sv: sv: sv: sv: sv: lidt RR problemer (24-01-2008 03:48:56)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Til lykke med den fine vogn.
Du skal være overordentlig meget opmærksom på om der hele tiden er vand nok på kølesystemet.
Det var jeg ikke, så jeg har kørt med et revnet topstykke nu i længere tid, men har fået det til at overleve i nogen tid med bloktætner, men netop i går, tog jeg den ind for at kigge nærmere på sagen ved at pille det skildt ad.
Klonk, hak, knald osv er kun noget du gør i begyndelsen, hvorefter man finder ud af at indrette sin kørsel, så det ikke siger noget "down under"
Jeg er også ved at gøre min klar til syn, hvilket har indbefattet montering af heavy duty bagfjedre og nye gasstøddæmpere, hvilket har hævet røven, så den ser helt anderledes frisk ud nu. Mange af disse vogne ser man med røven i "vandskorpen", hvilket ser så elendigt ud.
Bagbremserne skal du også påregne at være over jævnligt. De laver tilsyneladende så lidt, at det er meget svært at holde skiverne blanke, og caliberen sætter sig i stempler. Det er en god ide at pille det skildt ad, jævnligt, og motionere og rense/slibe.
Prøv at forvarme 2 gange og se om ikke den starter pænere og mere nabovenligt.
Jeg synes det er en noget bedre motor, end rygtet vil gøre den til og så er det jo en herlig vogn at køre!
mvh
Knud