tilbage

Land Rover Forum  

78202: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 19:59:33)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.63)
Jeg vover forsøget på at forklare forslagsteksten og laver et eksempel.
Jeg markerer forslagsteksten med: "Forslaget:" og mine kommentarer startes med "KTM:" og sluttes med "KTM slut" i hvert afsnit.

Forslaget:
Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi. Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

KTM: Det her siger at vægtafgift, som vi kender det siden Lillebæltbroens bygning i 30erne, er slut fsv. ang gulpladebiler.
Fremtiden står på grøn ejerafgift som man kan udregne i denne oversigt:

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/183.html

Pas på, beløbene er opgivet pr, halvår, og skal altså ganges med 2. Regn ikke med noget over 10 km/l, når man går ind i skemaet. Det vil sikkert blive takseret til mindre end 10,2 km/l.
KTM slut.

Forslaget:
Samtidig indføres en forhøjelse af
vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på niveau med ejerafgiften for nye varebiler.

KTM: Og det betyder det samme som i ovennævnte tilfælde og altså samme beløbsskema
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/183.html

KTM slut.

Forslaget:
Endelig indføres et privatanvendelsestillæg
for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni 1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases over 2 år

KTM: og dette beløb andrager kr. 5.040 om året, men starter ud med det halve i 2010 og med fuld knald i 2011, men oven i det beløb man kommer frem til i ovennævnte tilfælde.

Jeg kan eksemplificere min RRC, 2,4 diesel, 1986:

Under 10,2 km/l men ikke under 9,4 km/l kr 5.460

Hvilket beløb skal ganges med 2, svarende til kr. 10.920.
Hertil kommer afsavn af partikkelfilter kr. 1.000
Og på toppen privatanvendelsesafg. Kr. 5.040, hvorefter jeg lander på kr. 16.960, hvis man accepterer at den går 10.2 km/l

Vælger jeg så at betale 20-30.000 i registreringsafgift og får den på hvide plader, ryger den ud af grøn ejerafgift og går tilbage til vægtafgift som man kan se i dette link:

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel1

Vognens egenvægt ligger mellem 1500 og 2000 kg og det er en diesel, hvorfor man skal se på vægtafgift pr. 3 måneder hvilket er kr. 1700 x 4 = kr. 6.800 + udligningsafgift pga diesel og det billige brændstof kr. 860 x 4 = kr. 3.440 i alt kr. 10.240.

Begge situationer er ikke specielt attraktive under indtryk af at jeg kører 6-8.000 km p.a.

Håber det er til at forstå!

mvh
Knud


78204: sv: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 20:18:39) (svar på 78202)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Meget opbyggeligt eksempel Knud, der sikkert er rigtigt på nogle punkter.

Men nu ved jeg godt at jeg er påståelig, men indtil nogen slår mig oven i hovedet med et bind af Karnov, hvor der står det modsatte, så vil jeg hårdnakket påstå at man ikke skal betale mere end for personbil for at køre i en gulpladebil fra før 1998. Jeg læser de anførte citater, som at biler fra 1998 og frem skal betale fuld ejerafgift, og de ældre, skal betale en reduceret afgíft som nu, plus en strafafgift. Spørgsmålet er hvor meget de nye ejerafgifter bliver, det er der tilsyneladende ingen der ved, men jeg har, som jeg også skriver andet steds, meget svært ved at tro på at man *både* skal betale fuld ejerafgift *og* tillægsafgift for privat anvendelse af gulpladebil. Nok er de vanvittige inde på borgen og giver underfinansierede skattelettelser, men så vanvittige? Det kan jeg altså ikke tro.

Hilsen Niels

78214: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 20:54:51) (svar på 78204)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.63)
Her er det ikke et spørgsmål om tro, men eksakt viden som kan læses i forslagsteksten :-)

Tager du punkt for punkt bogstaveligt, hvor mener du så min beregning halter?
Jeg håber rigtignok at min udregning er meget forkert, men jeg er desværre meget sikker i min udlægning, desværre.
Alle afgiftsstørrelserne fremgår af linkene.

Hvad er det for ord, du mener lover reduceret takst for biler ældre end 1998?
Karnov hjælper nok i dette tilfælde, idet forslaget næppe figurerer der endnu!

