105399:
sv: sv: sv: Defender 90 startproblemer efter generatorskift (27-11-2010 17:56:35) (svar på
105383)
Henrik Lehmann Carlsen #2870, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 87.104.131.11)
Hej CG
Jeg er enig med PS, men en anden vigtig ting er ladespændingen, den skal op på mellem 14,2 til 14,7volt målt på dit batteri når du engang har fået den igang igen, det bedste er at lade batteriet op, og når du arbejder der ved batteriet så brug lige sikkerheds briller(jegvedenderharmidstetsyntepåetøjeder).
Er dit batteri "sort" på undersiden af propperne er det sikkert dødt eller på vej til at dø.
For nu og være sikker på at den spænding du måler er rigtig så kan du prøve at måle på en bil der er mage til din, mål spændingen før under og efter start, det vil give dig et "billede" af hvad spænding er.
Hvis dit batteri har propper, tjeck også om der er tilstrækkeligt "vand" på dit batteri.
Jeg håber dette hjælper dig.
Vh HC