sv: sv: sv: sv: Forsikring af 109" hos Trekroner (01-02-2007 16:52:23)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Første skridt til at kunne få forhandlet sig frem til en fornuftig forsikringsaftale er at klubben kan dokumentere, at medlemmerne kan styre bil på en sømmelig måde.
Jeg mener at have set, at man opererer med en skadesprocent på over 100. Det er ikke et godt udgangspunkt.
Her skulle man nok først lige se på, hvad der anmeldes af skader.
Er det sådan, at en stor del af medlemmerne betragter forsikringen som et vedligeholdelsesabbonement?
Har man friskadedækning, således man kan få udskiftet sin forrude, hver gang man skal til syn?
Vil man være villig til at tåle en kraftig selvrisiko, og her tænker jeg i niveauet 10.000 kr.?
Vil klubben selv gå ind i en sortering af medlemmer, der kan opnå forsikring, så de sikkert meget få, der præsterer de mange skader, udelukkes?
I dag kræver mange selskaber flere forsikringer i tilknytning til bilforsikringe. Vil man tåle dette krav?
Endvidere er præmierne meget afhængig af adr., ejers alder, kilometerforbug pr. år, andre forsikringer på samme medl. osv.
Derfor er sammenligninger, de enkelte imellem, håbløs.
Det kan godt være, at der er 2200 medlemmer, men vi får aldrig alle 2200 medlemmer til at tegne klubforsikring, idet folk har alle mulige lokumsaftaler med deres forsikringsselskaber, specielt når der er noget erhverv inde i billedet.
I behøver ikke nu at fare i hovedet på mig, fordi det jeg skriver er ubehageligt. Jeg har tidligere, i en anden bilklub, beskæftiget mig med dette trivielle og bøvlede område, og jeg kan garantere for at det er ikke "bare lige", især ikke når vi ikke kan vise bedre skadesprocent.
I den klub er der 1500+ medlemmer, men kun 350-400 policer af den og anden og tredie grund.
Og så er det forbandet tidskrævende at have med at gøre!
mvh
Knud, der ikke er negativ, men objektiv! :-)