Vi kan ikke omsætte ønsketænkning til at blive gældende lov. Kunne jeg det, ville meget se meget anderledes ud :-)

mvh og håb om at du har ret
Knud
78217: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 21:17:10) (svar på 78214)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Knud

Jeg tror man skal læse *imellem* linierne, da der stadig ikke er tale om lovtekst. Det giver ikke mening at betale fuld afgift på en bil, for så at betale tillægsafgift for privat benyttelse af samme, blot fordi det er en bedaget gulpladebil. Jeg tror de der har formuleret pressemeddelsen ikke har været tydelige nok. Når de skriver biler fra før 2010 og lidt længere nede biler fra før 1998 så er jeg sikker på at de taler om to forskellige grupper af biler, selv om den anden gruppe sådan rent rationelt er indeholdt i den første gruppe.

Så der hvor jeg mener du regner forkert er i dit eksempel på afgift af din RRC, 2,4 diesel, 1986:

Citat "...beløb skal ganges med 2, svarende til kr. 10.920.
Hertil kommer afsavn af partikkelfilter kr. 1.000
Og på toppen privatanvendelsesafg. Kr. 5.040, hvorefter jeg lander på kr. 16.960, hvis man accepterer at den går 10.2 km/l" Citat slut

Du forudsætter at du skal betale fuld ejerafgift på din Range Rover, men samtidig forventer du at skulle betale afgift for privat anvendelse. Det tror jeg ikke du kommer til. Det virker på mig helt ulogisk og aldeles urimeligt. Jeg tror du kommer til at betale en vis procentdel af de 10.920 plus straffen for privat anvendelse og de 1000,- for manglende partikkelfilter.

Men then again. Der er for meget spekulation. Vi bliver nødt til at slå koldt vand i blodet og se hvad det ender med.

Hilsen Niels
78222: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 22:18:02) (svar på 78217)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.212.213.97)
RR 3.9 EFI 1991, gule plader: 16.520/år (3.140 i dag)

Ifølge "den pessimistiske udlægning" hvor man både skal betale ejerafgift (11.480) OG misundelsesafgift (5.040).
Forudsat at slæden vurderes til at køre 6,4km/l. Jeg kunne ikke finde ældre biler end 1997 i Knuds link (http://www.bilviden.dk/sw97161.asp) så jeg har taget en 4.0 auto som reference på brændstofforbrug.

/anders
78220: sv: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 21:56:19) (svar på 78202)
Flemming Kihl-Plambek #7976, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.82.183.29)
Der vil næppe blive tale om en ejerafgift for biler ældre end 1998 da det vil kræve at der forelægger officille fabrikstal for forbrug.det er ikke noget man kan gætte sig til,men for nyere biler er de jo testet evt som den hvid plade bil de er bygget som.
78223: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (03-03-2009 22:18:19) (svar på 78220)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.119)
Det er netop spørgsmålet om brændstofforbrugsberegning
der skræmmer, småbilsfabrikkerne har proffesionelle
økønomitestkørere og nøgleberegningerne sker under
laboratorieforhold, eks. en Opel Corsa m. 3cyl. 1l. motor
afgiftssat til 16.5 km/l, FDMs testkørere kan kun få den til at køre i omegnen af 12km/l, så mener jeg vi er ude i
bedrageri fra fabrik/importørs side. Hvilke Tal man vil bruge for eks. 2.25l ell. 3.5l motorer kan man så kun gisne om.
78230: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 00:02:23) (svar på 78223)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.163.216.98)
Nu kunne det være godt med road pricing, så man betalte for det antal km man brugte bilen. Så kunne man tillade sig at have en LR til weekenden / eller at trække heste traileren, hvis den kun kørte nogle få 1000 km pr år, så ville jeg gerne give fx 25 øre/km. Og så lade sælgerne i de store biler betale, ( dem der kører 50.000-75.000km / år).

Jeg har skiftet min LR ud med en Smart ForTwo til 520kr/år, men savner en LR til an gang i mellem, den ide er sat på hold. ( endnu )

Hans Martien
78231: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 00:26:53) (svar på 78230)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Hans ønsker du at have road pricing oven i de 4 * vægt/ejer-afgift??????

For er de her afgifter først indført bliver de næppe ligefrem sænket igen, så eventuelle roadpricing udgifter kommer oveni.

