tilbage

Land Rover Forum  

101673: paddoks (14-09-2010 21:03:42)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 82.147.240.99)
hej er der nogen der har erfaring med at bestille dele ved paddoks el andre i england??
101674: sv: paddoks (14-09-2010 21:08:51) (svar på 101673)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 95.209.236.225)
Hej

Ja, det kan du tro. Det er helt kanon.

MVH Peter
101676: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:16:44) (svar på 101674)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 82.147.240.99)
et af spørgsmålene går på hvad det koster for en pakke over 30 kg. om det så koster 10 pund pr.30kg eller de så regner en anden pris ud?
101677: sv: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:18:15) (svar på 101676)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Paddock plejer at være billige med fragten. Oftest kun 10 pund. Du kan bede om en pris inden du bestiller.

mvh
Stephen
101675: sv: paddoks (14-09-2010 21:16:43) (svar på 101673)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hej jesper

Jeps. Handler jævnligt derovre. Både hos Paddock, Devon4x4, Cheviot4x4, MM4x4, Nene Overland m.fl.
Det fungerer helt fint. Både med bestilling og betaling med MasterCard og via PayPal Account.
PayPal verificerer overfor dig som køber og over for sælger, at I er dem I siger og at pengetransaktion er ok.

Håber dette er til hjælp.

vi ses derude
Stephen
101679: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:21:59) (svar på 101675)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 82.147.240.99)
det er til stor hjælp... har kunne forstå at det måske er billigere endnu hvis man handler som momsregistreret. Ved i om der er mulighed for det hos vores medlemmer, om nogen hjælper med det?
101681: sv: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:34:33) (svar på 101679)
Kenneth Lindenhoff #7934, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.27.44.2)
I forbindelse med min nyindkøbte Defender, har jeg bestilt i to omgange i forrige uge ved Paddock.
Min erfaring var/ er, at det tager et par dage for dem at få sendt pakken, ligesom de åbenbart ikke svarer på e-mail...
De er derimod utrolig venlige når man ringer til dem, og kan desuden oplyse et trackingnummer til deres transportør Interlink Express. Det tracking nummer kan man så herefter oplyse til DPD som de bruger i DK, hvorefter forsendelse kan følges hele vejen. Jeg fik pakkerne sendt til min arbejdsplads, så ingen problemer med DPD.
Den ene forsendelse måtte sendes i to pakker pga vægten (langt over 30 kg), det gav jeg 23.50 GBP for, den anden pakke kostede 11.75 GBP.
Jeg bruger helt sikkert Paddocks igen.
Mvh.
Kenneth
101682: sv: sv: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:40:51) (svar på 101681)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 82.147.240.99)
tak for hjælpen,lige det jeg søgte
101684: sv: sv: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:43:43) (svar på 101681)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.119.243)
Hej

Bruge ofte Paddocks - hurtig levering og billig fragt.
Ja sidst jeg købte noget (en strømfordeler) betalte jeg ikke engang fragt - fin service ;-)

Morten
101685: sv: sv: sv: paddoks (14-09-2010 21:52:49) (svar på 101679)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.255.166)
Mener du om der er nogen der vil hjælpe dig med momssvindel eller hva´?

vh Claus
101686: sv: paddoks (14-09-2010 22:03:05) (svar på 101673)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.68.57)
Hej Jesper.

Bestil bare! Har flere gange været udsat for at det der bliver trukket på kontoen er væsentligt under det jeg selv har regnet mig frem til at der skulle trækkes(altså omregnet til DKK). Har faktisk oplevet en levering der var fremme fra Paddocks på blot 34 timer!

