tilbage

Land Rover Forum  

Index
108631: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:09:16)
Karin Nielsen #6581, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 178.72.28.177)
Ved nogen hvad dette gule ikon betyder ?
Det viser (måske) en tank med en dråbe under.
Det findes i en 90" 300 tdi.
Index
108632: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:16:43) (svar på 108631)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 62.199.2.61)
det ligner mere et symbol på manglende væske i ekspansionsbeholderen.
Index
108633: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:28:10) (svar på 108631)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.50)
Koblingsvæske ?

Eller en Android drone fra StarTrek ?
Index
108636: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:46:54) (svar på 108631)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.101.214.147)
Jeg mener at det viser at der er vand i brændstoffilteret. På TD5'eren er der en føler i bunden af filteret, men jeg ved ikke om det også findes på en 300 TDI.

Mvh. Lars
Index
108637: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:50:49) (svar på 108631)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.124)
Hvad årgang ??
Index
108639: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:57:32) (svar på 108637)
Karin Nielsen #6581, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 178.72.28.177)
Er ikke helt klar over årgangen.
Bilen tilhører Gerhard, et andet medlem (han fandt ikke lige på at gå denne vej)- den er dog nyere vistnok 92.
Index
108641: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 22:11:56) (svar på 108639)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.124)
Index
108638: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 21:51:50) (svar på 108631)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hej Karin

På min 90" Td5 betød det, at der manglede kølervæske i systemet. Alternativt kan det betyde at føleren til væskestanden, er defekt.

Blink og vink
Stephen 'Monty' Mortensen
Index
108642: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 22:20:08) (svar på 108638)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.67.199)
Her er forklaringen fra TD5 manualen. Ikonet sidder også placeret samme sted.
LR hilsen
Hans Kristian
Index
108643: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 22:31:42) (svar på 108642)
Gerhard Pischinger #8557, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.46.57)
Hej Alle
Tak for jeres hjælpende indlæg. Jeg havde også fundet ikonet i håndbogen. Men spørgsmålet er: hvor alvorligt er det? Er det noget, man skal have tjekket hurtigst muligt, eller kan det risikere at forsvinde af sig selv igen.
Jeg har kørt med lav tankfyldning et stykke tid, så det er sikkert derfor, at der har dannet sig kondensvand i tanken. Nu er tanken helt fyldt op igen :)

mvh
Gerhard
Index
108654: sv: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (17-02-2011 09:18:09) (svar på 108643)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Gerhard,

Mit ikon lyser også ind imellem, det sider noget udsat og de der vandtætte stik kan have det med ikke at være helt tætte, og vand i stikket har samme resultat som vand i filteret, nemlig at ikonet lyser, så et godt råd er at rense stikket og sprøjt det det med noget fugtfortrængende,
hvornår har filteret sidst været skiftet? skifter man filter en gang om året helst lige inden vinter, skal man køre rigtig mange km og tanke dårlig/urent diesel for at få de problemer.
Lyser ikonet når stikket er taget af ? er det en fejl på ledningsnettet.

God arbejdslyst
Index
108644: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 22:35:36) (svar på 108631)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.57.76.253)
På min Defender Td5 betød det, at der er vand i brændstoffilteret. Jeg afhjalp det ved at åbne for drænhanen i bunden af filteret mens motoren kørte, samt tilsatte et eller andet svensk viderundermiddel, der var beregnet til at fjerne fugt i brændstofsystemet.

Problemet er vist rimeligt udbredt når det er koldt. Årsagen er at DK brændstof ikke tilsættes samme mængde adjektiver som i de øvrige nordiske lande, hvorved vandet i brændstoffet hurtigere fryser og sætter sig i filteret....

Mvh

Jesper
Index
108646: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (16-02-2011 23:23:34) (svar på 108644)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.124)
Jeg ville følge anvisningerne i instruktionsbogen og få filteret tømt hurtigst mulig. Hæld en halv liter karburatorsprit ned i tanken, det binder noget af fugten og ved næste genopfyldning tilsæt Bell-Add, som er både rensende og smørende.

Vand i brændstoftanken er kondensvand, som opstår, når det opvarmede returbrændstof kommer tilbage i tanken, hvor det nedkøles ved stilstand. Derfor er det altid tilrådeligt, at have så højt brændstofniveau i tanken som muligt i den kolde årstid.

De har ikke noget med de additiver at gøre, som blandes i brændstoffet. Den slags er fastlagt i EU-direktiver og skal følges.

Norsk, svensk og finsk dieselolie er frostsikret til lavere kuldegrader end den danske, som skulle kunne klare minus 21 grader.

Det er dog ret ligegyldigt, hvor mange minusgrader brændstoffet kan klare, hvis der er vand i systemet. Det fryser altid omkring frysepunktet.
Index
108651: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (17-02-2011 08:42:23) (svar på 108646)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Belladd mine herrer, Belladd.
MVH Jens E der ikke har disse problemer.
Index
108673: sv: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (17-02-2011 18:53:35) (svar på 108651)
Gerhard Pischinger #8557, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.60.134.67)
Tak for de gode råd!
Bell-Add lyder som tryllemiddlet. Hvor får man fat i det?

mvh Gerhard
Index
108674: sv: sv: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (17-02-2011 19:13:42) (svar på 108673)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Mekonomen har det og flere andre steder.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
108675: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gult ikon på instrumentbrædtet (17-02-2011 19:34:48) (svar på 108674)
Stig Rasmussen #1254, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.181.33)
Hvad med at starte med det mest nærliggende (og måske billigste) ved først at dræne vandudskiller og skifte brændstoffilter eventuelt dræne brændstoftank.