tilbage

Land Rover Forum  

Index
64766: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 15:23:29)
Carl Erik Bennesen #4470, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.196.202)
Er der nogen der har haft problemer med dette.
Jeg har fået skiftet batteri 2 gange på 9 måneder.
Den har været flad 2 gange hvor Falck kunne starte den, men de andre 2 gange måtte den på fejebakke til Kalundborg.

Er et en mandagsbil eller er det et generelt problem.

På forhånd tak hvis der kommer nogle input, for jeg er rimelig træt af bilen, selv om den er dejlig at køre i (når den virker)

Carl Erik
Index
64768: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 15:40:16) (svar på 64766)
Steen Andersen #5256, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.236.180)
Hej Carl Erik
Jeg kender ikke noget til dit problem, men jeg tror ikke det er batteriet skyld. Jeg har lige skiftet batteriet i min 88'er Diesel, og det var fra 84, så selv om et nyt batteri ikke holder 24 år, så skal det ihvertfald kunne klare 10.
Der må være noget som tapper dit batteri, ellers lader den kun periodisk, eller med manglede styrke, hvilket vil sige generator problemer.

88'er hilsner Steen
Index
64770: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 16:33:48) (svar på 64768)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Hej C.E

Nu er det en nyere model du har, men det minder om et problem jeg havde med en RR P38 V8er for nyligt.
Den gamle ejer endte med at sælge den af samme årsag!!!

P38eren var for manges vedkommende født med en fejl der gjorde at modtageren til fjernbetjeningen fejlagtigt modtog signaler alle vegne i byerne.
Hotel døre og de automatiske døre i supermarkederne var ca samme frekvens, hvilket forvirede modtageren således at batteriet blev drænet, fordi modtageren sendte et svagt signal videre til dørlåsene der fik dørlåsen til at stå og "flakke" for sidst at brænde sammen.

Der blev skiftet mange batterier og den kunne ikke stå i mere end 2 dage før den var flad, så jeg søgte råd hos en vismand.
Box auto skiftede derefter modtageren til fjernbetjeningen, samt 2 dørlåse der var brændt sammen og den har aldrig gjort det siden.

Måske er problemet ikke helt løst hos LR med de nye RR, så det kunne være....

MVH Rasmus
Index
64773: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 17:03:47) (svar på 64766)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.55.134)
Hej
Lige her i nærheden af hvor jeg bor, holder en næsten ny Porche Carrera 4S - altså en 4x4 ;-) Den har haft samme problem. Der fandt man ud af, at den indbyggede GPS sender til overvågning drænede batteriet.
I øvrigt købte ejeren for nyligt også en Discovery 3, så han er en fin fyr ;-)
LR hilsen
Hans Kristian

Index
64777: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 17:41:44) (svar på 64773)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Det er åbenbart et almindeligt problem.

For nylig købte jeg, for en af mine venner, en Rolls Royce 1996.
Sælgers værksted, Bentley Belgien, var inde på lige det med overvågnings GPSen og meget andet godt elektronisk udstyr, som findes i så rigelige og omfattende mængder i denne vogn.
Rolls Royce har derfor klogeligt udstyret vognen med en hovedafbryder, idet man går ud fra at vognen i almindelighed henstilles i garage, hvor man kan tillade sig at fjerne strømmen, og kun undtagelsesvist, skal vognen overnatte i vejgrøften, hvor den kan klare en enkelt overnatning.
Den klarer f.eks. ikke 3 nætter uden at tage hovedafbryderen. Så er der bare ikke strøm til at starte, har jeg ærgerligvist konstateret.

mvh
Knud, der i øvrigt ikke har en skid forstand på dette ekeltroniske fis! :-)
Index
64779: sv: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 17:53:25) (svar på 64777)
Carl Erik Bennesen #4470, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.196.202)
Tak for jeres interesse. Landrover i Kalundborg var inde på det med gps senderen, og da har sådan en installeret kunne det godt være det.
Det er ikke hele tiden og denne gang var den kun parkeret 11 timer.
Index
64787: sv: sv: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 19:58:07) (svar på 64779)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Bennesen,

Det kan være enten dit GPS-sporingsudstyr - mens også det standardmonerede oliefyr bruger en del el ved opstart - er køreturen således for kort - er der anvendt mere strøm end der er "ladet på akkumulatoren".

Der er meget udstyr der bruger strøm i bilen - jeg har overvejet at få monteret en intelligent lader for netop at undgå denne strøm problematik...

Der er altid en vis standby spænding på bilen, og derfor er det vigtigt at den bruges jævnligt - omend 11 timer vist må siges at være noget kort tid førend bilen var flad for strøm - få værkstedet til at måle hvor stort amphere-forbruget er på bilen ved stilstand... Den er jo engelsk hvorfor el-problemer ikke helt er udelukket.

Men en L322 med TDV8 er en dejlig bil...

Lad os høre hvad udfaldet bliver
Index
64791: sv: sv: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (16-06-2008 22:05:12) (svar på 64779)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.96)
Prøv en evt. med en solcelle, som kan lade batteriet op. Der findes forskellige løsninger og meninger om den slags, men jeg har ikke haft startproblemer med min OneTen siden jeg har koblet et panel til 450 DKK på. Jeg har dog kun GPS kørende konstant samt et ur.
Index
64825: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (17-06-2008 11:40:08) (svar på 64791)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Lidt af samme skuffe, vores 2 VW Crafter servicevogne, 4 og 6 mdr. gamle, kan kun holde strømmen i 3-5 dage hvis de ikke kører, helt normalt siger VW.
Ak ja den nymodens elektronik.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
64832: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (17-06-2008 12:36:37) (svar på 64825)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Ja det er da utroligt at producenterne så ikke monterer to batterier og splitchargesystem, når nu de alligevel har fyldt bilen med teknik, der gør at bilen ikke kan starte.

MVH Jakob E S (med to batterier i Defenderen, der igår startede selvom den ikke har været tændt i mindst en måned)
Index
72880: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (03-12-2008 08:58:54) (svar på 64766)
Carsten Olver (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.63.114)
Nyt medlem

Hej

Er den nogle der er kommet problemet nærmere på en P38 ?

Jeg har lige købt en i Tyskland, og når alt er lukket og slukket på den (=tændingsnøgle taget ud)lapper den lystigt ca. 1 amp fra batteriet. Så der er ikke til mange dages stilstand. Selvfølgelig kan man afmontere den ene pol ved længere tids stilstand, men så er der al det med radiokoder og fejlmeddelelser i display mm.

Håber på lidt assistance

Mvh
Carsten
Index
72882: sv: sv: Batteri problemer med Range Rover Vogue Årgang 2008 V8 diesel (03-12-2008 10:00:48) (svar på 72880)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej Carsten

Måden må jo være, at du piller sikringer ud en efter en og ser hvornår forbruget falder, så burde du have en ide om i hvilken ende af bilen du skal lede.

Eddie