Tændingslås og gløderør (08-12-2010 16:37:07)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Hej
Pga. den tidligere kustode glemte at møde op til det der i dag hedder natur & teknik i skolen står jeg nu og har lavet følgende på min SIII af nød...
Nøglen er forbundet i serie med formodstand og gløderør (grissehaler) til stel.
Det er lykkedes for føromtalte person at forbinde tingene i motorrummet således at relæet og nye gløderør futtede af i løbet af een dag.
Det lille hurtige spørgsmål jeg har nu, er hvor travlt har jeg med at anskaffe et nyt relæ inden jeg brænder nøglen af?
Det er en vældig tyk ledning der går til og fra tændingslåsen og samme kvadrat som er brugt til gløderørene imellem.
Formodstanden lyser op og gløder efter 5-10 sekunder - er det normalt?
Bilen starter fint nu i -5 graders frost med ca. 10 sekunders forvarme.
Mvh
Jens
PS: Det defekte relæ minder om tændspolen i en plæneklipper - er der nogen der har et bud på hvor jeg får et nyt og hvad det koster? Der er 8mm terminaler til gløderør og to spadestik til spolen.