tilbage

Land Rover Forum  

Index
104601: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 13:02:01)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.199.177.166)
Kort spørgsmål.

Skal man betale ny afgift af bilen hvis man konvertere en Defender V8 benzin til en 300 TDI Diesel.
Det er vel en konstruktiv ændring der kræver en ændring i registrerings attesten og muligvis også afgift eller,,,,,?

Håber nogen kender svaret?

MVH Rasmus
Index
104602: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 14:09:02) (svar på 104601)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.59.178.234)
Kort svar = ja.


mvh
Index
104603: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 15:01:59) (svar på 104602)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.49)
Ja og nej !

Ja, hvis du forøger motoreffekten med mere end 20 %, nej, hvis du kan holde dig under de 20 %.

Nogle Defender havde en neddroslet V8 med kun 90 hk, mens andre havde fuld ydelse på 134 hk.

En 300 TDI yder ca 112 HK.


Bilen skal til syn og ændringen anmeldes.

Vægtafgiften stiger.
Index
104605: sv: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 17:42:52) (svar på 104603)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.243.123)
Hold your horses, det var Stage One 109" der var droslet til 92HK, 90" og 110" havde 114HK indtil 1986, herefter blev resten af hestene sluppet løs så der var 135HK.
Udfør converteringen og se hvad der sker, det har en del gjort før dig uden jorden gik under af den grund.
Index
104608: sv: sv: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 18:17:41) (svar på 104605)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Verner

Det er et særdeles dårligt råd bare at gøre det og så se hvad der sker. Det er heller ikke særligt smart at give den slags råd på et åbent Forum, da det af nogle kan opfattes som om klubben/medlemmer ser stort på landets gældende regler.

Alene vægtafgift/forbrugsafgift er ikke ens på de to biler, hvorfor det er mere end tilrådeligt at få ændringen registreret hos relevante myndigheder.

mvh
Ib 0219

Index
104609: sv: sv: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 18:37:53) (svar på 104605)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.221.146)
Nu undres jeg!!
Her opfordres til svindel med afgift, af en af af klubbens fremmeste, ledende nestorer!!
Hvis jeg husker ret, har der lige været en meget følelsesladet debat omkring moral og etik, hvoraf ellers fremgik, at moralen er helt usædvanlig meget høj i DLRK??
Index
104613: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 20:38:05) (svar på 104609)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.248.8)
Det da dailit at se moralens vogtere rive skægget fri af bordfladen og svinge sværdet!! Havde været op til eder, sad vi vel stadig på firebenede skamler, eller var den trebenede opfundet mon?? Rart at se D´Herrer årvåge slagets på Forum, så mangle vi jo bare der bliver bidraget med noget befordrene, men det er der nok længe til, meget længe.
Index
104606: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 17:45:09) (svar på 104601)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Syn at skifte en V8 ud med diesel.
Der er jo ikke så mange V8 Defendere tilbage efterhånden.
Ikke at det har vildt meget med emnet at gøre hehe.

Higg´s.
Index
104607: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 18:09:59) (svar på 104606)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.243.123)
Selv hehe; efter Defenderen blev lanceret 1990 var det kun muligt at få den med V8 på bestilling, dog fandt en del V8busser vej til Danmark udenom systemet med Defenderskilt på køleren.
Defenderbegrebet bliver jo ofte brugt i flæng, så tidligere en 88" sat tilsalg hos en bilforhandler som en "Defender" men det lyder jo smart.
Index
104610: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 20:06:27) (svar på 104601)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.9.179)
Hej Rasmus
Har selv lige skiftet fra V8 til 300 tdi om det er en synd ved jeg ikke ,men jeg har ikke fortrudt det, og jeg har været til syn, blev synet uden anmærkninger. tja vægtafgiften blev vel ændret få 100 kr og du får en ny reg.att !! der kan blive et vægt problem man skal dokumentere men det er vel også til at få.Jeg er meget tilfreds med resultatet fordi man får et stærkere bagtøj på 90´´ og jeg køre videre med min LT85 gearkasse på 300 tdi det er der nok ikke mange der gør. efter sigende er det en noget stærkere gearkasse. men det går bare ud over alt det andet på drivlinien.
MVH Alan
Index
104619: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 22:04:41) (svar på 104610)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.199.177.166)
Tak for svarene!
Har fundet flere info på diverse bil sider og er blevet problemet klogere.
MIn er en 90" fra 1988 med 160hk og en motor der spinner, men den kører sgu ikke langt på en liter :-(
Med mit nuværende kørselsbehov og en udsigt til et benzinbudget på 45.000,- årligt skal der gøres noget! Grød er godt, men sgu ikke hver dag!

Min konklusion er blevet at:
Min 90" V8 forbliver en V8 (nænner ikke at lave den om)
Der indkøbes en lille "daily driver" istedet, der kører langt/længere på en liter benzin. Mini Cooper Classic fra Tyskland er i kikkerten, man er vel bidt af engelsk syge :-)

PS. Der skal ikke mange indlæg til før kæden hopper af tråden.... focus folkens, fokus!
Index
104622: sv: sv: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 22:34:35) (svar på 104619)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Fantastisk løsning.
Jeg har samme med min 101".
Til hverdag bruger jeg en Peugoet 107.
Meget smartere.

Og Verner,... om den hedder Defender 90"/110" eller blot 90"/110" er jo ikke det jeg ville ind på,.... så drop det ;)

Higg´s.
Index
104615: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 21:54:12) (svar på 104601)
Anders Gjedsted Mortensen #6955, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.15.76)
Hej Rasmus

Her kommer det korte svar.. du må gerne ligge 300 tdi motoren i defenderen. Fordi effekten ikke bliver øget med 20% og du ikke andre bilens identitet med mere end 20%. Men hvis du havde taget motor gear kasse og akseler vil det overstige de 20%. hvis du/i vil have mere uddybning i stedet for at små skændes, så skriv endelig..smil.
plus det kan findes på skat.dk under effektforøgelse/tunning
Index
104616: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 21:54:20) (svar på 104601)
Anders Gjedsted Mortensen #6955, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.15.76)
Hej Rasmus

Her kommer det korte svar.. du må gerne ligge 300 tdi motoren i defenderen. Fordi effekten ikke bliver øget med 20% og du ikke andre bilens identitet med mere end 20%. Men hvis du havde taget motor gear kasse og akseler vil det overstige de 20%. hvis du/i vil have mere uddybning i stedet for at små skændes, så skriv endelig..smil.
plus det kan findes på skat.dk under effektforøgelse/tunning
Index
104617: sv: Afgift fra V8 til Diesel (07-11-2010 21:54:31) (svar på 104601)
Anders Gjedsted Mortensen #6955, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.15.76)
Hej Rasmus

Her kommer det korte svar.. du må gerne ligge 300 tdi motoren i defenderen. Fordi effekten ikke bliver øget med 20% og du ikke andre bilens identitet med mere end 20%. Men hvis du havde taget motor gear kasse og akseler vil det overstige de 20%. hvis du/i vil have mere uddybning i stedet for at små skændes, så skriv endelig..smil.
plus det kan findes på skat.dk under effektforøgelse/tunning