tilbage

Land Rover Forum  

108361: Problemknusning efterlyses (06-02-2011 22:31:09)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Godaften derude i det civiliserede ”vildnis“

Under et behjertet forsøg på at skifte en vandpumpe med et defekt/tørlagt kugle/nåleleje mødte jeg en langlemmet ”Hr. Bolt“, som har vist sig at være en overordentlig genstridig satan, der nægter at flytte sig på trods af mine høflige og venlige opfordringer.
Heller ikke mere bestemte overtalelsesforsøg har haft nogen positiv effekt.
”Hr. Bolt“ nægter at vige pladsen og striden har nu forvandlet hovedet til en skrækkelig forvreden grimasse. (Både på ”Hr. Bolt“ og undertegnede)
Tiden er moden til en mere probat indsats, og hermed efterlyses den optimale problemknusning.
Med andre ord:
Den ene af de tre gennemgående bolte nederst i vandpumpen har sat sig grundigt fast i gevindet i motorblokken.
Alternativet synes nu at være at svejse en større møtrik på ”Hr. Bolts“ molesterede hovede og håbe på en ”løsning“ uden at brække ”rygraden“ på ”Hr. Bolt“.
Måske er det bedre at skære ”hovedet“ af, så vandpumpen kan løsnes og derpå udskifte ”Hr. Bolts“ hovede med et mere intelligent af slagsen ved at svejse en møtrik svejses på ”halsen“.
Det fjerner ganske vist ikke risikoen for at ”Hr. Bolt“ brækker, men det er en helt anden situation.
Opvarmning af motorblokken havde ingen positiv effekt på det stramme gevind.
Men hvad er så løsningen på den trælsomme konfrontation med stædige ”Hr. Bolt“, hvis bopæl er: Vandpumpen, Disco 1, 300 TDi.
Er der nogen derude, som har en god ide til lproblemøsning!

Mvh. Morten #6034
108362: sv: Problemknusning efterlyses (06-02-2011 22:39:08) (svar på 108361)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.64.230)
inden du splitter det hele ad sovs det hele til i rust løsner et til to døgn og prøv så igen.
hilsen
lars
108364: sv: Problemknusning efterlyses (06-02-2011 22:42:27) (svar på 108361)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.178.11)
Har du prøvet at gi den et par dask på enden med en hammer?
Det virker af og til på genstridige bolte.

Henrik Klinge
108367: sv: sv: Problemknusning efterlyses (06-02-2011 23:17:00) (svar på 108364)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.94.152.41)
har for nyeligt døjet med en 12 strålet kalibrabolt.

Løsningen var at tage en top et nummer for lille, altså i forholdt til havd du kan få på med fingerene og så forsigtigt daske den på med en hammer.når jeg skriver daske mener jeg at den ikke må tæves på men sådan forsigtigt føles på med hammeren.

de små dask kan så løsne bolten lidt samtidigt.

lad nu være med at tage dine nyeste top og slå på. toppen gå højst sandsynligt til i forsøget.

det hjalp mig med mit problem.

og husk så at skaffe en ny bolt til erstatning..
108368: sv: Problemknusning efterlyses (06-02-2011 23:31:45) (svar på 108361)
Jørgen Ditlev Christensen #8184, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 91.144.223.97)
Hej, Det ser ud som om der er en skive under boltehovedet, denne kan evt. springes med en mejsel. Det tager forspændingen af bolten samt det bliver lettere at få noget rustløsner ind i gevindet.
/Jørgen
108369: sv: sv: Problemknusning efterlyses (06-02-2011 23:47:28) (svar på 108368)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Hvis du hugger hovedet af bolten og afmonterer vandpumpen kan du komme til at sprøjte rustløser mv ind i gevindet i blokken.

Mht. det at dreje bolte med kvaste hoveder, kan jeg anbefale at købet et par bittesmå rørtænger i god kvalitet.
108370: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 00:24:35) (svar på 108369)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Hi Kristian

Har prøvet at drukne problemet i WD40, klappet det med slæghammer, toppet omkring det med forlænger, ringgaffel og rørtænger i diverse størrelser - det er årsagen til ”Hr. Bolts“ åndsvage tandhjulsagtige grimasse.
Har tænkt på at skære bolthovedet, der er med støbt krave (skive), og derpå fjerne pumpen for at få plads til at massere den boltstump, som bliver frigjort.
Du har samme tanke, så det bliver nok næste skridt i holmgangen med ”Hr. Bolt“.
Tak for input - også fra alle I andre.
Nu kan ”Hr. Bolt“ bare vente sig til det bliver daggry!

