tilbage

Land Rover Forum  

Index
106024: Stikaksler (14-12-2010 10:51:49)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej folkens.

Jeg har lige bestilt nogle stikaksler i England. Så blev jeg ringet op og fik at vide at kvalivarerne (OEM) var i restordre, men jeg kunne få nogle Britpart til meget billigere penge.
Kan de holde til almindeligt brug?
Er det over hovedet besværet værd at tage dem hjem og montere dem?

De originale jeg har på er meget slidte i strålerne ved drivflangen. Kan man svejse flangen fast på akslen, eller ryger hærdningen så meget at de knækker? Min tanke var at gemme dem som reserve.
Index
106027: sv: Stikaksler (14-12-2010 12:09:56) (svar på 106024)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Prøv med en købs annonce her på siden. Måske der gemmer sig et brugt men ikke slidt sæt et sted der kan lokkes til salg.

Index
106030: sv: sv: Stikaksler (14-12-2010 12:47:02) (svar på 106027)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hmm Hmm Jeg har den erfaring at det kan kun betale sig at købe den bedste kvalitet da man ALTID liiige skal give den en tand mere og så holder det på den lange bane.
MVH Jens E lige min 5 øre
Index
106032: sv: sv: sv: Stikaksler (14-12-2010 13:45:35) (svar på 106030)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det var også min holdning indtil strålerne gik på en af mine maxidrive stikaksler. Og så var det endda kun på vej ud af min indkørsel.
Jeg er klar over at man skal have kvalivarer for at det holder til det hele, men kan (SH/)britpart holde til almindelig brug?

MVH Jakob E S
Index
106034: sv: Stikaksler (14-12-2010 13:50:11) (svar på 106024)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Jakob

Hvis du skal bruge bilen, og de billige ellers er billige nok, så sæt dog dem på indtil de andre kommer hjem. Og hvis du samtidig ved at det måske ikke lige er de allerstærkeste stikaksler du har i, så kan du jo lige ta' den lidt med ro og undgå de mest vilde og brutale manøvre.

Jeg ville ikke begynde at svejse flangerne sammen med stikakslerne, det er noget hø. Uden at være ekspert på området, vil jeg sige at med lidt held når du at kvadre diff'et hvis du svejser flanger og stikaksler.

For øvrigt er det ikke sikkert Britpart er så forfærdeligt. Jeg har Britpart stik-aksler hvert fald i bag, og de har da holdt nu i to år, inkl. terrænkørsel. Men selvfølgelig jeg har jo også kun 75 HK og skal ikke vinde nogen væddeløb. :)

Bare mit bøvs.

Index
106037: sv: sv: Stikaksler (14-12-2010 14:40:45) (svar på 106034)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Godt at høre fra en med egne erfaringer.

Jeg har også bedt om at få de billige, og så gemmer jeg dem jeg har på, som jeg tager med som reserve, og så må der komme noget ordentligt på når det er til at få for penge.

MVH Jakob E S