tilbage

Land Rover Forum  

Index
107754: Olietrykskontakt (23-01-2011 08:47:42)
Nina Schiøtz #7504, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.142.236.48)
Har just fået skiftet kobling på en Defender 300 TDI 1996 og olietrykkontakten henholdsvis lyser svagt ved acceleration eller indimellem konstant, også i tomgang. Min lokale mekanikker har målt trykket med manometer - det er korrekt, og skiftet olitrykskontakt. Den lyser stadig - hvad kan være problemet? Jeg har hørt lidt om bundkar og ledning eller er det en ny pumpe?
Index
107757: sv: Olietrykskontakt (23-01-2011 11:12:58) (svar på 107754)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Hej.

Er det ikke bare ledningen, som er kommet i klemme/gået hul på, og derfor periodisk rammer stel ??

Alternativt, manglende stelforbildelse til drivlinjen ??

1270
Paw
Index
107764: sv: sv: Olietrykskontakt (23-01-2011 15:48:56) (svar på 107757)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Hej Nina
Der er jo ikke tvivl om at dit olietryk er i orden, når det er målt med manometer.
Forsøg at sætte ledningen til kontakten direkte på stel.
Så skal lampen lyse klart. Hverken svagt eller med noget blinken.
Har din mekaniker brugt den rigtige olietrykskontakt?
Symptomerne peger på en elfejl, men med en ny kontakt burde den ikke gøre som den gør.
Alternativt, er der en fejl ved ledningen fra kontakt til instrument, men det er bare særdeles sjældent det forekommer, idet det er stelstyret fra sensoren.
Er der mulighed for at tage fejl af kontakterne til olietrykslampe og olietryksmanometer?
Mvh.
Martin
Der skifter kontakt ved hver anden olieskift.
(forebyggende vedligeholdelse)