Det vigtigste for dig er at placere lasten så du får det rette kugletryk på din trailer, ca 80-100 kg.
Ret simpelt måler du din bils kuglehøjde.
Dernæst stiller du en fuldt udvokset mand, ca. 100 kg, op på kuglen og måler hvor meget vognen sætter sig ved denne belastning.
Når du så stiller lasten på traileren, skal du selvsagt ramme samme kuglehøjde igen, som da manden stod på kuglen.
Er du i tvivl, må du hellere give for meget kugletryk, frem for at lave baglæs, som medfører de af dig nævnte skrækscenarier.
En meget vigtig detalje er dækkene på traileren. Det skal være forstærkede dæk, med det rette loadindex. Det kan du læse mere om her:
http://www.daekonline.dk/start.html under dækinfo.
Pump dækkene til max lufttryk og sørg for max lufttryk specielt i din bils baghjul. Var det ikke dig med RRC?
En RRC er efter min ringe mening ikke særlig velegnet som trækker med tung trailer eller CV. Den bliver ret hurtig ustabil og jeg har været rundt på tag osv for 20 år siden med netop en RRC, der kom i slyng pga et sprængt dæk på en autotrailer. Derfor mine advarsler.
Jeg har også hentet et læs grus med et alvorligt baglæs. Da kunne jeg ikke køre mere end 30 km/t.
Jeg har forsynet min egen RRC med nye heavy duty bagfjedre og friske støddæmpere. Det hjælper noget, men den bliver aldrig så stabil som f.eks. 109" på bladfjedre.
God tur, men vi hører vel mere?
mvh
Knud