tilbage

Land Rover Forum  

Index
104581: strømberg karb. og K N luftfilter. (06-11-2010 20:10:23)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej forum.
Jeg kører en RRC 3,5 fra 85 med Zenith/strømberg karburatorer, og så tænkte/troede jeg at et par K&N luftfiltre ville gøre godt, men den kører ikke særlig godt. Faktisk så kører den meget bedre med den gamle kasse med luftfiltre i. Så er spørgsmålet om der er nogen der kører med K&N filtre og hvis, har det så været nødvendigt med justering af karb.?
Venlig hilsen Andreas
Index
104586: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (06-11-2010 21:38:37) (svar på 104581)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
K&N airfilter tillader et større flow kontra org. filter, air/fuel bliver derved mere lead med K&N, så du er af korrekt observans omkring justering.

Mv. Ole
Index
104587: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (06-11-2010 21:44:38) (svar på 104586)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
sorry - det korrekte ord var lean og ikke lead, naturligvis..
Index
104588: sv: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (06-11-2010 22:07:44) (svar på 104587)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.3)
Den bedste effekt opnåes ved, at få et udstødningsanlæg med større diameter. Så kan maskinen komme af med et større flow.
Index
104589: sv: sv: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (06-11-2010 23:14:54) (svar på 104588)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Man kan også få KN filtre til den originale filterkasse.

Dem kørte jeg med, og de virkede fint, man skal dog altid justere karburator så det passer med filterets modstand. Det gælder også almindelige filtre, en indsprøjtningsmotor vil selv styre det med luftmængde måleren.

MVH Asger
Index
104611: sv: sv: sv: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (07-11-2010 20:10:36) (svar på 104589)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej
Tak for svar, jeg tænkte nok at det var sådan det var. Hvis jeg løber over det specielværktøj der skal til for at justere de karburatore så kommer filtrene nok på igen. Hvad har i andre gjort ved de der små metalrør der samles i en gummislange og derefter løber ind i luftfiltret?
Venlig hilsen
Andreas med de originale luftfiltre på igen.
Index
104772: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (12-11-2010 11:46:35) (svar på 104581)
Bo Fyhring #3174, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 147.29.74.249)
Jeg kører med KN på strömberg.
der er 2 varianter af filtre
Enten kører du med filtre direkte på karburatoe eller også så beholder du albuerne på og sætter filtre der.
Den sidste løsning er den bedste.
med hensyn til slanger så send mig dit mail og jeg kan sende dig et par billeder.
JEG MANGLER OGSÅ VÆRKTØJET til justering så finder du en forhandler så køb en til mig også.

God weekend
Index
104778: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (12-11-2010 14:47:53) (svar på 104772)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej Bo.
Ville være fint med lidt billeder af det der emissions halløj. Min mail er: drescarlsen@gmail.com
Kører du så med K&N filtre uden at have justeret dine karburatorer?
Venlig hilsen
Andreas
Index
104784: sv: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (12-11-2010 19:31:33) (svar på 104778)
Bo Fyhring #3174, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.205.172)
Nej karburatorerne skulle justeres. Men bilen havde stået stille længe og fik nye membraner samtidig så der var flere ting som havde indflydelse.
Index
104780: sv: sv: strømberg karb. og K N luftfilter. (12-11-2010 15:08:16) (svar på 104772)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej gutter

Jeg købte en i biltema i tidernes morgen (Syntes ikke at kunne finde den mere hos dem). Har fundet en tilsvarende her:

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RX1222-LR-RR




Mvh
Mads