tilbage

Land Rover Forum  

Index
97082: øv, ikke denne gang det blev land rover (23-04-2010 12:09:16)
Mads Martin Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.108.78)
hej alle i flinke land rover folk
som nogen ved var jeg tæt på at hoppe med på vognen og give mig til at opbygge en gammel land rover, mest som hobby i starten men med drømmen om en solid bil til at køre på ture til øst europa og rusland i.
men desværre ser min bankmand ikke samme muligheder.
tror ikke han kan lide land rover, var noget med de altid døde og skulle laves efter max 10km og man skulle have nyrebælte på ved mere en 2km kørsel og specielt over 5kmt. hmmm...
men hvad sådan er det jo når man ikke rigtigt selv har ret over sine penge og ting.
men jeg brokker mig.

det jeg ville sige var tak for de gode råd og kommentare.
mange tak til jer alle, syndes jo at man fik gode råd, ikke kun at de var perfekte men også at de skulle passes, hvad alle gamle biler jo skal vil jeg mene.

men igen tak og undskyld jeg spildte jeres tid.
må jo se om jeg en dag køber en hvor jeg ikke skal flytte penge på bank kontoen ha ha

med venlig hilsen
Mads Martin Madsen
Index
97084: sv: øv, ikke denne gang det blev land rover (23-04-2010 12:35:46) (svar på 97082)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ingen undskyldning. Drømme er det stof der giver virkeligheden det anstrøg der gør at man idag glæder sig til imorgen.

Din bankmand har sikkert ret, gamle Land Rovers er ikke fornuftige, de er tvært imod temmelig ufornuftige. (med mindre man er landmand, skovfoged el lign.) Det er derfor man kalder det engelsk syge. Men derfor har man da lov at drømme, og hvem ved en dag bliver der måske plads i virkeligheden. Du kunne måske komme tættere på drømmen, ved at spare sammen til et serie-veteran projekt. Du kan sikkert finde en til en 10.000 der skal renoveres op, og så kan du da tage det henad vejen, og når den en dag er færdig, så koster den stort set intet at eje, og kan såmænd også køre til Rusland. Så kan du for øvrigt fortælle din bankmand at alle gamle biler går i stykker, men en Land Rover kan repareres. Kendte en russisk pige engang som seriøst mente at vestlige biler var noget skrammel. De brød sammen på de øde russiske veje, men kunne jo ikke repareres med en hammer og et stykke ståltråd, som Lada'erne og Volga'er kunne. Så det er da det helt rigtige sted at køre hen i sin Serie Land Rover


Held og Lykke

Hilsen Niels
Index
97085: sv: øv, ikke denne gang det blev land rover (23-04-2010 12:36:47) (svar på 97082)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.91.17)
Hej Mads.

Sådan en spade! Skift bank omgående! Med mindre du er dybt forgældet, har haft aktier i en af de kakkede banker eller mistet millioner på dine SAS-aktier i den sidste uge, så har den gode skrankepave ikke ret!

1: Nyrebælte er kun ved ture over 1500 km i ældre seriebiler med fastrustede fjedre.

2: Hvis ikke jeg havde haft en LR, så havde jeg betalt en hulens masse i reparationsudgifter. Husk at reservedelene er ekstremt billige til Defender mm.!

Ærgerligt at høre. Fjolset kører sikker Corolla eller lignende, livsberøvende forstadskøretøj ;-)Var hans skjorte også knappet helt op i kraven? Sikkert...

Du har ikke spildt nogens tid her på forum. Drømmen lever ihvertfald hos dig, så du skal nok få den levet ud!

God weekend

Jens

P.S. Iøvrigt synes jeg at det er enormt frækt at han skal virke nedladende overfor din drøm. Han skal jo bare tage stilling til om det kan realiseres eller ej...
Index
97087: sv: øv, ikke denne gang det blev land rover (23-04-2010 14:30:59) (svar på 97082)
Mads Martin Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.108.78)
tja, jeg syndes bare det var et fint projekt jeg havde fundet, til 12000 ville jeg jo nok kunne have fået de fleste penge tilbage på at sælge delene og rammen, ok måske ikke helt men om det blev for en 9 stykker ville jeg da have haft noget at rode med og haft det sjovt med det et års tid.
men nu var de penge jo sat til at tage en ferie for, men jeg ville nu gerne have unværet den ferie et års tid. specielt siden den jo kun er for at komme væk fra den triste hverdag og der kunne jeg jo have brugt den gamle lr til at fordrive tiden med.

men ved ikke om det er bankens skyld, jeg kan bare ikke snakke med den gamle nisse jeg bliver pålagt at have som "rådgiver" og siden jeg ikke lige har en fantastisk økonomi så er jeg lidt bundet til den bank da andre ikke rigtigt gider mig som kunde.

men jeg tænker dog mest over den med at en land rover skulle gå i stykker hele tiden, men måske er de slemme. syndes jo da bare jeg har hørt nogen af dem har været på tur over afrika, og hvis bile dør hver 10km i sahara tror jeg nu ikke det firma ville bestå...
men jeg syndes de lyder simple, og jeg elsker simple biler, jeg kan hitte ud af at lave dem.

men om ikke andet så kan en eller anden lr fan jo få hvad jeg syndes er en ok billig galvaniseret ramme ved at købe den jeg tænkte på, den er jo da ikke holdt til mig mere, så mon ikke de dele kommer til at trille rundt i verden aligevel og der kommer nok en anden billig en senere.

med venlig hilsen
mads