78235: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 07:05:26) (svar på 78231)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.196)
Hvorledes skal teksten forstås?
V. Egenvægt 1.301 - 1.500 kg
vægtafgift dieseltillæg
- 6 måneder 2.460 -
- 3 måneder 1.240 640
1240x2 (3 måneder x 2) bli'r da 2480,-? er der "rabat" hvis man betaler halvårligt, og hvad med tillæget, forsvinder det ved 6 måneder's betaling...
Har ringet og spurt skat, men de kunne ikke forklare teksten, har I en udlægning der er til at forstå?
78240: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 08:14:44) (svar på 78235)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.163.216.98)
Hej
Ved Diesel er der opkrævning 4 gange pr år
(1240+640)*4=7520kr/år
78242: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 08:18:53) (svar på 78235)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.253.99)
Så prøver jeg:
Mine kommentarer kommer efter disse tegn: ####

V. Egenvægt 1.301 - 1.500 kg #### Det angiver det interval en bil ligger i rent vægtmæssigt. Er egenvægten iflg. registreringsattesten 1400 kg, så hører den til i den katagori

vægtafgift dieseltillæg
- 6 måneder 2.460 -###### Det betyder, at der skal betales vægtafgift 2 gange om året, altså for hver 6 måneder

- 3 måneder 1.240 640 ###### Det betyder, at der skal betales vægtafgift 4 gange om året, altså hver 3. måned, ialt kr. 4.960 og i dette tilfælde OGSÅ en udligningsafgift, da det handler om en dieselbil, Udligningsafgiften skal også betales 4 gange om året, ialt kr. 2.560.
Dvs. den bil koster totalt 7.520 om året.

1240x2 (3 måneder x 2) bli'r da 2480,-? er der "rabat" hvis man betaler halvårligt, og hvad med tillæget, forsvinder det ved 6 måneder's betaling...###### NEJ

Tror ikke jeg kan gøre det tydeligere! :-)

mvh
Knud
78239: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 08:11:24) (svar på 78231)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.163.216.98)
Nej

jeg vil betale et lille grundbeløb + km takst. Vi betaler jo også el / varme, vand telefon mælk efter forbrug.

ex Grundbeløb 1000 + 3000 km af 0,25 kr -> 1750,- kr/år
1000 + 30000 km af 0,25 -> 8500,- kr/år
78244: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 08:52:50) (svar på 78239)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hørt. Indfør road pricing i stedet for. Så bliver det rigtig fedt og billigt at køre Off Road:-)

MVH Jakob E S - Der i øvrigt er helt enig i at det skal koste at forurene med sin bil, og ikke for at have den holdende i garagen.
78248: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 10:02:40) (svar på 78244)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Det vil så sige at lasbiler og busser samt diesellokomotiver, der i dag i timevis holder for tomgang på en eller anden standplads skal slippe for "bøde", selv om det forurener 1000gange mere end noget andet blot fordi Road pricing princippet i øvrigt er funderet efter at gå på GPSsporing og ikke på motorens omdrejninger.
Det bliver sgu i øvrigt en smuk verden, hvor hver en borgers mindste bevægelse rundt i landet dokumenteres i kæmpe databaser.
Er det virkelig det vi vil have? - Wellcome Totalitærstat og intens overvågning af masserne. Føj fot satan en fremtid, som nogle åbenbart synes er helt OK, at få indført her i vesten.

Men vent blot - om en tyve års tid - så vil de selvsamme nok fortryde deres iver efter den form for borgerbehandling, når det gradvist går op for dem at deres privatliv er blevet en ren og skær illussion og "private småevents" får katastrofale følger.

Til den tid vil vores kære LR jo alligevel kun findes på diverse Museer - samtidig med at vi allernådigst får lov til at tulle rundt i en lillebitte El-bil - hvis staten efter nøje granskning af hver en afkrog af vores livsførelse ellers mener at vi har gjort os fortjent dertil.

Nu er det på tide at få "Holger Danske" til at vågne op og se at få stoppet disse, vores samtids miljø-og terrorfrygt-sindsyge, politikeres mare-ridt imod den menneskeige afgrund.

Hilsen
Stefan
78249: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 10:27:05) (svar på 78248)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.253.99)
Jeg foretrækker nu et kamera langt frem for kropsvisitering af entreprenante 2Gere.

