99992:
VM specialist søges :-/ (18-07-2010 13:44:54)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.164.98)
Hej alle.
Kæmper som en gal, for at blive klar til uge 30.
Motoren i Raceren flækkede jo toppen, efter MiniHøvelte, så har købt en anden, som nu er puttet i hullet.
Ifølge sælger, som jeg fuldt ud stoler på, har motoren kørt upåklageligt, indtil den blev taget ud for 6-8 måneder siden.
Motoren og gearkassen blev proppet i, og startet op, og kunne konstatere at olien p...... ud af bundprophullet i svinghjulshuset.
En ny pakdåse blev indkøbt og monteret, og jeg kørte en prøvetur.
Alt så fint ud.
Installerede olietryksur og vandtemperatur ur, samt turbomanometer, og kørte igen en testtur. 1-1,5 bar i tomgang, og 3,5-4 bar ved 4.000 o/m.
Alt fint.
Lod den stå lidt i tomgang, og opdagede så at olien stadig kom ud :-(
Kørte en tur, og kunne nu se at olietrykket var +7 bar.
Gik i tænkeboks, til i dag, hvor jeg ledte efter krumtapudluftningen. Fandt en banjobolt på bagsiden af motoren, cirka klokken 11 set bagfra.
Pillede den ud, og kunne se at hulle i bolten bar meget lille. Kun cirka 1mm. Afmonterede bolten på den gamle motor, som var en almindelig banjobolt med et 4-5mm hul.
Blæste slangen igennem, og monterede med den game banjobolt, med det store hul.
Stadig højt olietryk, og oliespild.
Der er påfyldt 7-8 liter 10W40 olie, og på oliepinden er standen lidt over midt mellem mærkerne.
Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvad der er galt ??
1270
Paw