tilbage

Land Rover Forum  

105639: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 17:24:44)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 88.202.47.117)
Nå LR folk her kommer det helt store spørgsmål.
jeg har købt denne LR 88 LW som jeg er rigtig glad for.

nogle af jer kan måske genkende den, det er fordi den er købt af min missions Jens Eggertsen #8005, reg. øjylland

nå til sagen, som i kan se har jens gjort en RIGTIG god stykke arbejde med vedligeholdelse og ikke mindst maling af "dyret " her . han fortælle mig at den har kørt i forsvaret for mange år sidden. og nu søger jeg så det gamle MIL REG nr på det. er der nogle der måske kan hjælpe med at finde dette ??


Glædelig 3 December


Konstabel Pullen Libanon hold 3 :D



105640: sv: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 18:13:05) (svar på 105639)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Daniel.
Og igen tillykke med din bil.
Du bliver nødt til at forhøre dig hos bilens tidligere civile ejere, som MÅSKE har et billede at det nummer der sad på enten motorklap eller dørene.
Nu er du jo selv indrullet i Forsvaret lige nu og har måske derfor lidt nemmere ved at komme ind til "De sure gamle"...
Dem der ved noget om Forsvarets tidligere køretøjer. Jeg har flere gange forsøgt mig ved vognparkerne uden så meget som en høflig afvisning!!
Mon ikke Jens har et billede af den gamle originale bemaling, hvor man måske kan ane numrene, eller en kontakt til den person han købte bilen af!
God jagt!
Der er ikke noget som at kende sin bils hilstorie!!
105641: sv: sv: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 18:20:53) (svar på 105640)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 88.202.47.117)
Hej ole.

tak for forslaget. og jeg har virkelig prøvet at snakke med folk. den eneste jeg mangler er en missions kollegas far, som er mekker hjemme i lille kolde Danmark. så håber inderligt han kan hjælpe. og jens har lovet at søge alt igennem der hjemme !

105643: sv: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 18:46:27) (svar på 105639)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.186)
Nice little dyt...

Nummeret stod med hvide tal på begge langsider af motorhjelmen, men nogen gange som Ole skriver, også på dørene.

Oftest var det folietal, som blev overmalet, når bilen gik på auktion...

I min tid stod der også et nr-skilt inde i bilen samt et ude i motorrummet.

Et femcifferet nr. 51.239 f.eks.
105651: sv: sv: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 21:49:06) (svar på 105643)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 88.202.47.117)
jeg har kigget de steder jeg ved at HMARK sætter deres mærker, men var IKKE klar over det med motor rummet. jeg må lige hjem og kravl med lygten :D
105652: sv: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 22:09:04) (svar på 105639)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej Daniel

Var det ikke en ide at skrive det nuværende registreringstal med hvidt på siden af kølerhjelmen i stedet for de originale tal? Med de sølvfarvede fælge og BGF-dæk fremstår bilen jo alligevel ikke ligefrem som original ....

Mvh
Mikael
105653: sv: sv: 88 lw mil reg nr (03-12-2010 22:15:39) (svar på 105652)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 88.202.47.117)
Mikael. det kunne man selvfølgelig godt. har også tænkt på bare at finde et reg nr for en 88 LW og sætte på. men vil nu helst ha det gamle nr. mest af alt fordi det er en del af bilen historie, og jeg jo selv er i trøjen, så tænkte det kunne være fedt nok :)
105658: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (04-12-2010 08:10:55) (svar på 105653)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Det lille nummer skilt sad lige under 24volt udtaget, under viskermotoren. I førersiden inde i kabinen. På alm. seriebiler sad dette skilt på dækslet til viskermotoren.
Disse skilte blev altid fjernet :( hvorimod individnumre på siden blev siddende, nogle gange overmalet.
105659: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (04-12-2010 09:31:17) (svar på 105658)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 88.202.47.117)
Ole: Mange tak for hjælp med placering af Pladerne, Det har gjort mit arbejde noget lettere. ( smiler )