Hvem skal så lede geschäften når Holger Danske har fået skabt orden, dig eller mig???

mvh
Knud
78252: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 11:09:02) (svar på 78249)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Vi klarede os udemærket med tillid til hinandens gøren og laden inden vi valgte at give Lene Espersen råderum til at besøge GB for at se på muligheden for at indføre overvågning af vores danske vejsystem. I øvrigt har det jo vist sig ikke at have den håbede virkning i GB med hensyn til at forhindre kriminalitet via systemet.

Og - med din instilling til overvågningsspørgsmålet, så ser jeg mig helst fri for at have dig til at styre den del - undskyld, men sådan føler jeg det nu engang.
Lad folkestyret lede "geschäften" sådan som vi altid har gjort det inden teknologiens muligheder gav magteliten kriller på pandelappen.

Hilsen
Stefan
78255: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 11:27:01) (svar på 78252)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.253.99)
Citat:
Og - med din instilling til overvågningsspørgsmålet, så ser jeg mig helst fri for at have dig til at styre den del - undskyld, men sådan føler jeg det nu engang.
Citat slut.

Ja og jeg ville meget nødig være undergivet dig! Og så havde vi allerede kimen til strid og ballade, bare vi er os 2!
Kan du se det større perspektiv! :-)

mvh
Knud, der synes at alle børn skulle have en sporingchip indopereret ved fødslen, også med on/off mulighed mht. at skrige utidigt.
78257: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et eksempel på den nye afgift. (04-03-2009 11:40:38) (svar på 78255)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Kære Knud - det er jo et frit samfund (i det store hele - endnu) du er medlem af - så du må meget gerne have den mening om mig uden at det skal koste dig noget eller at du skal føle anledning til at hoppe ned i din bunker og skodde for omverdenen. men skulle det blive tilfældet - så gør bunkeren lydtæt, så slipper du for den der on/off kontakt til skrigehalsene, da elektronik har en tendens til at mal-funktionere over tid. :-)

Hilsen
Stefan
78250: kommentar til roadpricing (04-03-2009 10:29:54) (svar på 78248)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Stefan.

Klap hesten. Man kan ret let lave road pricing systemet så det også registrerer tomgangstimer. Det er ingen problem.

Hvis du har et problem med at blive overvåget, så lad være med at bruge søgemaskiner på nettet, da de i høj grad registrerer hvad du foretager dig og interesserer dig for. Du tror vel ikke Google tjener milliader på at yde en gratis søgetjeneste, hvor man kan slå reklamer fra?

Du skal i øvrigt også lade mobiltelefonen ligge, da den så let som ingenting kan spores relativt præcist.

Husk på at man kun vil bruge sporingsoplysningerne hvis du er mistænkt for ikke at have rent mel i posen. Da jeg går ud fra at du naturligvis har rent mel i posen, så har du jo ikke noget problem - Eller hvad?

MVH Jakob E S
78251: sv: kommentar til roadpricing (04-03-2009 11:00:15) (svar på 78250)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
HVOR er det dog typisk - det samme lamme argument hver eneste gang nogen berører emnet om overvågning: "Har du ikke noget at skjule, så er det vel ligemeget om du bliver totalovervåget".

Nuvel - jeg har intet at skjule, ej heller på nettet, men derfor er jeg stadig imod at staten skal have fri adgang til borgernes gøren og laden i mindste detalje. Og - ja, jeg er også imod kameraovervågning af vores vejnet - og har været det hele tiden -- selv om jeg er en aldeles lovlydig borger i alle henseender.

Med hensyn til Roadpricing og tomgangsnregistrering - så er det mig bekendt ikke det der er planer om - selv om det ville kunne lade sig gøre rent teknisk - hvorimod jeg til stadighed hører om at GPS systemet er det der vil blive benyttet - altså biler på "farten" - fra A til B kontrol/overvågning.
Var det virkelig et miljøspørgsmål, der var tale om, så ville forureningsspørgsmålet blive afklaret på en helt anden måde. De kuldrevne kraftvarmeværker skulle lukkes, olieplatformene i Nordsøen skulle ikke have lov til at brænde deres overproduktion af Naturgas af, diesellokomotiver og dieseldrevne hjælpemotorer skulle forbydes, skibsfarten skulle forbydes, atomprøvesprængninger burde også være en saga blot - og vi kunne blive ved.
Nej - det er nemmere at ramme privatbilismen - altså den enkelte borger, der vil få svært ved at få ørenlyd som enkeltperson - for de store virksomheder vil jo i givet fald blot flytte deres sager til andre verdensdele - frem for at være med til tage sig seriøst af miljøspørgsmålene i vores verdensdel. Og så er det ikke engang løgn.

