95087:
sv: sv: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (04-03-2010 09:56:13) (svar på
95075)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 81.158.228.97)
TD5 er bedre også pga prisen, tdi300 er for dyr i forhold til den nyere.
Du behøver ikke være bange for elektronikken, som mig bekendt ikke gør knuder. Der har været problemer med olie i ledningsnettet, men det er sikkert blevet ændret på en tysk bil, da tyskerne er meget påpasselige med den slags garantirep.
Kender flere, som er total glade for deres TD5'er.
Mht busregistrering: en bus koster 60% i regafgift og der skal kun monteres fartskriver, såfremt bilen bruges uden for Danmark/Norden.
En bus skal synes årligt, men det er faktisk kun en fordel, da bilen burde være uptodate konstant...
Buskørekort koster efterhånden omkring 30.000 DKK.
Vægtafgiften ligger lige under 1.000 DKK/måned for en pmv, mens en bus kun koster 2.074,- DKK.
Dvs, at I lige løbet af seks år kan tjene kørekortet hjem, ja faktisk tidligere, da regafgiften også er lavere.
Det var ordene, som er nedfældet i Skotland... et herligt land for LR-folk: et hav af interessante biler at se på.