Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Erfaringer med JWR Offenhauser Dual Port insugningsmanifold. (05-11-2018 19:34:13)
Ole Jensen
Det har jeg... for at gøre det helt kort - JWR offenhauser Dual port er bedst sammelignet med Edelbrock Dual plan...

Men der er nogle forudsætninger som skal være på plads, for udnyttelse af designet optimeres...

1. man skal orienterer sin 4 barrel caburettor korrekt...således primary og primary er i harmoni det samme gæller naturligvis også for secondary...eller spolerer man designet af manifold & carb.

2. man kan kun benytter benytte en carburettor som både har primary & secondary butterfly/port, hvis man ønsker at optimerer effekten af dual port design. - single butterfly carb. fungerer ikke med designet på Dual port - (SU/Zenith Stromberg vil kunne fungerer med Dual plan)

Effektforbedring kan jeg ikke elaborere i, har ikke dyno-målt setupét... vil umiddelbart tror en anden knast vil tilvejebringe effekt hurtigere og billiger... naturligvis på bekostning af benzinøkonomien... jeg føret heller ikke oversigt vedr. forbrugt, det sikkert blot have gjort humøret mindre opstemt... ville nok ikke have valgt RV8, hvis det var et issue...

Min vurdering indledningsvis er rent subjektiv udfra torque / speederrespons / driveability... tror bestemt ikke på man kan opnå 15-30% gratis effekt... det lyder for mig som overoptimistisk salgsgas... - benzinøkonomi er bestemt af højer foden... (og om man har noget på krogen)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tonen!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.