bilen nødvendigvis skal dumpe til syn, hvis der skulle hænge en enkelt oliedråbe fra motoren - hvilket nogle synsfolk mener. Hvis det sejler ud skal den naturligvis ikke igennem.

Men i "gamle dage" var der ikke noget værre end at komme til eks. Rødovre idet man kunne stille med det fineste og flotteste køretøj og få den dumpet. Jeg stillede eks. med en helt nyrenoveret vogn (malet ramme/undervogn - ikke LR) fra 1954 og jeg blev kasseret på at lysstyrken var for svag i forlygterne (og mgl. reflekser bag på). Der var nyt ledningsnet, batteri, generator, paraboler, pærer - ALT nyt (og med fuld strøm/stel til lygterne) og der er bare ikke mere lys i en sådan gamle type lygte. Da jeg stillede til omsyn i Avedøre (med uændrede lygter) var synsmandens bemærkning "hvad har vi dog belemret dig med".

Et andet eksempel ved samme syn var at jeg sagde at motoren ikke måtte komme over 2.000 omdr., da den var nyrenoveret og endnu ikke tilkørt. Hertil sagde synsmanden "hvis den ikke kan køre, kan jeg ikke syne den". Herefter valgte jeg at køre med på prøveturen, hvilket nok heller ikke hjalp på humøret.

Så vi er helt enige om hvilket syn der skal til - men jeg foretrækker at komme steder, hvor de godt ved at 4x4 ikke skal på 2-hjuls bremsetest - hvor man er tryg ved deres håndtering af køretøjet og ikke skal være kloge på noget de ikke ved noget om.

Så tag ovenstående (i hvert fald min) som en anbefaling på et sted der synes at f.eks. LR er sjove biler og hvor man får en ordenlig behandling samtidig.

Lars
Index
47104: sv: sv: sv: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (04-06-2007 20:43:27) (svar på 46917)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.242)
Nu er alting jo ikke sort/hvidt.

Fordi man få synet et gammel spøgelse som en LR uden anmærkninger, er det jo ikke ensbetydende med at man har bestukket synsfætteren.
Den skal som bekendt kun opfylde kravene fra den gang den var ny og skal ikke leve op til krav til fabriksnye biler af d.d. Men det er ikke alle synsfolk, der kender til denne forordning.

Eftersom en gammel LR ikke skal leve op til kravene af d.d. kræver det, at man kan fremstille sin gamle LR for en synsfætter, som har en pragmatisk indstilling til gamle, sære biler, herunder LR.

Jeg kunne fylde dette forum med læsestof i flere dage med beretninger om direkte uvidende/dumme synsinspektørers ganske fejlagtige vurderinger, som jeg selv har været udsat for, med deraf gående ikke ubetydelige økonomiske kvaler. Fejlbedømmelser, som ville have medført omfattende konstruktive ændringer af tidligere typegodkendte kørestøjers indretning. Som alle ved, er konstruktive ændringer i et typegodkendt køretøjs udstyr og indretning en betænkelig, nærmest frarådelige, ting.

Står man som borger i en synshal og synskarlen er sur på ens køretøj, fordi det beskriver en politisk, åndelig retning/holdning som han, efter måske en trist morgen med en mavesur hustrus pinsler, ikke kan identificere sig med, er ens chancer for et lykkeligt syn ikke store. Det er dog ikke det samme, som han i den hellige og ukrænkelige færdselssikkerheds navn, har ubetinget ret, hvad enten han modtager bestikkelse eller ej.

Fremstiller man derimod sit gamle/sære køretøj for en pragmatisk synsfætter, der ved lidt om, hvad datidens køretøjer. iflg. gældende love, skal kunne opfylde, og han godkender køretøjet, er det jo ikke ensbetydende med at han er en korrupt ka'l, der er bestukket, og at vognen er et sminket lig.