Senest har videnskaben fundet ud af at småinsekter i vores åløb forurener naturen med lattergas (TV2 lokalnyhederne i reg Øjy. i går)- tidligere kom man med påstanden om at det ville være gavnligt at forbyde køer at lukke gas ud. men der er ingen, der hæver øjenbrynene overfor det faktum at vores enormeforbrug af kosmetiske midler og deodoranter i lige så høj grad er med til at forurene og give os alverdens allergier - næ, tys, det må vi ikke røre ved - for det er jo storindustri. Jo - det går i sandhed godt.


Med hensyn til overvågning af vores samfund:
Nu er vi jo kommet så langt som til at forsyne vores kriminelle med elektronisk sporingsgrej - gad vide hvornår spædbørn får implanteret en chip straks efter fødselen - for det er der vel også nogle, der synes vil være formidabelt - nu vi er i gang - så lad os da tage skridtet fuldt ud.

Hilsen
Stefan
78259: sv: sv: kommentar til roadpricing (04-03-2009 12:15:23) (svar på 78251)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Stefan.

Glem argumentet om at: "Har du ikke noget at skjule, så er det vel ligemeget om du bliver totalovervåget".

Min pointe er: Vælger du at bo i et civiliseret samfund og benytte dig af de muligheder der er, så bliver du allerede overvåget i meget stor stil. Det er der ikke noget at gøre noget ved så længe man vælger at deltage. Det er man jo i midlertid ikke tvunget til. Der er mange mugligheder for at slippe for at blive overvåget (jeg har selv nydt et langt ophold i Afrika, hvor den eneste kontrol var om jeg havde krydset grænser - herligt). Du kan også på denne måde slippe for at betale skatter og afgifter.

Sagen er jo den at man selv bestemmer hvor man vil opholde sig. Hvis man er i danmark, så må man indordne sig efter flertallet. Der findes jo også steder hvor det ikke er flertallet der bestemmer, men disse steder er ofte kendetegnet ved at have højere grad af kontrol og overvågning.

MVH Jakob E S
78261: sv: sv: sv: kommentar til roadpricing (04-03-2009 12:31:48) (svar på 78259)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Du har så evigt ret i det du skriver - sørgeligt nok :-)

Men at det er kommet så langt kan vi jo blot tilskrive den evindelige flok naive, måbende og blinde får, der forefindes i ethvert samfund. derfor er det også nødvendigt at vi som individer ikke lader os besnakke med " flotte blårtaler" og ad den vej giver los på vores ellers så grundlovsfæstede værdier.

hvis jeg må drage en parallel: Hitlertyskland i slutningen af 30´erne -- selv mange jøder mente ikke at have noget at frygte før det var for sent. De var jo også blot lovlydige borgere og havde derfor ej heller noget at skjule. Husk det!

"indrette sig efter flertallet" - skriver du. Ja det gjorde de jo også i ovenstående eksempel. Tak for kaffe.

Nu kender jeg min historie ret så godt, da det er en af mine interesser - så set i lyset af fortiden, så ved jeg at historien kedelige sider vil gentage sig. Det er blot et spørgsmål om hvornår og af hvem.

Forskelsbehandlingen af befolkningsgrupper og uretfærdigheden/absurditeten i det givne lovforslag omkring vores bilers fremtid er blot et småsten på den vej - vil jeg påstå.

Hilsen
Stefan
78361: sv: sv: sv: sv: kommentar til roadpricing (05-03-2009 20:29:03) (svar på 78261)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.179)
Salige Storm P skulle engang have sagt "Et kunstværk der skal forklares er der noget muggent ved" Idag kan man vel sige "En lov der er indviklet er der noget muggent ved"
Roadpricing? det er jeg ikke tilhænger af, det vil affolke yderområder og gøre Danmark "skævt" men ok, for miljøets
skyld, for sjovt nok; det er ligemeget om du kører 1000 ell. 100000km. om året, den "grønne" ejerafgift er den samme, og hvor er så det "grønne" henne? igen et eksempel på at det jo kun drejer sig om at flå bilisterne.
78366: sv: sv: sv: sv: sv: kommentar til roadpricing (05-03-2009 21:28:53) (svar på 78361)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - især dem med få midler.