Mvh'er Morten
108372: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 02:14:19) (svar på 108361)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.80.201)
Den ser grim ud!
Rustløsner virker ikke fordi det ikke kan komme ind bag pumpen, så hvis du ikke kan overtale den med en rørtang eller svejse et større hoved på og få gang i den på den måde, så er der kun saven tilbage.
Jeg har så haft held med at bruge kontaktrens og holde det godt sølet ind i en dag eller to. Kontaktrensen æder simpelthen rusten og efterlader blankt metal.

Mvh
Jens
108373: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 05:57:23) (svar på 108372)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.72)
find en møtrik der kan komme på den ødelagte 6kant, svejs den på varmen løsner som reglen bolten, nu har du en fin 6kant værktøjet passer på

steen
sIIa 1962 109
108374: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 06:47:40) (svar på 108373)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Hi Jens & Steen

Tak for input.
Problemet med grimrianen er, at der er omkring 10 cm mellem "Hr. Bolts" hovede ved vandpumpen alu- flade og det fastsiddende gevind i motorblokkens støbejern.
Ved brug af rørtangen drejes hovedet en anelse, men springer tilbage ved løsning af grebet. "Hr. Bolt" vrider sig, men sidder stadig fast. Risikoen for et fysisk sammenbrud i metallet vurderer jeg som overhængende.
Vandpumpen skal nok komme af, men det er "Hr. Bolt", der er problemet. Derfor er jeg mere stemt for at hugge knoppen af og lægge resteni rustopløsende oliebad i håb om en løsning.
Lyder det helt tumbet?

Mvh. Morten
108377: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 07:40:10) (svar på 108361)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Morten.

Jeg ville skære hovedet af bolten, så vandpumpen kan komme af.
Så kan du pøse rustløsner, eller evt. varme bolten op. Og så fat med rørtangen, så burde den give sig.

1270
Paw
108378: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 08:20:30) (svar på 108377)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
Det er muligt, at der slet ikke er plads... men alligevel:

Ofte er det brugbart at svejse en frisk møtrik på toppen af bolten. Så har du noget friskt at spænde på, og opvarmningen af bolten under svejse-processen kan i høj grad være med til at løsne den genstridige.

Har også brugt 'top i undermål metoden' med held tidligere - men igen; pladsen kan være et stort problem :-|

/Jens
108380: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 08:44:37) (svar på 108378)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Løsningen synes at være at kappe knoppen af ”Hr. Bolt“, fjerne den gamle vandpumpe, drukne bolten i rustopløser, svejse en møtrik på stumpen og satse på, at det hele løsner sig til det bedste med top/ringnøgle og/eller rørtang.
Vi får se.
Tak for input.
Morten
108385: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 10:52:44) (svar på 108361)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.239.236)
Hej Morten!

Har haft samme problem med knækket bolt på termostaten på min 90 V8. Bolthovedet knækkede. Boltenden blev filet flad, kørnerprik til centrering af boret og herefter borede jeg et hul ind i bolten, hvorefter jeg ved hjælp af "ornepikke" (det hedder de) indkøbt i Harald Nyborg, kunne få bolten ud. Ornepikke har modsat "gevind".

Mvh

Kaj Tunlev
108386: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 11:06:33) (svar på 108385)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Aha, det var jo også en mulighed.
Han kan s'gu vente sig, ham ”Hr. Bolt“, han skal få nogen på hovedet ska' han.
Tak for vinket, Kaj.

Smiling Morten
108388: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 11:33:47) (svar på 108386)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.219.34)
Disse boltuddrivere skal du passe meget på med. Jeg har også forsøgt på nøjagtigt samme bolt, som jeg nåede at knække (så jeg kunne få vandpumpen af) inden jeg opgav. Derefter brugte jeg en boltuddriver, som desværre også knækkede, og nu har jeg et stykke hærdet stål siddende i bolten. Min næste plan er at varme bolten op til rødglødende, og derefter lade den køle af igen, søbe den i rustløsner (min specielle opskrift er en del WD40 og en del kontaktrens) og lade den sidde i nogle dage inden jeg forsøger at vride videre med den. Men jeg står ikke lige og skal ud og køre, så det giver noget tid at operere over.
108392: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 12:14:08) (svar på 108388)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.115.242)
Hørt!

Boltudtrækkere med linksgevind er noget værre skidt at begynde på. Kan understøtte Thomas´ udsagn. Knækkede en udtrækker i en bolt på mit swivelhus. Det kostede 8 hærdede stålbor uden resultat at prøve på at få den ud. Så er det bedre at bore bolten ud og dreje nyt gevind...

