70208:
sv: sv: sv: 2,25benzin/solex kaburator/serie2 (02-10-2008 20:00:18) (svar på
70206)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 83.92.51.178)
Det er også ok at du mener at din tænding står meget fint, men har du stillet både den og platiner efter data?
Det kan ikke gøres på "gefuuuul" hvis bilen skal gå ordentligt, du skal have noget at rette dig efter :)
En ting jeg glemte at gøre obs på - hvis du vælger at indstille tænding og platiner efter data, og har svært ved at foretage en nøjagtig måling, skal du være klar over at en ældre strømfordeler kan have meget slør i dens aksel. Hvis dette forekommer, skal du desværre have en ny. (eller skifte dens leje, som nok ikke kan betale sig)
Hvis du vil kontrollere om den har slør, skal du pille den ud, og derefter se om dens aksel kan "rokke" fra side til side - der skal desværre ikke så meget til.
Men, hvis du er - som jeg skrev tidligere 200% sikker på at din tænding og platiner er indstillet korrekt, så er der kun at komme igang med at fejlfinde på karburatoren. (og selvfølgeligt udelukke strømfordelerdæksel, rotor, kul, tændrør og tændkabler.
Hvis du stiller blanding og tomgang og det stadigt ikke hjælper, kan problemet være at svømmeren i karb enten er utæt eller har forkert højde, den kan godt give nogle af de symptomer du beskriver.
Hvis du beslutter dig for at undersøge dette, kan du ligesågodt genopbygge din karb med pakninger osv.
Håber du kan bruge det :)
Hilsen Jakob - med genopbygget hovedgearkasse!