tilbage

Land Rover Forum  

Index
106443: Oliestand i ECU på Disco II ? (23-12-2010 09:37:16)
Sven Joensen #8314, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.18.89.54)
Hej!

Min Disco II TD5 årgang 2000 driller igen.

I Disco 2'eren opererer Land Rover jo som bekendt med oliefyldte ledninger nu og da.
Det opdagede jeg for nogle måneder siden og skiftede derfor ledningsnettet til dyserne. Det stoppede strømmen af olie, men der blev ved med at være fejl ved motorstyringen. Nu viser det sig at der allerede var trængt så meget olie ud at det har evnet at snige sig helt ind i ECU'en.
Den bliver nu renset, men mit spørgsmål er:

Kan den holde til at have haft olien på besøg eller har den taget varig skade ?
Og er der nogen der har et bud på hvor man skaffer og hvor meget man betaler for en erstatnings-ECU ?


Med LR-julehilsner

Sven
Index
106455: sv: Oliestand i ECU på Disco II ? (23-12-2010 10:59:55) (svar på 106443)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Sven,

Ingen kan jo svare på hvor længe det holder, men ledningsnettet mellem topstykke og ECU bør du skylle igennem, jeg brugte en gang elrens på spray, monterede støvsugeren på stikket i motor enden, og sprøjtede rens i ECU enden, efter den omgang løb der ikke mere olie ud, var ellers lige ved at tro at det nye ledningsnet også var utæt.
En ny ECU, hmm det hjælper ikke bare at købe en og montere den, der skal tages nogle data fra den gamle og lægges over på den nye, så den skal en tur omkring et værksted med det rette udstyr.
Håber da din overlever.
Man burde opfinde en olielås eller udskiller til at montere inden ECUen ;-)

Held og lykke

Index
106456: sv: sv: Oliestand i ECU på Disco II ? (23-12-2010 11:55:11) (svar på 106455)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hejsa

Jeg har desværre oplevet en ECU har givet op efter der var olie i den. Har også været med til at skifte hele ledningsnettet fra topstykket til ECU et par gange, da ledningsnettet kan tage skade af alt det olie. LRparts i Skanderborg "Gør" en del i ECU.

Mvh
Mads
Index
106496: sv: sv: sv: Oliestand i ECU på Disco II ? (24-12-2010 11:29:48) (svar på 106456)
Sven Joensen #8314, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.18.89.54)
Hej

Tak for svar!

Det lykkedes at rense ECU'en for olie og få vredet ledningerne så meget at der umiddelbart ikke kommer mere ud. Og det ser ud til at alt har overlevet. Diverse fejlkoder er slettet og bilen opfører sig helt normalt!!!
Heldigt at det ikke betød en ny ECU, for det havde nok sat sig præg på størrelsen af de julegaver der skal gives i år ;)

Glædelig jul!

MLRH
Sven