Knæk og bræk med bolten

Hilsen Jens
108393: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 12:30:35) (svar på 108392)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.171)
Du burde altså udskifte den bil, Morten!

Det er nemmere med papirarbejde end med at få beskidte fingre.

Würth forhandler en slags 'Wundermittel', der æder sig ind på problemet og koster en halv bondegård for 100 ml i en sprayflaske...

Nu står min gamle OneTen ikke lige i nærheden, så jeg kan ikke give dig navnet, men med dine kongakter til automobilbranchen, burde du kunne Würth til at hjælpe dig med navnet og levering...
108400: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 13:03:30) (svar på 108393)
Jens Bollerup #5492, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.107.179)
WD 40 er fejlanonceret som rustløser kan kun anvendes som håndkrem.prøv med et andet produkt, har haft en dåse køber det aldrig mere, Maskinforhandleren wurt og andre har fremragende midler.
Forøvrigt er det ubehagelige oplysninger om den bolt, har lige fået synet min 1976 er RR og pralede i den forbindelse med at der ikke var en bolt på den bil der ikke kunne skrues ud uden skader.De har alle været ude undtagen dem på den 300ti´er der nu sidder i. Ubehagelig tanke.
108409: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 15:56:10) (svar på 108400)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.80.201)
Nej det er ikke fejlannonceret, det er bare folk der ikke kan læse: Water Dispersing formula 40... Det er lavet til at holde vand væk med indtil man kan finde på noget bedre.

Mvh
Jens
108411: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 17:04:54) (svar på 108409)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
WD40 på Wikipædia:

http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

åbenbart opfundet i 1953 af en Norm Larsen i Californien
Tallet 40 står tilsyneladende for at det lykkedes at lave en "Water Displacing spray" i det fyrretyvende forsøg.

Personlig har jeg haft vældig gode oplevelser med "Berner Rustløsner" når noget skulle skilles af. Og når det skal smøres, så får det "Berner Højtryksfedt" på spray. Et trick jeg har lært af den gode doktor Urban.

Mvh Niels
108402: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 13:07:11) (svar på 108388)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 195.215.50.150)
ved en knækket snittap er hammer og kørner også knuse snittapen et godt middel det tar lidt tid og ont i hånden hvis man ikke kan ramme
hilsen
lars
108410: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 16:58:32) (svar på 108402)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Jøsses, efter alle Jeres velmente input at dømme, er det en skrækkelig suppedas ”Hr. Bolt“ har kogt sammen til mig og ”Miss Disco“.
Lige nu står den 4-hjulede mademoiselle stadig med ”Hr. Bolt“ i sin turbodieselerede favn, mens jeg forsøger at tjene lidt til det daglige brød.
I aften eller i morgen tidlig skal den formastelige grobrian drives af gårde.
Mere om næste runde med ”Hr. Bolt“ senere.
Au revoir
Non-examineret doktor 300 TDi Dam
108417: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (07-02-2011 20:06:52) (svar på 108410)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.73)
Går det helt galt, Morten, sender jeg gerne kasse med knækbrød....
108424: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 14:10:38) (svar på 108417)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Min gode Dr. Pause

- du kan roligt lade brødbilen blive stående og sætte dig til at knække gåder, for problemet er løst.

Til almen orientering:

”Hr. Bolt“ er flyttet hjemmefra og er nu at betragte som husvild.
Og hvorledes slap jeg så af med den besværlige lejer i Vandpumpehuset?
Joh, først blev sommerhatten varpet af ”Hr. Bolt“ med en rask sliben i en passende vinkel.

Efterfølgende fik herren trukket en sekskantet fjollehue ned over knoppen og ”brændt“ fast. Dernæst blev der skruet op for stuetemperaturen i herrens appartement.

Der er ingen tvivl om, at herren kunne mærke ”jorden“ brænde under sig.
Stædig, anløben og tæret klamrede ”Hr. Bolt“ sig imidlertid til sit gevind, og nægtede at forlade sit lukaf.

Så blev fjollehuen udskiftet med en større og lidet flatterende narrehat, og med forøget pres og stuetemperatur lykkedes det at få den modstræbende ”Hr. Bolt“ til at indse, at det var et ret betydeligt forehavende, han havde indladt sig på.

Rustrød af vrede forlod ”Hr. Bolt“ til sidst sit domicil i Vandpumpehuset, der fik samtlige gevind frisket op med kobberfedt.

