tilbage

Land Rover Forum  

89724: Syn - Worst Case (16-11-2009 10:38:52)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.199.63.174)
Min gamle S3'er fra 1973 er indkaldt til syn, og selvom den kører upåklageligt, bremser næsten lige, stort set ikke smider olie og er næsten vandtæt kan synsmanden jo vælge at se glasset som værende "halv tomt", hvorfor den måske ikke går gladt igennem.

Mit spørgsmål lyder: Kan han beholde bilen/ klippe pladerne eller kan jeg altid få den med mig igen (evt. på et fejeblad til nærmeste værksted?)

Med Veteran hilsner

Mads
89725: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 10:46:17) (svar på 89724)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Tja, Mads du kan jo selv gøre lidt! Sørg for at bilen er iorden og rens stelnummeret:)
Er stelnummeret ikke til at finde er han allerede irriteret, og har bilen så nogle fejl går det hurtigt ned ad bakke!
En sprungen pære kan vel godt give en betinget godkendelse, men er der fejl ved feks bremser, og er de store, så skal bilen hentes. Du vil jo altid have mulighed for at stille til et omsyn.
Altså, synsmanden kan IKKE beholde din bil, men han kan beordre den ulovlig på vejen.
Men så slemt er det vel ikke...??
Good luck!

Ole
Som også skal til syn.
89728: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 10:54:13) (svar på 89724)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.210.62)
- Og hvis vurderingen er som du siger, så bliver den jo synet uanset. Jeg oplever ikke, at biler bliver kasseret uden grund. Det var i de gamle dage med Statens Bilinspektion det kunne ske. Hvis ikke den er rusten i ramme og A-B-C stolper og bremserør, den kan styre og bremse, lys virker og der ikke er ting, som rager ud, så burde den jo gå lige igennem syn.
Synsmanden har ingen autoritet til at klippe plader, så sker det, er det fordi han får en betjent til at komme forbi og tage dem. Når du spørger, er det så fordi der ligger en hund begravet, som du ikke vil have han skal finde? For så kan du lige så godt tage tyren ved hornene og får det lavet. Hvis der kunne være en grund til et køreforbud, så er det jo i bund og grund for din egen sikkerheds skyld...
89729: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 11:14:34) (svar på 89728)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Og vores....
89730: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 11:37:48) (svar på 89724)
eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.30.16)
Du har ret i at synsmanden kan se det som at glasset er 'halv tomt'.

Hvordan ser du så glasset?

Du skriver 'den bremser næsten lige' er det inden for en skala mellem 10 og 70 % skævbremsning?

Du skriver også 'stort set ikke smider olie' Igen, er det fra en skala hvor du drypper 1 dråbe pr. dag, eller dækker du et område på 1/4 kvm. hvergang du sætter bilen?

Så som Ole/Thomas også skriver. Man kan altså gøre en del ting selv. Lad være med eks., at møde op med lys der ikke virker. Hvis du ved den skævbremser, så lav en justering, skift bakker, få det til at virke. dels bliver du gladere for bilen efterfølgende, og du får også en positiv oplevelse hos synsmanden. Ellers er jo som at gå til eksamen uden at have læst på lektien.

God fornøjelse.


Eddie
89732: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 13:15:02) (svar på 89730)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Helt ærligt.... Har man en bil, må man da i det mindste sørge for at den er i lovlig forsvarlig stand og kan bremse lige, have korrekt lysføring og ikke forurene som Exxon Valdez...

Jeg fornemmer altså lidt for meget: går den, så går den - det holder bare ikke! Få nu bragt orden i de forsømte emner og glæd dig over at en LR ikke er så dyr at få dele til.... Husk det handler om Alles sikkerhed - din og ANDRES!!!
89735: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 15:02:06) (svar på 89732)
nynne bjerre (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.61.160.172)
Det er selvfølgelig fuldstændig rigtigt, at en bil skal kunne styre, bremse, blinke etc fuldt forsvarligt. Men jeg synes også spørgeren har ret i, at synshaller stadig ser forskelligt på den samme bil. For nylig så to synshaller og to forskellige synsmænd MEGET forskelligt på min landcruiser. Og jeg havde klart en fornemmelse af, at den ene mand havde sovet for lidt, var gnaven og derfor virkelig gik i detaljer. Med gamle biler, der ikke er perfekte hele vejen rundt, som helt nye biler, er vi afhængige af lidt velvilje. Jeg får vores biler synet i Glostrup, http://quick1-bilsyn.dk/ som jeg synes finder de store og relevante ting. Kan anbefales.
Hilsen Nynne
89739: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 16:10:44) (svar på 89732)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.199.63.174)
Hej Alexander

hold da op hvor kan du lægge meget i det jeg skriver?