Så er der ikke andet for end at håbe at jens Eggertsen har billeder, ellers må jeg jo bare opfinde et nr, som er der hen af
105663: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (04-12-2010 15:10:44) (svar på 105659)
Jens Andersen #3957, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.167.151.102)
nummeret er 48416. jeg registeret den en uge før landstræf i 1997, som blev holdt i nærum. jeg har nogle billeder hvor nummeret kan ses.
105665: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (04-12-2010 15:42:53) (svar på 105663)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
JEP og du så din gamle LW igen til påske træffet i 2009, den har det godt og Daniel passer godt på den, savner den snøft.
MVH Jens E uden lightweight.
105667: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (04-12-2010 17:53:58) (svar på 105663)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 88.202.47.117)
Sådan jens A. det er lækkert ! ! jeg har været igang med at trække i nogle tråde, men hidtil ingen held. Var det evt sådan at du kunne emaile mig dem på offroad@pullen.dk

og jens du kan tro jeg passer på den. ! !
105683: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 09:34:28) (svar på 105667)
Jens Andersen #3957, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.167.151.102)
det kan jeg ikke afvise.jeg har dog ikke udstyr til sådan en operation.ved heller ikke hvordan man gør.men jeg kan bruge en livline og ringe til en ven hø hø.jeg ser på det.
105686: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 10:43:11) (svar på 105683)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.254.184)
Jeg skal ikke udelukke at jeg måske kan skaffe dig de hvide numre du skal bruge, men smid mig e mail så ser vi på det.

Her er et billed fra de glade 90'ere :-)
105688: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 11:09:56) (svar på 105686)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
tør man spørge hvor henne billedet er taget, hhhmmmm ghr eller bhv.

MVH Jens E
105694: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 13:05:20) (svar på 105686)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Fedt billede, Bjarne!!
Hvis du har flere billeder af Laroér i tjeneste må du vildt gerne maile dem til mig.. Til det historiske arkiv!!!
Jeg samler så mange billeder som muligt som jeg finder, og får, rundt omkring. Forhåbentlig kan der komme noget ud på tryk en dag!
105720: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 20:29:27) (svar på 105694)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.218.170)
Bornholm, det eneste sted i landet der havde en stående MOTPVR/DEL :-)

Jamen jeg har flere billder men de fleste af dem kan man nu ikke se det er en Laro der er under, det ligner buske med hjul :O

105721: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 20:34:14) (svar på 105720)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.218.170)
Busk ;-)
105722: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 20:35:48) (svar på 105721)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.218.170)
Og i den omkringliggende botanik er det næsten ikke til at "finde holger" ;-)
105723: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (05-12-2010 20:36:56) (svar på 105722)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.218.170)
motpvr grp
105742: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 08:15:41) (svar på 105723)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Flere, flere, flere.....
Total seje billeder!!!
105744: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 08:59:44) (svar på 105723)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Snøft det ligner Oksbøl, og der var altså også 1/FLR der havde en stående styrke med MOTPVR/TOW i en kort årrække.
AK JA jeg tørrer lige en tåre ud af øjenkrogen.
MVH Jens E
105750: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 10:59:52) (svar på 105744)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jens A og Jens E.

Ved i hvornår den er registreret første gang?
Jeg kan se at "48." burde tyde på 1978, men det er jo kun vejledende.
Jeg troede faktisk at de fleste danske light weights var nyere.
Jeg spørger fordi min drøm om at få en vetaran Light Weight, så måske ikke er så langt ude i fremtiden alligevel.

MVH Jakob E S
105751: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 11:51:03) (svar på 105750)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
48.416 betyder at bilen blev indreg. i Forsvaret i 1978.
Lightweighten blev serieproduceret fra 1968, så den er så rigeligt veteran.. De helt tidlige årgange er sjældne, men det burde være en smal sag at finde en på over 35 år i UK.
Det er endu ikke lykkedes mig at finde en Lightweight fra Forsvaret der er fra før 1978. De ligger imellem 1978-1982, iflg. indregistreringerne..
105752: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 12:07:59) (svar på 105751)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Det militære typenummer på 88" Half-Ton er TY-2407-1 (LWT m. presenning opbygn.) og TY-2407-3 (LWT åben til T.O.W)
Det officielle typegodkendelsesnummer på 88" Half-Ton er T 8597.
Bare lige til info:)
105757: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 13:15:18) (svar på 105752)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Ole.