Tilbage stod opgaven med at forklare årsagen til hele miseren, hvorfor skovlhjulet i pumpehuset kørte i en anden vinkel end remskiven udenpå huset.

Et raskt snit med vinkelsliberen afslørede et knastørt nåle- og kugleleje, der havde roteret sig selv til døde, så skiven havde kastet drivremmen fra sig, hvorefter denne snørrede sig om propellen, hvorefter betjeningen af såvel vandpumpe som generator og servopumpe blev indstillet.

Heldigvis uden at afstedkomme endnu større fuore.

Og det var så historien om ”Hr. Bolt“, der flyttede hjemmefra.

Mange tak for gode input og moralsk oprustning fra alle Jer gæve folk derude i det civiliserede vildnis.

Morten - nu selvbestaltet vandpumpe-doktor.

108425: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 14:56:33) (svar på 108424)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.178.11)
Dejlig historie.. Den tror jeg vil gøre sig godt som godnatlæsning til mine 3 børn....
Med lidt psykologhjælp og venlige vink, kan man komme langt... Har du så fortalt Hr. Bolt's efterfølger, at såfremt han gør livet surt for dig hvis vandpumpen skal af igen, får han samme tur som hans forgænger fik... Med døden til følge.....



Henrik Klinge
108426: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 15:22:02) (svar på 108424)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.219.34)
Hej Morten
Ved et tidligere haveri på min vandpumpe på Disco´en havde det defekte leje på en eller anden måde "slået" drivremhjulet skævt. Hvordan ved jeg ikke. Men det tog mig 2 vandpumper at finde ud af, at remhjulet kørte skævt. Og efter skift af selve remhjulet lykkedes det mig at få den næste pumpe til at overleve indtil videre (den kørte i mere end et år, omend jeg ikke kender standen nu, da jeg ikke ejer bilen længere). Så når du har samlet alt, så prøv lige at kontrolmåle, at remhjulet ikke slår sig, da du så skal til at skifte både pumpe og remhjul indenfor de nærmeste måneder igen. Iøvrigt er nummeret ERR3734 og den koster 37 træflis hos LR Series...
108435: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 22:39:07) (svar på 108426)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Nemlig Thomas!

Men jeg har stået på siden af ”Miss Disco“ og ladet mit skarpe blik flugte med remtrækket, der dog synes at smyge sig gelinde og retlinet på skiverne.
Jeg tager imidlertid dit tip ad notam og sætter tid af i mit dagsprogram til en ekstra og yderst pernitten kontrol.
Forøvrigt har den nu udskiftede vandpumpe haft til huse hos ”Miss Disco“ siden efterbehandlingen af hendes sammenbrud på vej hjem fra Nordkapp for fire-fem år siden. Efter 6.500 kilometers fitnesstræning i det nordskandinaviske terræn tabte hun pusten i Jokkmokk. Af alle steder opgav hun at holde på vandet og prustede som et udslidt trækæsel, hvad hun jo ret beset også var på det tidspunkt.
Et nærmere eftersyn af damens afslørede en ”hjerteklap“ med et hul på størrelse med en brødskive.
Efter planslibning af toppen, kærlig ventilpleje, installering af ny ”hjerteklap/pakning“, vandpumpe, rem og remstrammer var frøkenen på ny i sit vante gemyt, kåd som en vårhare.
At skovlen i den nye vandpumpe allerede nu opgav at fortsætte dens hidtil strømlinede levned kan jeg kun forklare med det aldeles tørlagte kugle/nåleleje, som fik remskiven til at kæntre og sende remmen på deroute i den store bredbladede karrussel.
Hvorom det nu er, vil jeg seriøst overveje en pensionering af remskiven, bare for at sikre mig, at den ikke er en fjern fætter af den nederdrægtige ”Hr. Bolt“, og kan finde på at lade sin misfornøjelse over fætterens skæbne munde ud i nye vederstyggelige oplevelser for mig og ”Miss Disco“.
Så tak for nummeroplysningen.

Må forårsolen bryde vinterens greb og skinne på din og det øvrige Landy-folks veje.