Betalte selv 200 kr.i fragt for 148 kg.dæk og fælge fra Paddocks! Til sammenligning købte jeg forleden to Land Rover-hundetegn fra Glad i kalundborg. Samlet vægt ca.30 gram og 86 kr.i fragt! De kom så også med fragtmand i en flad konvolut, leveret ved hoveddøren. Godt at jeg var hjemme... ;-)

Køb i GB hvis i skal handle stort, og I kan se at priserne retfærdiggør det, men tænk lokalt hvis det drejer sig om småtingsindkøb eller ting som er RIGTIG dyre at sende fra GB. Min nye tagbagagebærer kommer f.eks.fra Viborg, da der ikke var andet end 150 kr.sparet i forhold til GB :-)

Hilsen Jens
101687: sv: paddoks (14-09-2010 23:35:42) (svar på 101673)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Paddock kan jeg varmt anbefale. Har handlet der mange gange. Deres kundeservice er fin, man skal bare ringe til dem.

Jeg har handlet hos andre UK firmaer og kan anbefale nogle af dem. Firmaerne er ret forskellige mht. sortiment, så de supplerer hinanden godt:

http://www.rimmerbros.co.uk
http://www.johncraddockltd.co.uk
http://famousfour.co.uk

Ligegyldigt hvilket sted du handler så vær opmærksom på at Land Rover reservedele kommer i forskellige kvalitets klasser. Du vil ofte se at forhandleren har mere end en vare for et givet reservedelsnummer, til stærkt forskellige priser. Den billigste klasse er det i mange tilfælde værd at undgå.
101689: sv: sv: paddoks (15-09-2010 08:10:01) (svar på 101687)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 2.105.228.80)
Nu vi er ved at anbefale engelske pushers, så vil jeg da lige nævne www.lrseries.com

De har et noget større udvalg end Paddocks og de har ofte flere kvaliteter at vælge imellem. F.eks kan man ofte vælge mellem en original eller en "replacement". Præcis som supermarkedets slogan: "Bedste kvalitet, eller bedst til prisen"

De sender lige så hurtigt som Paddocks, forskellen er at de sender en mail når ordren er sendt, med trackingnummer, lige som man har sin egen log-on side hvor man kan følge
sin ordrestatus

Mvh niels
101690: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 09:11:03) (svar på 101689)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.68.57)
Hej Niels.

Det med trackingnummeret gjorde Paddocks også engang helt af sig selv. Nu skal man nærmest true med bål og brand ;-) Jeg plejer at skrive til dem at jeg kan se at de har været hurtige til at trække pengene, men at jeg så til gengæld også vil vide hvor mine stumper er. Det speeder ekspeditionshastigheden op hver gang!

Jens
101691: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 09:22:45) (svar på 101690)
Jakob Ørnsbjerg Jensen #7974, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.63.230)
De sidste par gange jeg har handlet ved Paddock har de sendt trackingnummer, helt af sig selv.
101693: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 10:24:37) (svar på 101691)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.135.32)
Sidst jeg bestilte bad jeg også om tracking nummer, men det nåede de aldrig at sende. Men pakken kom nu ret hurtigt alligevel - efter ca. 3 dage.

Jeg fik i vinters 200 kg hjul hjem for 400 kr. i fragt - det kan postdanmark eller andre vist ikke gøre billigere. Jeg har af og til overvejet at købe af John Craddock grundet lavere pris på enkelte ting, men pga. højere fragtpris har Paddocks altid endt med at være billigst.

Det med at undgå momsen kan jeg heller ikke lige tilslutte mig, hvilket SKAT formentlig heller ikke kan!

MVH Peter
101694: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 10:40:00) (svar på 101693)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Der er jo ikke noget odiøst i at handle uden VAT (moms) i Britanien, hvis man er momsregistreret i Danmark.

Man skal bare have en importtilladelse og betale momsen i Danmark.

Men der er ikke nogen firmaer i Danmark der så sælger varerne i Danmark uden moms, dels skal de jo selv, ved importen, svare momsen i Danmark og at det selvfølgelig er meget nemt at spore varerne gennem tolden.

Et andet faktum er at den Britiske VAT (moms) er på 19% og den Danske er på 25%, så hænger det faktisk ikke sammen alligevel.