Personligt har jeg intet imod at blive kasseret på oplagte fejl, ja jeg vil gå så vidt at erkende at jeg skammer mig over at være kommet til syn med klare fejl, som jeg har overset eller ikke erkendt.
Derimod er jeg en hjertekvababbelse nær, når jeg af en ignorant tåbes fejlbedømmelse bliver sendt til omsyn, specielt når jeg ved, at jeg har ret og det står i bøgerne, som samme ignorant end ikke har tilstrækkelige åndsevner til at slå op i.

Kommer man til syn med f.eks. en bus, som kommer hvert år, og der findes et lille hul i en outrigger, finder jeg det ikke forkasteligt, at man nøjes med en bemærkning om samme mindre hul, som skal være udbedret næste år. Jeg vil godt vædde en hel kop øl på, at karossen falder ikke af p.g.a. et beskedent hul. Hvor svært kan det være????

Jeg ved godt, du kan lide at provokere, og jeg ligeså ved at skære tingene ud i pap!!! :-)

mvh
Knud
Index
46920: sv: Syn i Storkøbenhavn (29-05-2007 21:47:07) (svar på 46892)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.221.146.97)
Hej Jacob

Jeg har 3 gange synet min 88" i Avedøre, og er altid havnet i "lastvogns afdelingen".. (ved ikke om det er fordi det er/var en softtop=åben ladvogn tror jeg nok der står på reg.) men de er/virker som om de ved hvad de skal kigge efter.
Så jeg skal også derud igen om 2 år!

Da jeg lige havde købt bilen, var det kun muligt for mig at få en tid i Herlev hvis det skulle være inden for x måneder...- hvor de ikke kunne syne den.. da de ikke kunne finde den i deres database..!? (det var en fra forsvaret, og der er ikke så meget papir med derfra.)
Så jeg måtte tøffe hjem, uden plader!
Men i Avedøre, kunne de godt finde den!

well, Jeg har kun oplevet +er i Avedøre..

Gurskov

Index
47034: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (03-06-2007 15:51:26) (svar på 46920)
Siggi Wittmann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.82.232)
Applus i Helsingør.
Index
47093: sv: Syn i Storkøbenhavn (04-06-2007 18:07:05) (svar på 46892)
Jonny Jacobsen #6694, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.61.150)
Hej Jakob

Jeg syner mine LR i Roskilde hos applaus det er ikke helt stor kbh, men der har de en herreder hedder Frederíksen som var Lr chauffør i militæret for mange år siden, og det er altid en fornøjelse hos ham også hvis den ikke går igennem første gang, men gå med ham under bilen og hvis interesse for synet.


mvh.
Jonny
6694
Index
47095: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (04-06-2007 18:21:24) (svar på 47093)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Enig - når de har forstand og interesse er det meget let at acceptere at blive kasseret - for det er helt klart for alle at det bare ikke er godt nok.

Jeg har også prøve at skulle diskutere i hvilken grad en Fiat 500 fra 1967 skulle have selvopretning. Jeg måtte stå hårdt på at han skulle slå efter i bøgerne - og jeg fik ret til opsynet efter at have talt med kyndige på området.

mvh

Lars

Index
47105: sv: sv: sv: Syn i Storkøbenhavn (04-06-2007 21:12:12) (svar på 47095)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.92.191.241)
jeg kan kun give Johnny ret Frederiksen er et omvandrende leksikon hvad angå ældre biler sidst han synede min bus kom der et dryp olie lige på hans isse , han tog en klud og sage det er vi jo så vant til med Landrovere ! men du for dog ikke noget forærende nogen steder . mht busser så har jeg også oplevet at der blev sagt at det for du lige ordnet til næste år, det er jo nok fordi at de ser dem hvert år så ses tingene inden de bliver alvorlige

Lars/Biltris
Index
58996: sv: Syn i Storkøbenhavn (17-02-2008 14:24:41) (svar på 46892)
Jannie Houlbjerg Nielsen #5995, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Har lige været til syn med min LR90 fra 86 hos Applus på Darupvej i Roskilde. ALDRIG IGEN !!!