Jeg har en ældre bil der ikke opfører sig som andre mere moderne biler hvorfor jeg spurgte som jeg gjorde.

Havde ikke forventet at blive beskyldt for at overtræde loven samt at sætte andres liv og lemmer på spil.

Puha, jeg holder mig da langt væk i fremtiden hvis man skal have skudt den slags i skoene!

M.
89741: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 16:29:36) (svar på 89739)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Altså kære Mads når du selv er inde omkring at han måske kan beholde plader osv, så har du ligesom selv startet den tankebane vi er en del der har sidet med her idag når vi har læst dit indlæg.

Jeg har nemlig på samme måde som flere andre tænkt: uha da her er en der burde tage sig sammen og få sin bil lavet i orden.

Havde du ikke nævnt det omkring at få klippet plader så havde vores tilgang til dit indlæg nok været en del anderledes, så det må siges at være rent selvmål fra din side af hø hø......

Og en gamle LR kan bringes til og bremse lige og den kan også bringes til ikke og dryppe med olie og slør i styretøj kan også kureres.

det var så bare min kommentar med fare for at få på hatte pulden, men jeg kan bare ikke klare når folk prøver på at fusek sig igennem syn for at spare penge på bekostning af andres sikkerhed, du er jo ikke den eneste på vejen..


Med tænksomme men venlige rover hilsner

Ole
#493
89749: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 17:07:44) (svar på 89741)
Per Gotthardsen #7888, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.137.68)
Og iøvrigt er det jo almen kendt at LR folk udover at køre i terræn, jo lige netop har anskaffet dem en sådan bil fordi den rent teknisk nemt kan "fikses hjemme i indkørslen iløbet af weekenden, over en "sixpack" og en masse gode råd her fra forum :o)
Så Held og lykke Mads
Fra een der skal til at lave nye støddæmperophæng i bag næste veekend.akja den rust, den rust
med rusten hilsen
Peer
89746: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 17:01:18) (svar på 89739)
steen A (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.97.59)
Hej Mads

Du trænger da vist til lidt moralsk opbagning.

En Serie 3 kommer aldrig til at kunne bremse, men da den ikke kan accelererer eller køre hurtigt, er det jo også næsten ligemeget.
Min serie 3 er de sidste mange gange blevet kaldt "et smukt og velholdt eksempel" og jeg plejer at tørre forlygterne af. That's it.

Så hvis du holder den ved lige, og der ikke er de store problemer med styr/bremser og rust i de dele hvor det ikke må være, ja så går den glat igennem.

Jeg har kun en gang set en synsmand give kørsels forbud, men det var dælme også nødvendigt, men der skal meget til.

88'er hilsner Steen

89752: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 17:29:47) (svar på 89746)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.220.52)
Hej Steen

Ja,det trænger jeg til, tak! :-)

Til jer andre morakkere kan jeg oplyse at jeg har deltaget i de sidste 3 værkstedsdage afholdt i min region og at bilen skam er fin.

Fy for søren hvor i oser af hellighed.