Men selvfølgelig er der altid nogen der lige får en tanke :)
Det må man tilskrive uvidenhed om systemet.

Mvh
Kenneth Poulsen
101696: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 11:12:54) (svar på 101694)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Tjae, jeg kender en der køber i England unden moms, -og sælger videre til bla. mig. :)

"Desværre" lægger han så dansk moms oveni, og jeg får også altid en regning. På den anden side har han de fleste stumper på lager og priserne er omtrent som hos Benedicte, ind i mellem billigere. Dertil kommer at jeg sparer portoen da jeg kan afhente lokalt og tilmed giver han lang kredit :) Har endda oplevet at hvis en særlig del ikke er på lager, så får jeg bare en fra hans eget renoveringsprojekt. Ligenu kører jeg f.eks med en lånt kardan.

Men som sagt; Man kan sagtens handle som momsregistreret i England. Man kunne måske starte en lille nebensgeschæft med import og distribution af reservedele. Men man skal huske at sælge dem videre på regning med moms, for som Kenneth er inde på, det er jo meget nemt at kontrolere om en vare er på lager, og hvis den ikke er, så skal den være faktureret.

En sidste lille detalje der måske kuldsejler´ovenstående iværksætterdrøme: Momsen stiger i England til nytår.
Læs mere i The Guardian:
http://www.guardian.co.uk/uk/2010/jun/22/vat-rise-recession-fears

Mvh Niels
101697: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 11:43:59) (svar på 101696)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.127.155)
Den lille nebensgeschæft ville jeg holder mig fra ;-)
Der er lige det med garanti, og den vil jeg slet ikke give på Shit... undskyld, Britparts :-)
Der er selvfølgelig nogle af deres dele der er ok, og andet er lige til at køre på lossepladsen.
101710: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 20:28:40) (svar på 101696)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.212)
Der kom nye momsregler pr 01 JAN 2010, således, at den momsregistrerede importør skal afløfte momsen i eksportlandet.

Det er en EU-regel, idet der har været en del svindel med momsfri eksport fra det ene til det andet EU-land.

Så reelt er der nu lukket for, at ikke-momsregistrerede kan tiltuske sig momsfrit indkøb i udlandet.

Men er køber momsreg, kan det betyde, at man kan opnå bedre rabatter, så det fortsat er attraktivt at handle i UK...
101711: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (15-09-2010 21:04:18) (svar på 101710)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej

Ja nu var mit indlæg nu også mest for at anskueliggøre at man i princippet kan importere varer til DK uden at betale engelsk moms. Også uden at man straks behøver at blive mistænkt for momsundragelse. At det så næppe er en lukrativ forretning at gå de danske pushere i bedene, det er så en anden sag

:-)

Mvh Niels
101799: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (18-09-2010 23:07:28) (svar på 101693)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.129.29.173)
Craddock sælger ikke så meget som Paddocks der får rabat grundet de store mængder gods han sender afsted dagligt. Jeg har modtaget smådele i en konvolut, nul Kr. i porto.
Jeg har bestilt meget de sidste 2 år til min Serie 3 i Portugal. Det tager max 5 dage med UPS og bliver leveret i den lokale cafe.

Hilsen Kenn
101714: sv: paddoks (15-09-2010 21:56:57) (svar på 101673)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Hej Jesper,

Jeg har haft både positive og negative erfaringer. Langt overvejende er de positive dog. Priserne er lave - hvis ikke de laveste i GB. Levering er typisk super hurtig og helt ned til 2 dage + fragten er billig som beskrevet flere gange. Fragtmanden ringer oftest i forvejen og aftaler nærmere levering.

Jeg har aldrig haft fejlleveringer men har købt fælge med dæk som var vildt dårligt afbalanceret.

Desværre, så har Paddock (indtil for 2 timer siden) igennem de seneste 18 måneder aldrig svaret på mine email henvendelser. Det har drejet sig om returnering af varer og restordrer. Først når man ringer 'sker' der noget. Forvent ingen service på mail.

