99859:
sv: Defender 2,5TD (14-07-2010 10:44:33) (svar på
99857)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 62.107.75.213)
Hej Lasse.
2.5TD er en motor der kræver lige dele kærlighed og kontant handling! Kærlighed når du kører i den - kontant handling når du tror at der er et eller andet mekanisk problem under opsejling = STOP!!!
Jeg har haft min 2.5TD i 4 år nu, og den har ædt 2 toppakninger, er blevet planslebet, har fået tætnet bageste hovedlejeoverfald, fået nye stempler, renoveret højtrykspumpen, fået ny køler, ny vandpumpe osv. Og nu kører den ca.1000 km.på 2 dl.olie. Alt i alt reparationer for noget nær det samme som en god SIII koster på hvide plader! Jeg fortryder at jeg ikke tidligere smed en 200TDI i hullet!
Det er ikke en særlig økonomisk motor, og jeg kører ca.9 km/l med eller uden tagbagagebærer. Min kæreste kører lidt længere pr.l... ;-)
Hvis motoren er sund og ikke underkomprimerer og resten af bilen er flot og/eller meget billig, ville jeg købe. Er motoren derimod slidt og p.sser olie ud over det hele, ville jeg overveje situationen og se om ikke der dukker noget bedre op. Og tro ALDRIG på sælgers forvisninger om at den "bare lige skal have et par nye stempelringe, så bliver den som ny, og det skal nok også fikse kølevandsproblemet...".
Mht. 200TDI, så passer den i hullet, men det er lettest med en Defendermotor, da Discomotoren skal tilpasses meget for at der er plads.
Hilsen Jens