Du plejer have styr på tingene. Så har du vel også den typegodkendelse liggende?
Kan du ikke lægge den ind her, eller sende den til mig på email?

Det med at man bare kan lægge 30 til de to første cifre for at finde første registrering, det passer altså ikke hver gang. Der kan godt gå et par år fra eller til.

MVH Jakob E S
105770: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (06-12-2010 17:37:04) (svar på 105757)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Den jeg lige har haft er fra 1979, stel nummer er der et eller andet med, kan ikke lige huske hvad det er, så den er ikke lige til at sætte i bås p. g. a. mil. nr.
og de har også været i forsvaret inden 1978, nu tænker du så at der må foreligge noget dokumentation på det hhhmmm, jeg leder efter div. billeder og min tid i forsvaret startede i 1979 men har nogle andre forbindelser med billeder, sååååå leder lige mere.
Hvem kan ellers koden til mil. nr. altså hvorfor de fik deres nr. 48.178 eks.en magi 178 havde 38.501 men var fra 1975, fsn 1/flr
MVH Jens E
105822: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (07-12-2010 20:28:19) (svar på 105770)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.245.176)
MOT/PVR/DEL/STKMP/BV (-) Klar til at køre fra P1 Oksbøl, kan ikke huske om vi skulle ud på Øvelse eller forskydning til Borris.
105823: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (07-12-2010 20:31:02) (svar på 105822)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.245.176)
51.204 uden rejntøj på misilerne, er igang med 1-4 eftersyn, Almegårds Kaserne (1994-95)
105849: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (08-12-2010 14:22:53) (svar på 105757)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Jo, Jacob jeg har typegodkendelsen og scanner den ind når jeg nærmer mig en scanner..
Søgte lidt på MOT/PVR på Facebook og, damm, der var mange fede billeder af kampklare Laroér med TOW i de forskellige grupper på FB. Tag selv et kik!
105845: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (08-12-2010 12:27:56) (svar på 105720)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Bjarne.

Der har også være MOTPVR hos LG. Det var godt nok mig bekendt en værnepligtsdeling, og det er i dette årtusind - og så kørte de HMMWV og ikke LR.
http://www.danskpanser.dk/Artikler/Bygget_til_krig.htm

MVH Jakob E S
105852: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (08-12-2010 17:40:30) (svar på 105845)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.236.223)
Hej, Ja jeg ved godt der har være MOT/PVR/DEL mange andre steder end BV, MEN BV er det eneste sted i nyere tid hvor det var stående personel der kørte.
Havde ikke så meget at sige betjeningsmæssigt på raketstyret men ret meget mht vedl af LARO og sådan generelt mht teknik og taktikkerne.

Mvh
105880: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (09-12-2010 10:03:39) (svar på 105852)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
ahh, nu fangede jeg din pointe med det.

Min erfaring er dog at værneligtige ( i hvert fald hos Telegrafen, hvor jeg var), brugte mere tid på VEDL end stående styrke gjorde. Så kan de godt være at de ikke var så gode til det.

Bjarne, det lyder som om du har 1. hånds erfaring med MOT/PVR. Ved du om myten om, at disse LARO havde rigtig mange driftstimer i forhold til hvor mange kilometer de havde kørt, er rigtig?
Ofte har de jo ikke kørt særlig langt.

MVH Jakob E S
105903: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 88 lw mil reg nr (09-12-2010 19:29:10) (svar på 105880)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.230.124)
Det er nok ikke helt løgn, altså man holdt i stilling i op til flere timer og observerede og nogle gange da med motoren tændt, en anden sjov ting er at vi blev så trætte af at skifte bagaksler på dem (formodentligt fordi vi krte på 7.50x16 selv om bilen er født med mindre hjul) at vi svækkede akslerne ved hjul enden så vi var sikre på at det var i den nemme ende de knækkede, de fik lige et indstik på drejebænken :-)

Hvis vi ikke holdt vores biler kørende var alternativet at fodtranspotere raketstyret, så for os var der "ikke" noget alternativ, der blev skruet og vedligeholdt i bund når der var 1-4 eftersyn :-)