Rabatter findes hos Paddocks – men det er nærmest umuligt at få dem til at svare på en venlig rabat-forespørgsel selv om man smider en ordre på mere end 1000,- pund. Jeg forventer ikke rabat – men jeg har altid friheden til at spørge – hvilket jeg gør.

Betaling har altid foregået uden problemer og jeg blev aldrig ramt af deres tidligere problemer med betalingssikkerheden.

Jeg handler der igen og igen – fordi det er billigt. Hvis der var højere service på email, lidt bedre visibilitet på restordrer etc - så ville Paddock være en super god internet forhandler. Indtil da er de i mine øjne bare de billigste og yder ikke noget specielt.

Mvh, Lars
101720: sv: sv: paddoks (16-09-2010 07:35:02) (svar på 101714)
Rud Tolstrup #8426, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.35.90)
Med hensyn til rabatter!
Kunne man ikke udarbejde en klubrelateret forespørgsel angående rabat hos Paddocks, således, at ved oplysning af medlemsnummer og region (bare et eksempel) kunne man få 10%, eller spare portoen eller hvad ved jeg.

De er jo forholdsvis tydeligt at se, at der er mange medlemmer der handler der...

/Rud
101721: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 07:57:58) (svar på 101720)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.35.110)
Det ville skabe et skævt forhold til de danske reservedels pushere hvis klubben går i den retning. Sponsor gaver vil nok også blive mindre tilgængelige

Mvh Stephan.
101722: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 07:58:48) (svar på 101720)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.35.110)
Det ville skabe et skævt forhold til de danske reservedels pushere hvis klubben går i den retning. Sponsor gaver vil nok også blive mindre tilgængelige

Mvh Stephan.
101724: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 09:26:51) (svar på 101722)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.20.109)
Jeg handler hos Paddock spares uden dårlig samvittighed i forhold til de danske firmaer, for de kan sikkert indkøbe varene hos de samme leverandøre som Paddock spares bruger.
Og det er jo ikke kun de 6 % i momsforskel der gør at vi handler der. Sponsorater betales af os selv, og danske avancer er store, så det handler nok om købmandskab og service, hvor jeg blandt andet får en god og høflig betjening i uk, som ikke kan matches i DK.
MVH
Steen
101725: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 09:56:53) (svar på 101724)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.68.57)
Hej alle.

Det hele kan vist sammenfattes under parolen:

"Handl hvor I jeres samvittighed dikterer det"

Er personligt blottet for samvittighedskvaler i forhold til at handle i GB, men må sige at jeg ALDRIG har manglet service og venlig hjælp ved hverken de store eller små reservedelsfirmaer her i landet.

Når jeg ser på mit reservedelsforbrug, så har jeg - ganske automatisk - lagt næsten lige mange penge i begge lande. Nethandel i GB er de store ordrer med mange stumper, da jeg faktisk synes at det er rart at kunne sidde og dobbelt- og tripeltjekke listerne inden man siger "OK". Her hjemme er det mere de akutte ting så som starter, generator, småstumper etc. Selvfølgelig til en højere pris end i GB, men det er nu rart at kunne ringe til 4WD eller Williams og få delen næste formiddag eller selv hente den fysisk i butikken. Mht.reklamation og fejlleveringer er man jo også godt stillet, da der ikke er langt fra grænse til grænse her i landet :-)

Efterårshilsen

Jens
101729: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 13:54:24) (svar på 101725)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Det kan vist ikke siges meget bedre.... :-)

mvh Claus
101738: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 16:53:36) (svar på 101724)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
Hej Steen

Den påstand om avancer synes jeg du skal dokumentere, da det ellers blot er et postulat grebet ud af den rene luft :-)

Der er i al handel forskel på eventuelle rabatter ved indkøb af varer afhængig af om du betjener et marked med mere end en ½ million Land Rover modeller (ca. 10 års salg i England) eller de ca. 8000 som i alt kører rundt her i landet, ligesom der er forskelle i lønninger, husleje osv fra land til land som også skal "dækkes" via avancen. Således som det sikkert også er forskelle prismæssigt fra land til land i den branche hvor du arbejder. Dit arbejde kan givet købes billigere i andre lande.

