tilbage

Land Rover Forum  

Index
9258: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 09:32:27)
Michael Kristensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.98.10)
Hej alle.

Jeg er på jagt efter en 90" eller 110" i fornuftig stand. Jeg har ikke nogen mulighed for at lave større reparationer, så den skal være uden rust.
Desuden skal den ligge i prisklassen 35.000.
Eneste krav er servo og brugsstabilitet.("Konebil")

ER JEG FOR AMBITIØS - Jeg har ikke rigtig haft heldet med mig.

Tænkte at i sikkert havde et godt råd.

MVH Michael (#4501)
Index
9259: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 10:06:48) (svar på 9258)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.36)
Hej Michael!

Det kan nok blive svært et få en 90"/110" i den stand til den pris du nævner; det er nok nemmere at få fat i en god 88". Sådan en er jo som bekendt udstyret med jysk servostyring, hvilket du jo kan fortælle din kone(og så kan du jo bøde lidt på den ballade der måske bliver ved at sørge for at vognen kører med korrekt dæktryk, ingen hjul på fronthjelmen og et styretøj, der er velsmurt; hvis du så også lærer hende, at vognen skal trille inden hun begynder at dreje rattet, skal hun nok blive glad for sin fine LR!)

Venlig hilsen
Jørgen L
Index
9261: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 13:38:23) (svar på 9258)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.93)
Range Roveren er en dejlig og dyr bil. Men du skulle nu nok kunne få en 90 eller 110 for samme beløb, endda med dieselmotor. Kig i Den blå Avis, spørg de forskellige forhandlere eller kig i Roverbørsen.
Index
9262: sv: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 14:10:13) (svar på 9261)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.64.198)
Hej Paul

Hvorfor er RR en dyr bil! Så vidt jeg ved er alle slidelene de samme som på LR-modellerne, og det er primært dem der skal skiftes.
Hvis blot at karoseriet er OK så får man da en bil der holder ligeså længe som en LR.
Blot skal man vel huske at holde sig væk fra VM-disel modellerne, da de er dyre at vedligeholde.

Hilsen
Struntze
Index
9263: sv: sv: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 14:18:47) (svar på 9262)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.93)
Hi, Struntze

Du har selv besvaret dit spørgsmål: vm-motoren er dyr i vedligeholdelse og V8 drikker til gengæld godt og vel 16 l på 100 km... altså en dyr bil...
Index
9264: sv: sv: sv: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 14:52:39) (svar på 9263)
Eddie (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hi, Poul

En 90" og en 110" med V8 er vel ikke billigere i drift end en RR med V8?

Mvh
Eddie
Index
9266: sv: sv: sv: sv: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 17:06:15) (svar på 9264)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.93)
Hi, Eddie
jeg omtalte 90" + 110" som dieselbiler... men siden brændstoføkonomien er uinteressant...
Index
9265: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (13-05-2003 15:55:24) (svar på 9258)
michael Kristensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.98.10)
Hej Poul, eddie, struntze, Frank, Jørgen

Det er godt med lidt input til tænkeren.
Jeg har ikke nogen preferancer til kørselsøkonomien, så en V8 er ikke af vejen.
Men Frank.........jeg har været ude og se på adskillige R-R's og i den prisklasse er de ikke mange timers kørsel værd. Jeg giver dig måske lige et ring....
Jørgen, jeg har lige solgt fruens 88" af samme grund. "Jyde-servoen" var ikke lige hendes stil. (Men fed var den...)

Jeg må åbenbart lige vente lidt mere tålmodigt og så samle lidt flere flasker.......

Tak for svarene

Michael
Index
9292: sv: Kan man få en fornuftig L-R for 35.000 (15-05-2003 14:22:13) (svar på 9258)
Henrik Matthiesen #6343, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.228.74)
Hej Mikael

Der holder en del 90'ere og 110'ere rundt onkring der umiddelbart ser pæn ud, men hver opmærksom på chassis-rammen. Er den rusten på for- og bagside og ovenpå. Jeg har lige købt en 90'er fra '85 der skal renoveres for ca 15000.- Du skal måske overveje at ofre lidt mere og sørge for at undervognen har rimelig sund.

Mvh Henrik Matthiesen