84728:
sv: sv: sv: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 13:20:31) (svar på
84726)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 78.156.223.169)
Skal og skal, der sker jo det, at benzinen i svømmerhuset bliver hurtigt varmet en del op,når motoren stoppes fordi der ikke kommer mere fartvind ind omkring karburiderne og flowet i svømmerhusene stopper.
Som du sikkert ved, udvider benz sig i varme,og dermed løber dampe og væske ud af overløbene.Idet benzinen forlader rørene fordamper den meget hurtigt, og fordampning giver kulde til omgivelserne, derfor rimdannelserne.
Senere forbandt man sådanne overløb til beholdere,som så blev ventileret, når motoren igen blev startet. Det var for at skåne miljøet for uønskede stoffer.
mvh
Knud, der nu vilen tur ud og se "krigerne" på LA09 i aktion! :-)