Man skal da heller ikke glemme den garanti som danske forhandlere skal yde via lovgivningen. En garanti som det ind imellem kan være svært at gøre noget ved på en vare købt i udlandet.

mvh
Ib 0219
101741: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 17:08:09) (svar på 101738)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.20.109)
Hej Ib
Jeg er ked af at sige det, men jeg har ikke lavet en større analyse om emnet, så jeg må nøjes med almindelig sund fornuft, som siger mig at der ikke er så mange parametre at trække på,mellem indkøb og udsalg, for det er jo de færreste af varene som er vedhæftet en dansk produktionsomkostning.
For en den eneste gangs skyld, Hurra for EU.
Med venlig Hilsen
Steen
6633
101755: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 20:06:08) (svar på 101741)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Steen

Der er forskel på om man køber f.eks. 1 eller 100 forskærme, ligesom forsendelsesomkostninger er højere når afstandene er større, ligeledes vil fragten på en enkelt skærm være uforholdsmæssigt højere end hvis man skal have 100 leveret på een gang og dermed har 100 at dele omkostningen ud på.

Forhandlere betaler også løn og husleje, og med de krav der stilles fra fabrikkernes side er det lettere at få det til at løbe rundt hvis man kan servicere omkring en ½ million biler contra de ca 3000 der er i dels den engelske, dels den danske 10 års bilpark.

Sjovt nok svarede du ikke på det med dit eget arbejde/branche :-)

mvh
Ib 0219

101766: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 22:44:56) (svar på 101755)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.20.109)
Hej Ib
Til dit spørgsmål om min brance/arbejde, kan jeg kun sige at jeg føler den/det irrelevant, men kan love dig at den intet har med autobranchen at gøre, med undtagelse af følgeskaderne på menneskene som er offerer for uheldige omstændigheder ved brug af bilerne. (Bare for at være kryptisk).
Jeg vil også tage retræten, da vi nu bevæger os ud i en filosofisk og politisk debat som ikke høre til her. for jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret i mange af dine ideologiske holdninger, men så længe vores stilling er som den er i europæisk sammenhæng, må jeg agere efter dette og ikke efter mit ideal. Det har jeg ikke økonomisk grundlag for.
Med Venlig hilsen
Steen :-)
101768: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 23:16:07) (svar på 101766)
Martin Poulsen #7407, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.63.11.90)
Det var dog en fantastisk sober udmelding.

- et eksempel til efterlevelse!

/Martin
101753: sv: paddoks (16-09-2010 20:04:22) (svar på 101673)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.24.19)
Hvis det er dæk man er på udkig efter er det ikke nødvendigvis billigst i UK.
Jeg sidder f.eks. lige nu og kigger på General Grabber AT2 255/55-18. De er billigst på daekonline.dk når fragt, moms osv er talt med. Knap 5591,- for 5 stk incl levering. Paddock Vil have 5585,- (nationalbankens kurs lige nu) PLUS levering.

Havde jeg gået efter 235/70-16 ser det dog ud til Paddock er billigere end daekonline.dk.
Det er iøvrigt imponerende der skal være så stor forskel i pris på de to dæk størrelser. Det må være dækbredden der gør det for der er da nok nogenlunde samme mængde gummi i de to.

Anyway, pointen er: Det er ikke alt der er billigere I UK hvis man kigger sig lidt for herhjemme.