Dr. pumpemedikus Morten'sen

Pist, pist: Undskyld i øvrigt min tidligere fortalelse om rustopløser og WD40, der var tale om rustopløser, ikke WD40. En raptus af den art er forhåbentlig tilgivelig, når ens kæreste pludselig stopper op med akut åndedrætsbesvær og uorden i væskebalancen.
108433: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 21:39:49) (svar på 108424)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.123.91)
Tænk at et ellers kedeligt projekt, kan blive til så fantastisk læsning. Det er ikke tit man trækker på smilebåndet, når man læser LR Forum. STOR smiley
108444: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (09-02-2011 11:25:49) (svar på 108433)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
OOHH du store Dr. pumpemedikus Morten'sen, idet vi takker for din beskrivelse af dit forehavende ud i Land rover kunsten. Undertegnedes og dennes hustru skal ikke undlade at takke for din fortrinlige beskrivelse af dine storslåede bedrifter i maskinrummet, på fru Disco.
Må verdens store maskinmestre vejlede dine fødder og hænder på din vandring i Land Rover land.
MVH Jens E med bøjet hoved ( og Jette griner)
108434: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 22:11:25) (svar på 108361)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Faldt lige over dette klip, om det virker ved jeg ikke, men det ser smart ud :-) "http://www.youtube.com/watch?v=-FKxvU8nMV8&feature=mfu_in_order&list=UL"
108477: sv: Problemknusning efterlyses (11-02-2011 16:55:50) (svar på 108361)
Jørgen Zeuner #5508, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.171.191)
Hej Morten

Jeg føler med dig har selv haft samme problem som jeg løste ved at "møve" bolthovedet af med en vinkelsliber dereeter gav jeg bolten en gang VD40 og lod det stå natten over.
Herefter fik bolten et par kærlige klap på hatten, derefter kunne jeg fjerne denne med en rørtang uden at gevindet blev ødelagt.
Husk altid koberfet på disse bolte så undgåes problemet.
God fornøjelse.
Med LR hilsen Jørgen Zeuner.
108486: sv: sv: Problemknusning efterlyses (11-02-2011 20:25:47) (svar på 108477)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Tak for rådet Jørgen -
men jeg kan forsikre dig, at hele ”Bolt“-klanen i Vandpumpehuset hos ”Lady Disco“ nu er blevet så grundigt balsameret i kobberglinsende fedtstads, at det vil tangere en verdensrekord, dersom det skulle lykkes bare en af dem at ruste sig til faste holdepunkter, som det var tilfældet med den nu absenterede ”Hr. Bolt“ på ”mezzaninen“ i Vandpumpehuset.
Den rustrøde slambert har midlertidigt fået asyl på fordækket - det hedder vist kardankonsollen - i mit veltjente ørkenskib, mens jeg funderer over, hvad der ellers kan være af skjulte genvordigheder.
Lige nu er ladyens væskebalance under skarp observation, remskiverne er kontrolleret og fundet i fysisk balance, men med svingene temperatur i varmeapparatet er situationen fortsat i rød zone, og mistanken om en uopdaget lækage er står tilbage.
Som om det ikke er nok, har ladyen også tillagt sig en upassende appetit på olie, mæsker sig ligefrem i det, så hun er ikke just under mistanke for åreforkalning, åreladning er der heller ikke tale om, al den stund fruen i efteråret fik udskiftet arsenalet af trykslanger. Lille ”Lady Disco“ savler eller sveder bare, en grim vane som pletter og misklæder hendes ellers ret tilforladelige eksteriør.
Måske er det bare noget hun gør for at sikre sig min stadige opmærksomhed og omsorg.
Jeg er ellers svært tilfreds med det grønne fruentimmer, og giver hende jævnligt et kærligt klap eller to. Især når hun demonstrerer sin sparsommelighed ved oliestandernes pistoler. De tre seneste besøg gav gennemsnit på 11,7, 11,8 og 12.05 km/l. Ganske pænt for en aldrende dame fra det forrige årtusinde, helt præcist 1997.
God weekend Jørgen - og alle I andre. Der er jo lovet sne!

Med vanlige vink og Landyt-dyt
Dr. olieret medikus og Discoteksejer Morten'sen


108522: sv: Problemknusning efterlyses (13-02-2011 08:39:49) (svar på 108361)
Per Bærentzen #0005, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 125.27.141.239)
Skær bolthovedet af tag så din defekte vandpumpe af og sprøjt så noget rustløser det kaldes penetrerende olie på og vent nogle timer med gentagende sprøjtning og tag så en selvholder tang også kaldet en svejsetang men husk at den skal være med gode tænder og start så med små ryk frem og tilbage så vil Hr bolt til sidst frigøre sig og så husk at ved montage så skalle bolte smøres med Never sedes jeg er ikke sikker på at det er skrevet rigtigt og evt. skal gevindet i blobben skæres op ps. er det mm gevind eller er det unf? god fornøjelse