Kan klart tilslutte mig Mads Bak`s løsningsmodel.
Har selv eksperimenteret mig frem til RRC fjedre, farvekode rød/gul, til begge sider- lang blød fjeder med mange vindinger, ej progressiv, i praksis +2", på forakslen m. standard støddæmpere, med spil ville jeg dog vælge RRC farvekode rød/hvid.
På bagaksel OME Ligth Duty, progressive = +2" og standard støddæmpere.
Jeg har kørt med 400Kg+ uden væsentlig synk og gene.
Er der lastbehov er det dog bedst at gå op til 755 ell.
754; sjovt nok falder varenumrene i takt med lasteevne stiger!
www.stockundstein.de - Fahrwerk Defender, har også en beskrivelse af de forsk. OMEfjedres karakteristik.
Med beskrevet undervogn er der eminent fjedervandring i terræn og komfort og fuld kontrol over bilen på ujævn vej også ved høj hastighed.
Bilen er en 110" HCPU, nedvejet til 2400Kg. total.
110"erne har fjedre med større dia. på bagakslen end RRC.
og 90"
The One Ten is Ten Four!