- Lars
101764: sv: sv: paddoks (16-09-2010 22:17:33) (svar på 101753)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.210)
Hvis jeg skal sætte diskussionen lidt i relief, så kan r-dels-priser i DK falde, om vi alle købte hos de danske leverandører.
Det er ikke småbeløb, som bliver omsat af danske kunder hos Paddocks og andre.
Forleden efterlyste et medlem en bestemt del og mens hele Europa blev gennemtrævlet, ringede jeg til Meldgaard i Herning, hvor stumpen lå og hyggede sig på en reol.

EU åbner muligheden for, at handle over hele området, men glemmer i de danske leverandører, står vi måske en dag i den situation, at ingen har råd til at ligge inde med relevante dele - og så bliver det først nedtur for vore gamle biler, hvis alt skal hentes hjem udefra.

Danske importører har det ikke let, fordi påroducenterne sælger til samme lavpris til private som til handlerne.

Det er ikke nemt, at drive virksomhed i DK - vort omkostningsniveau ligger i toppen i EU - nåja, det medfinanserer vort velfærdssamfund.

Happy shopping, guys !
101769: sv: sv: sv: paddoks (16-09-2010 23:17:59) (svar på 101764)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.254.222)
Gad vide om en pakke tudekiks koster det samme i England som i Danmark??

Mit gæt er at de er billigere her i landet for der konsumeres flere :-)


mlrh Claus
101773: sv: sv: sv: sv: paddoks (17-09-2010 07:03:44) (svar på 101769)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.160.19.138)
Som det er med reservedele, er det sikkert også med tudekiks: de kommer i mange kvaliteter. Så hvad taler vi om? De traditionelle pap Mariekiks eller de mere fuldfede Digestive?

- Lars, der helst holder sig til TUC da de kan gnide mere salt i såret.
101774: sv: sv: sv: paddoks (17-09-2010 10:38:22) (svar på 101764)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.55.134)
Min lyskontakt (Defender 2001) gik her til morgen og jeg kørte så til Land Rover forhandleren på Fyn, nå nej, sådan én har vi ikke på Fyn (men det har de i Thorshavn ;-) men så Land Rover Service værkstedet da...

Lyskontakten er kendt for at have begrænset holdbarhed. Men har de én? Nej. Mandag morgen kunne jeg komme forbi og hente én.. men så synes man jo lissom de har haft chancen og så er det nemmeste jo selv at bestille én hos nogen, der har den, så man har den med posten mandag morgen.

Hvis der ikke findes en lyskontakt til en Defender på Fyn er det nok naturligt, at man kigger sig lidt omkring. Uanset lange forklaringer om lagerbindinger, manglende omsætning osv. osv.. Uanset hvad, så skal man kunne levere for at få en forretning ud af det..

Hans Kristian #4975


101775: sv: sv: sv: sv: paddoks (17-09-2010 11:15:09) (svar på 101774)
Claus Ernst #7226, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.162.89.1)
Tja, jeg fik min over disken, godt nok i Jylland. Og problemet mht reservedel ridses jo godt op her, hvis de danke pushere har få kunder tilpasser de lageret dertil. Og så er den onde spiral startet.
Jeg byggede iøvrigt relæer ind da min kontakt blev skiftet, det skulle da gerne fjerne behovet for flere lyskontakter og samtidig blev stikket til kontakten også aflastet og varmer ikke mere da der nu kun går styrestrøm.
ClausE
101826: sv: sv: paddoks (20-09-2010 10:19:48) (svar på 101753)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.90.201.14)
daekonline.dk opererer fra Tyskland og ejes af deltikom.de
så de dæk du køber der er med tysk moms.

ikke at jeg skal dømme dig for at købe tyske dæk, bestemt ikke! har selv gjort det flere gange, men daekonline.dk er ikke dansk. bare lige sådan for info.

vh Jacob
101827: sv: sv: sv: paddoks (20-09-2010 11:07:01) (svar på 101826)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.160.19.138)
heh, ja, der kan man bare se. Det var jeg ikke lige opmærksom på.
Jeg stikker piben ind og kravler ned i det hul jeg kom fra igen. ;-)


- Lars, der ikke er hellig, men også køber fra udlandet.