M

89753: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 17:42:03) (svar på 89752)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.210.31)
Der skal virkelig megen elendighed til, før det overhovedet kommer på tale, at få kørselsforbud.
Skulle det så imod al forventning ske, hvis man har overset noget meget essentielt, ja så står verden nok også alligevel bagefter.
Man hører sjældent om folk, der bliver henrettet, hvis der er noget i vejen til et syn! :-)
Fat mod og held og lykke!

mvh
Knud
89755: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 18:03:59) (svar på 89753)
Per Gotthardsen #7888, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.137.68)
Enig

Kære Mads
Vi er åbenbart så "bekymrede2 at her ikke skorter på gode råd :o)

Du skal bare vaske din bil og køre til syn med fungerende lys og bremser, så skal du bare se, mange synsfolk elsker en bil med "gammel teknik2 og min erfaring er de også kommer med gode råd.
mvh
peer
89757: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 18:10:59) (svar på 89752)
Hans Jørgen Kryger #1089, reg. sjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.157.107.146)
Hej Mads.
Jeg har fulgt med på forum i lang tid, og jeg mener at huske at du har haft din bil i ca.2 år. Du har aldrig lagt skjul på at du var "LR novice" og gerne søgte "de kloges råd".Det skal du have ros for, og jeg er meget ked af at læse de uhørt insinuerende inlæg dette resulterer i. Jeg antager ud fra ovenstående at det er første gang du skal til syn med "røveren", og det giver selvfølgelig altid lidt rumleri i maveregionen, selv for veteraner. Du kan selvfølgelig selv gøre meget til at det bliver en positiv oplevelse. Prøv evt. bremserne på en grusvej, hvor du uden at sætte andres liv på spil, kan blokere bremserne ved moderat hastighed(10-15 kmt)til stilstand. Dette er faktisk en god prøvestand der klart viser om bremserne tager ens fat pr.aksel. Jeg er sikker på, baseret på dine spørgsmål på forum siden du købte "røveren", at du roligt kan køre til syn. Synd du ikke bor i Sønderjylland, jeg skulle gerne have lavet et "hjemmesyn"for dig!!
Frisk mod, selv en synsmand kan godt lide en velholdt LR.
Mvh
Hans J. Kryger
89759: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 18:50:05) (svar på 89757)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.220.52)
Kære Steen, Knud, Per og Hans Jørgen

Tak for de gode råd og venlige bemærkninger.

Hans Jørgen, du har fuldstændig ret at det første syn giver lidt svedige håndflader, selvom man har forsøgt så godt man kunne.

Lad os lukke den her i en positiv ånd!

Med LR hilsner

M.
89767: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 20:11:20) (svar på 89759)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.210.31)
Har du mod på det, og gerne vil have tørre håndflader igen, kan du da også køre tværs over Sjælland.
Det vil motoren også have godt af, så det værste lort er brændt ud, hvis du i almindelighed kører småture.
Så kan jeg da godt lige løbe den igennem for dig.
Jeg har varme på værkstedet i forvejen! :-)
mvh
Knud
89771: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 21:26:26) (svar på 89767)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.220.52)
Hej Knud

Du er et mandfolk! Tusinde tak for tilbuddet!!

Jeg vil dog tage chancen og køre den til syn som den er, nu da jeg ved at jeg får den med hjem igen (næsten) uanset hvad.

Med Veteran hilsner

M.

89776: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 22:35:22) (svar på 89771)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.178.163.120)
Hej Mads
Du skal ikke fortvivle. Heller ikke selv om du får svar af de 100% trafiksikre. Min SIIIér bremser skævt, navene er skæve, lyset virker periodevis, den har ratslør og den drypper olie. Og den kører jeg i hver dag.
Hilsen
Martin
Ps. Sådan er den leveret fra fabrikken.
89786: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn - Worst Case (16-11-2009 23:53:15) (svar på 89776)
Jacques Devantier #8208, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 79.138.168.218)
Hej Mads jagtsæsonen er vist gået ind. Synes du straks skal køre ind på den nærmeste politi station og aflevere dine plader inden du ryger i galjen.

Tager det nu med ophøjet ro.

Hvad angår syn så tjek dine bremse rør/slanger for sprækker, skader og ir. Og man kommer langt med en ren og pæn bil når man skal til syn.

Det er jo en serie III så den kommer nok aldrig til at være over de 65% som den var fra fabrikken :-)

Tror du ikke synsmanden er bekendt med udvendig slyngsmøring? Men tror den mest effektive måde at komme drypperiet til livs er at lade være med at blive ved med efterfylde olie :-)

Mvh. Jacques