Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Nye afgift på "gamle" gulplade biler (20-03-2009 12:36:51)
Lars Jørgensen #1584, reg. fyn
Jeg er fuldstændig enig med Jørgen.

Det var da rart at høre at jeg ikke er den eneste der er af den opfattelse at vi allerede BLIVER beskattet af hvor meget vi kører og om vi kører i uøkonomiske eller økonomiske biler, nemlig via BRÆNDSTOFAFGIFTERNE, men det ser ud til at være forbigået mange incl. politikerne.

Så hvis det politiske mål er at man skal begrænse bilismen yderligere i miljøets hellige navn skal brændstofafgifterne sættes væsentligt op, så det bliver endnu dyrere at køre/bruge bilen, men da dette vil berøre mange flere end gulplade-ejerne er dette politisk set ikke særligt attraktivt, da det vel svarer til at begå kollektivt politisk selvmord. Så er det nemmere at ramme nogle få.
Det samme kan vel siges om charterrejser, hvorfor er der ikke afgift på flybrændstof, netop fordi der er for mange der rejser.

At vi bare kan tage offentlige transportmidler holder ikke i den virkelige verden, et par eksempler:

For mit eget vedkomne vil en tur med bussen fra min bopæl og til Middelfart og retur (ca 2x10km ialt) for hele familien (4 personer) koste i omegnen af 200 kr med et 10-turskort - for at købe ind!!!

Når min kone som er sygeplejerske skal møde på arbejde søndag morgen kl 7:00 i Middelfart igen ca 10 km hver vej, skal hun med bussen lørdag eftermiddag kl 15 og kan komme hjem igen søndag kl 16.........
Skulle hun møde i Odense kl. 7 og skulle med offentlige transportmidler på hverdage gik det da først galt - det er umuligt. F.eks. en vagt tirsdag kl 7 = afrejse mandag kl 18 ankomst på sygehuset kl. 20 vente på sygehuset til næste morgen kl 7, arbejde til kl 15 tage hjem kl 15:30 hjemkomst kl 17:50 og afgang til sygehuset igen kl 18 for at møde næste morgen - herligt - en lang smøre, men bare et faktisk eksempel udregnet efter Rejseplanen. Prøv selv at lave en tidslinie.

Der findes altså en virkelig verden udenfor storbyerne, jeg beklager, men det er sandt.


De bedste hilsner

Lars /1584 Fyn
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.