tilbage

Land Rover Forum  

Index
104935: Bedste undervognsopgradering??? Uden at hæve bilen! (17-11-2010 00:53:19)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Hvad er den bedste opgradering til min (terræn)undervogn?

Jeg mangler akselvandring men ønsker ikke at hæve bilen. P.t. er der nye polybøsninger monteret og HD fjedre (FamousFour) + HD støddæmpere (Bilstein). Ja - jeg ved godt at jeg burde vælge bløde fjedre men bilen skal også klare at være fuldt læsset med retning Lofoten etc :o)
Jeg har lige modtaget et quaife diff spær som skal monteres hen over vinteren.

Hvad sker der hvis jeg monterer -2" støddæmper tårne? Vil mine standardlængde støddæmpere kunne nå? og hvad med A-joint, kardan og stræberarme begrænsninger?

En anden mulighed som ser spændende ud er disse:
http://www.x-eng.co.uk/X-Spring.asp
Men på samme måde; Vil jeg ikke blive begrænset af min a-joint, kardan, stræberarme, støddæmpere?

Lars (pleasing for articulation :o)



Index
104936: sv: Bedste undervognsopgradering??? Uden at hæve bilen! (17-11-2010 06:59:23) (svar på 104935)
Christian Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.20.130)
Hej Lars
Læs Link til dette indlæg: http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=102119#102119
VH
Christian glæder sig til skiby lørdag
Index
104942: sv: Bedste undervognsopgradering??? Uden at hæve bilen! (17-11-2010 10:59:43) (svar på 104935)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=12063

Hej,

Se ovenstående link, det giver svar der er til at forstå, og fortæller om plus og minus, og så må man jo selv vælge.

Jeg er kommet frem til at jeg bruger org. fjedre, +2" støddæmpere, discons for og bag og +2" bremseslanger.

God fornøjelse

Index
104967: sv: sv: Bedste undervognsopgradering??? Uden at hæve bilen! (17-11-2010 18:40:39) (svar på 104942)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.137.109)
Nu synes det ikke at fremgå hvad bil der tales om, men automatisk nivaueregulering som på RRC er en ide at holde bilen på samme nivaue, tung last eller ej, her kan så monteres bløde fjedre for max akselvandring. Længere støddæmpere og tårne er overflødigt når der benyttes fjedre
af standardlængde, akslen går mod gummistop før standardstøddæmper er i bund. Med standardfjedre monteret
skal der være 6-7cm mellem gummiklods og anslagsplade på aksel når bilen ulæsset står på plan grund.
Index
104985: sv: sv: sv: Bedste undervognsopgradering??? Uden at hæve bilen! (18-11-2010 11:40:07) (svar på 104967)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hmm du har ikke helt ret Verner, ang. org fjedre de slipper bare fjederskålen når dæmperen er +2", derfor er det vigtig den sidder fast i akselenden og har en discone til at hjælpe den på plads igen i toppen, og ja selvfølgelig vil akslen opadgående gå på gummiklodsen som hidtil efter 7 cm, men der er større akselvandring i den anden side, men men men vi så tydeligt hos Per i Hovmanstorp, at en serie I, godt nok med akslerne på den anden side af bladfjedrene, og en 109" serie II med en 11 årig ved rattet, konstant måtte holde og vente på alle andre, næsten alle. Så måske er det noget andet der skal til ;-) alt dette grej ændre ikke ved det der sker bag rat og pedaler ;-) men bare vi alle har det sjovt, der kan ham der har opnået fremkommelighed ved hjælp af at "vende 8 U-bolte" stå og smile lidt og vende skråen mens han venter ;-)
Index
104997: sv: sv: sv: sv: Bedste undervognsopgradering??? Uden at hæve bilen! (18-11-2010 18:35:07) (svar på 104985)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
Ja Per og Verner med flere, vi er jo nogle stykker der har mødt den unge mand. Hans far har lovet at han kommer til Paradiset ved Karlsham i perioden 2-6/6-2011.
Undskyld det hade ikke noget med emnet.