sv: Viscosekobling på køler. (16-12-2011 22:51:09)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj
Vores 90" softtop er dejlig varm om vinteren.
Er der sne og frost udenfor, skal varmeapperatet ned på en af de to laveste indstillinger hvis ikke det skal blive for varmt i kabinen.
Eneste modifikation er montage af en af de der £10 indsugnings hætter fra Paddock. Det gav en mærkbar øgning i varme mængden og sænkning af støjniveauet fra varmesystemet.
Med varmeapperatet på højeste stilling og varm motor skal der vælte store mængder varm luft ud af alle fire dysser. Er det ikke tilfældet må der fejlsøges.
Kommer der rigeligt med varm luft,men kabinen forbliver kold, så søg årsagen i utætheder, f.eks. rusthuller i fodkasser, utætte døre, utætte pakninger omkring luftklapper under forruden osv.
Endeligt hvis der er tale om en model med enkeltlags alu tag, så overvej at påklæbe isoleringsplader indvendigt. Den model er utilstrækkeligt isoleret til frostvejr.
Men er varmesystemet i orden og der er canvas softtop på så er der rigeligt varme ned til ca -12 grader celcius i standard ab-fabrik udførelsen.